A
|
z
elhívást követően a Lélek elviszi Ezékielt a foglyok közé, ő azonban nem tud
szólni, hanem hét napig csak ül magába roskadtan (Ez 3,16-27). Ül és átgondolja
mindazt, ami történt vele, és a rábízott üzenetet. Mert nem könnyű prófétának lenni
és az Úr nevében szólni. Hiszen ha az Úr elhív, akkor oda kell menni, ahová
küld, és mindig azt kell mondani, amit ránk bíz. Ezékiel talán azt várta, hogy
megértő üzenetet kell átadni, és a közeli szabadulás reménységét. Azonban az
átvett üzenet arról szól, hogy mindaz, ami történt, bűneik, engedetlenségük
következménye. A fogság nem csupán szerencsétlen politikai döntések eredménye,
hanem Isten ítélete életük felett.
Nekünk is végig kell gondolni életünket az ige fényében.
Duzzogás helyett jó szembesülni saját bűneinkkel és rossz döntéseinkkel. Vagyis
jó meglátni, hogy a rossz dolgok gyakran engedetlenségünk következményei, ám az
Úr nem hagy minket magunkra, ezeket is felhasználja a javunkra, általa is
keres és bűnbánatra kíván segíteni.
A próféta nem mozdul, telnek a napok, és még mindig csak ül,
az üzenet nem megy tovább. Isten nem arra adja az üzenetet, nem azért bízza
ránk az igét, hogy üljünk felette. Azért bízza ránk az élő vizet, hogy azt
adjuk tovább, enyhítsük általa mások szomjúságát. Hányszor nem akarunk menni mi
sem, mert nehéz azt mondani, amit az Úr mond. Hányszor értjük az üzenetet, de
mégse mozdulunk. Miért? Mert magunkat féltjük. Félünk attól, amit mondani
fognak, pedig az Úr azt mondta Ezékielnek is, ne féljen tőlük. Nekünk is ezt mondja: ne félj tőlük! Ne félj továbbadni azt, amit megértettél az igéből, mondd, mert
ez az élet.
Az Úr szava ismét szól hozzá, ebből megtudja, hogy ő
őrálló, akinek az a feladata, hogy felhívja a nép figyelmét a veszélyre. A
városfalon álló őrnek is jelezni kellett, ha veszélyt látott közeledni, ő csak
kiáltott, az emberek dolga volt tovább, hogy hogyan reagálnak az őrálló
szavaira. Az őrálló nem morfondírozhat azon: vajon hallgatnak-e rám? Neki
szólnia kell. Ilyen őrálló az Úr tanítványa is, ismeri az Úr akaratát, az Ő
terveit, és mondani kell akkor is, ha nem veszik azt komolyan.
Jelképes feladatokat kell végrehajtania a prófétának (Ez
4,1-17). Szinte a nép elé éli majd az üzenetet. Mert amit tesz, szimbólum, azt
fejezi ki, mi vár a még otthon maradottakra, mi fog történni a szent várossal.
A fogságban lévők úgy gondolták, az otthon maradottak feje felől elmúlt a
veszedelem, lassan visszatér az élet a régi kerékvágásba, és aztán ők is hazamehetnek.
Hamis reménységet tápláltak magukban, és a prófétának ezt kell lerombolnia. A
népnek meg kell végre tanulnia, hogy ne emberekben bízzon, ne tőlük várja sorsa
jobbra fordulását, hanem kizárólag Istentől. Az Úr üzenete azt mondja el, hogy
ismét megtámadja Jeruzsálemet a babiloni hadsereg, és sokakat hoz ide fogságra.
Üzenet ez az otthon maradottak számára is, ha nem tartanak bűnbánatot, nincs
változás. Szembe kell nézni önmagammal, bűneimmel, mert csak az őszinte
bűnbánatot követi a bűnbocsánat. Bűnbocsánat nélkül nincs újrakezdés.
A próféta jelképes cselekedete, amint magára veszi népe
vétkét, előremutat a Golgotára, ott vette magára bűneinket az Úr Jézus
Krisztus. És Ő az igazi megoldás. Bárcsak meglátnánk, hogy sem vétket, sem
terhet nem kell nekünk hordozni, mert Ő magára vette szennyes ruhánkat. Minden
bűnt és mindenféle terheltséget, aggódást helyezzünk Rá, és ne vegyük vissza
Tőle. Ha így cselekszünk, felszabadultakká válunk. A Bárány magára vette
vétkeinket, Ő halt meg, hogy nekünk életünk legyen, így a mi feladatunk nem
más, mint a hálás szolgálat, az Úr nevének dicsőítése. Ne roskadozz, add át
minden terhedet, és menj tovább békességgel és örömmel.
Újabb nagy önkijelentés hangzik el Jézus szájából: „Én
vagyok a jó pásztor” (Jn 10,11-21). Ez nagyszerű üzenet, hisz azt
jelenti, nem magunkban vagyunk ebben a világban. Tartozunk valakihez, mégpedig
a Pásztorhoz. Hozzá tartozol már? Övé már az életed, és Őt követed? Isten azért
küldte Őt, hogy előttünk járjon az élet útján, Nélküle eltévednénk. Azonban Ő
kitapossa az ösvényt, övéi feladata, hogy ezen az ösvényen haladjanak.
Természetesen az út két oldala csábító, így azután gyakran megkísért, hogy
letérjünk a Pásztor nyomáról. Mert azt is megtehetjük, hogy nem követjük. Sőt, úgy indulunk az életben, hogy a magunk útján járunk. Jó, ha minél korábban
rádöbbenünk, hogy ez az út a halálba, a pusztulásba vezet. A Pásztor azért jött,
hogy a magunk útjairól a keskeny útra állítson rá.
Jézus az életével bizonyította, hogy valóban Ő a jó pásztor, és ezért érdemes Benne bízni. Mert nem mindegy, kire bízzuk magunkat, Ő nem
belőlünk, hanem értünk él. Nem a mi életünket kéri, hanem odaadta a sajátját,
hogy megmenthesse a miénket. Jézus nem küld, nem azt mondja, menjetek és
áldozzátok értem az életeteket, aztán majd kaptok egy hősi emlékművet, miközben
önmagát megmenti. Jézus nem magát mentette, hanem a bűnös embert. Ő azért jött,
hogy megkeresse és megmentse az elveszettet. A Pásztor Érted jött ebbe a
világba, és utánad indul oda, ahol éppen most vagy, mert Te vagy számára a
fontos, Neked akar életet ajándékozni.
Ő ismeri az övéit, tehát tudja, ki igazán az övé, de tudja
azt is, hogy milyen élethelyzetben vagyunk most. Ismeri vívódásainkat, és
tisztában van a farkas munkájával is. Ő győzi le a farkast, és egyedül Ő tud
megőrizni támadásával szemben. Aki ismeri az Urat, az megismeri mindenkor az Ő
hangját is. A rendszeres igeolvasás segít a Pásztor hangjának a felismerésében.
Erre a hangra figyelhetünk minden nap. Bármibe is kezdünk, előtte figyeljük, mit
mond a Pásztor. A gyakorlat teszi a mestert, minél jobban és minél többet
foglalkozunk Urunk igéjével, annál határozottabban megismerjük az Ő hangját, és
így a béresek hangját képesek leszünk elutasítani. Nem minden hang a Pásztor
hangja, de a gyakorlott fül képes megkülönböztetni a béres hangjától.
Az Úr azt is kijelenti hallgatói számára, hogy az Ő vezetése
alatt fognak az élet útján járni, mind a zsidó és mind a pogány követői. Jézus
az egyetlen pásztor, és így Hozzá kell hívogatni. Nem a karámokat kell
egyesíteni, hanem a Pásztor vezetése alá kell életünket igazítani. Fel kell
hagynunk a karámok egyesítésével, mert az igazi egység hit által jön létre
Jézus fősége alatt. Jézus nem világegyházról beszélt, hanem a világ minden
táján élő Benne hívő emberek közösségéről. Akik Benne hisznek, egy nyájat
alkotnak, amely nyájnak Ő a vezetője.
Nem értették Jézust, és ma is sokan nem értik. Emberi
erőlködéssel próbálunk egységet létrehozni, előrevinni az Ő ügyét. Pedig csak
annyit kellene tenni, hogy erőlködés helyett engedjük Őt munkálkodni, és bízzuk
magunkat teljesen az Ő vezetésére. Bolondnak tartják az Urat, gyakran a
követőit is, de Ő nem menekül el mások véleménye elől. Kitartóan tovább megy az
Atyától kijelölt úton. Bizony, mi hányszor megsértődünk, ha negatív véleménnyel
vannak rólunk, és Ő nem sértődik meg, hanem hívogat továbbra is.
Magára vette szennyes ruhámat
Magára vette szennyes
ruhámat,
Így békíté meg Istent,
Atyámat,
Így békíté meg, így békíté
meg Istent, Atyámat,
Kín, mi Őt érte, nekem volt
szánva,
De Ő felvitte a Golgotára,
De Ő felvitte, de Ő felvitte
a Golgotára.
Szerelmes szíve szakadt meg
értem,
De eltörölte mind-mind a
vétkem,
De eltörölte, de eltörölte
mind-mind a vétkem.
Jézus, Te drága, mit adjak
Néked?
Összetört szívem hozom
elébed.
Összetört szívem, összetört
szívem hozom elébed.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése