I
|
smét egy mély
megtapasztalásról olvasunk, a zsoltáros élete nagy mélységében az Úrtól kért
segítséget (Zsolt 40,1-41,14). Nem akadt senki, aki segítsen, vagy úgy volt ő
is, mint a vérfolyásos asszony, kereste a segítséget, de senki nem tudott
segíteni. Gyakran vallunk kudarcot, és döbbenünk rá, mi képtelenek vagyunk
megoldani azt a helyzetet, amibe kerültünk, és akkor eszünkbe jut az Úr. Jó, ha
eszünkbe jut, van, Aki tud segíteni. Mert ma nem is annyira természetes ez.
Emberi megoldásokat keresünk, és ha nem segít, akkor ott maradunk
reménytelenül. Isten azonban a kudarcot is felhasználja, általa keres bennünket, a vérfolyásos asszony is akkor fordult az Úr Jézushoz, amikor
egyetlen orvos sem tudta meggyógyítani, és pénze sem maradt már. Az Úrhoz
mehetünk pénz nélkül, a teljes összeomlás szélén is. De kár, hogy megvárjuk,
mert jöhetnénk hamarabb is. Menj most, kérd segítségét, mert Ő meghallja a
kiáltást. Nem fordul el senkitől némán, nem mondja, hogy nem foglalkozom veled.
Ez a nyomorult, nagy bajban lévő ember kiáltott, majd várta az Urat.
Bízott Benne, hitte, hogy le fog hajolni, a sárba, az iszapba. Bár ma is meglátnánk: Isten a sarat, a
mocsarat, a szennyet sem kerüli el. Lehajol, bele a bűn mocsarába, mert ki akar
emelni belőle. Nem félti kezeit, sem a ruháját, hogy beszennyeződik, csak a
mentésre szoruló elveszett juhot látja. Az Úr Jézus nem kerülte el az akkori társadalmi élet mélységeit,
megfordult a Bethesda fürdőben, a sok reménykedő beteg között, megérintette a
leprásokat, és szóba állt a vámszedővel és a paráznákkal is. Azt jelzi mindez, hogy nem kerül el téged sem,
bármerre is legyél. Ha őszintén, az Utána való vágyakozásból kiáltunk, soha nem
megy tovább, kész segíteni. Nem magát, hanem mindig másokat ment. Nem fél
bepiszkolni velünk a kezét.
Hálás a zsoltáros, mert nemcsak kimentette az Úr, hanem biztos talajt is
adott a lába alá, sziklára állította. Az Úr teljes életmegoldást kínál, nem
csak elsősegélyben részesít, hanem biztos talajra állít. Ez a biztos talaj az
ige, ez a kőszikla, amire építve a viharban sem dől össze a ház. Tartós
megoldást kínál az Úr, igéjét adja, és hozzásegíti életünket az Ő életére való
építéshez. A mocsárba is azért kerültünk,
mert a szokásokra, hagyományokra építettünk. Legtöbbször mi is úgy élünk, ahogy
azt környezetünktől, meg nem tért emberektől látjuk. Azonban ez a fajta élet
összeomlik.
Az Úr azonban kiemel ebből és ráirányít az Ő útjára, a keskenyre, amely
életre visz. Ez az út nem szűnik meg, ezen célba érünk, és a viharok sem teszik tönkre. A megszabadított élet hálás,
dicséri szabadítóját. A zsoltárosnak ez természetes, kapott valamit, azt
megköszöni, és elmondja másoknak is. A
bizonyságtétel dicsőíti az Úr nevét.
Megragadott a tizenegyedik vers: nem titkolom el szeretetedet, beszélek
hűségedről. Ez nagyon fontos, Isten munkáját ne titkoljuk el, hanem beszéljünk
róla másoknak. Mondjuk el bátran, amit elvégzett az életünkben, amit
megtapasztaltunk. Annyi mindenről beszélünk, gyakran olyan dolgokat is
megosztunk, amit nem kellene elmondani, ami másokra nem tartozik. Isten
szeretete mindenkire tartozik, ezt mindenkinek meg kell tudnia.
A negyvenkettedik zsoltár szavait nem egy szociálismunkás-képző
szakkönyvében olvassuk, hanem egy szenvedő, egy magára hagyott, esetleg
hajléktalan ember fogalmazza meg. Tehát maga a beteg, a nyomorult mondja el,
amit érez és tapasztal. A
kiszolgáltatott helyzetben lévő, aki a hideg elől sem tud elrejtőzni, nem talál
meleg kuckót, mondja, boldog az, akinek gondja van a nincstelenre. Ő tudja, mit jelent nincstelennek lenni, és
milyen az, amikor valaki törődik vele. Belegondolok-e, hogy mit jelent kint lenni az utcán? Talán örülök, mert
nekem van fedél a fejem felett, akinek nincs, azt meg hibáztatom, ő tehet
róla. Az ige rámutat: az élő hitnek,
Isten kegyelmének a megtapasztalásának következménye van. Mi? Aki átélte, hogy
könyörült rajta az Úr, maga is könyörül másokon, boldog lesz, mert aki mást
felüdít, maga is felüdül.
Fontos a vigasztalás megtanulása is. Mert vannak rossz vigasztalók, mint
például Jób barátai. A látogatás nem hírgyűjtés, hanem meghallgatás, és
imádsággal, igével való segítség. Azt is meglátjuk, hogy a zsoltáros nem
csügged el, ha az emberektől nem kapja meg azt, amire vágyik. Az Úrhoz fordul,
az Ő segítségét kéri.
Pál irigylésre méltó helyzetben van, nem kell írnia a testvéri
szeretetről, mert Thesszalonikában ismerik és gyakorolják (1Thessz 4,9-18).
Minekünk azonban erről kell írni, kell róla beszélni, mert már nem olyan
természetes, mint az első gyülekezetek körében. Akik átélték az Úr kegyelmét, egymás felé érzékenyekké váltak. Meglátták
a másik problémáját, és természetes volt, hogy aki tud, az segít. Őket Isten
tanította meg a testvérszeretetre, másokat pedig az életük tanít. Életünk
példája tanít másokat.
Szükséges a szeretetben és a hitben gyarapodni, vagyis ne elégedjünk meg azzal, ahol ma tartunk, hanem igyekezzünk előrébb jutni. Pál kitér a csendes
életre, a hívő ember nem hangos életű, azaz nem a botrányaival, bűneivel hívja
fel magára a figyelmet, hanem csendes életével tűnik ki. A hit nem azt jelenti,
hogy kihasználok másokat, hanem azt, hogy megtanulok dolgozni, ellátni magam.
Thesszalonikában voltak, akik úgy gondolták, a gazdagabb hívők majd eltartják
őket, mert ez kötelességük. Nem így van. Mindenkinek magának kell a saját
életéért a felelősséget vállalni. Ez azt jelenti, hogy amikor az Úr megszabadít,
igyekszem munkát keresni, és lépésről lépésre rendezni dolgaim.
A hívő embernek van reménysége a halál utánra is. Fontos, a hívő embernek, annak, aki hiszi,
hogy az Úr Jézus meghalt a bűneinkért, és azt is, hogy Ő feltámadt. A feltámadásba vetett hit nélkül nincs
reménység. Jézus győzött a bűn és a
halál fölött. Isten Jézussal együtt előhozza az elhunytakat is, akik korábban meghaltak, nem maradnak le az Úrral való találkozásról.
Az Úr el fog jönni, ám ennek az időpontját nem tudjuk, így az a cél, hogy
mindig Vele legyünk. Arra törekedjünk, hogy akár élünk, akár meghalunk, Vele
legyünk. Mindennapjainkat is Vele éljük meg és Neki szolgáljunk. Várjuk az
Urat, várjuk az elragadtatást, úgy, hogy már most kapcsolatban vagyunk Vele, és
végezzük, amit ránk bízott.
Krisztus feltámada Igazságunkra
1. Krisztus feltámada Igazságunkra, Utat szerze mennyországra, Örök
boldogságra.
2. Mind e világ terhét Vállára vette, A hatalmas Atya Istent Értünk
megkövette.
3. De lám, ezt nem érti A hálátlanság, Emberekre honnan szállott Ennyi
nyomorúság.
4. Azért nem fogadják Isten beszédét, Jóra intő szent Igéjét: Krisztust,
idvességét.
5. ”Krisztus feltámada” - sokan kiáltjuk, De a bűnnek undokságát Mi meg
nem utáljuk.
6. Tudva, bűnben élünk, Semmit nem félünk, Azért a Krisztus halála Nem
használ minékünk.
7. Támadjunk fel testben Azért a bűnből, Melyért mi kirekesztettünk A
nagy dicsőségből.
8. Vegyük nagy jó kedvvel Krisztus jóvoltát, Atya Isten előtt való kedves
áldozatját.
9. Dicsőség mennyégben Az Úr Istennek, Atya, Fiú, Szentléleknek,
Mindörökké, Ámen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése