E
|
gy kérdéssel
indít mai zsoltárunk, amelyen jó nekünk is elgondolkodni (Zsolt 58,1-12).
Olvassam úgy, hogy hozzám intézi az Úr. Valóban igazat beszéltek? Ha tovább folytatjuk a részt, egyetértünk, mert
mi is tapasztaljuk, hogy mennyi ígéret
elhangzik a kampányokban, aztán jó részük nem válik valóra. Sok esetben nem is
akarják az adott ígéretet megcselekedni, ez is eszköz a pozíció eléréséhez.
Hasonlókat láthatunk a házasságokban is, sok szépet elmond egymásnak két
fiatal, mindent megtesznek majd a másikért, sem egészségében, sem betegségében
el nem hagyják azt, akivel szeretetből kötik össze az életüket. Aztán egy idő után mégsem így történik. Végig
kell gondolni, igazat mondok én? Valóban szívből jönnek az ígéretek? Úgy is
gondolom, vagy csupán meg kell felelni az elvárásoknak, az érzelmeink
pillanatnyi állapota üzeni? De
gondolhatunk a keresztelőkor tett ígéretekre is: úgy nevelem és neveltetem a
gyermekemet, hogy hitéről majd önként vallást tegyen. Így történik ez? Milyen
könnyedén teszünk ígéretet, mondunk valamit, pedig Isten igéje azt írja, hogy
minden haszontalanul kimondott szóról számot fogunk adni (Mt 12,36).
Jó most a csöndben önmagunkra gondolni, vajon én mindig igazat beszélek-e.
Az életem összhangban van a beszédemmel, bizonyságtételemmel? Az emberek mindig kiérzik, hogy amit mondok,
az hiteles? De az is lényeges, hogy Isten felé is mindig igazat mondok, úgy is
gondolom, ahogy mondom? A fogadkozásaim megtartom? Kérem a segítséget, és
megígérem, ha az Úr könyörül, Neki fogok élni? Keresem Őt, figyelek szavára, és
mindig meg is tartom ezt? Teszem, amit Isten mond nekem? Hányszor vagyok úgy, mint a példázatbeli fiú,
aki nagy lelkesen ígéri az apjának, megyek a szőlőbe, de aztán meggondolja
magát, és mégsem megy. Mert a szívünk olyan könnyen belelkesedik, ám a kitartás
olyan gyönge bennem. Uram, tedd kitartóvá az életem, hogy ne csak felbuzdulás
legyen a hitem, hanem egy életre szóló elkötelezés. Ő arra hív, hogy Neki
kötelezzem el magam, legyen Övé a szívem örökre.
A zsoltáros megtapasztalja, hogy azok az emberek, akik úgy gondolták,
nincs Isten, rádöbbennek, hogy van. Amikor látják a munkáját, szembesülnek
hatalmával vagy számonkérésével, kimondják: mégis van Isten. Sokan mondják ezt
ki megdöbbenve, de csak ennyi, vagy továbbmennek, és bűnbánattal Elé borulnak.
Nem elég annyi, hogy van Isten, hanem át is kell adni az életemet Neki. A tékozló fiú rádöbbent, áll még az atyai
ház, ott jó az élet, még a béresnek is jó dolga van, de a gondolatot tett
követte, hazament, és bűnbánatot tartott. Bocsánatot kért az Atyától. Ezt kell
tenni, Jézus hív, halljuk meg a hívást, induljunk haza szívünkben bűnbánattal,
és a kereszt alatt átéljük Jézus haláláért a megbocsátást, a megtisztulást.
Pál tervezi az Efézusba való utazást, személyesen is szeretne bizonyságot
tenni Isten országa rendjéről (1Tim 3,14-16). Mert ebben az országban rend van,
és ennek a gyülekezet a megvalósítója. A gyülekezet életén keresztül látszódik
meg Isten országának rendje. De vajon látszódik? Látszódik a rend a saját életem
által?
Azért írta a levelet az apostol, hogy ebből megismerje Timóteus, hogyan
kell szolgálnia a gyülekezetben, amely Isten háza. Ez azt jelenti, itt az Úr a
családfő. Itt az Ő szavának kell érvényesülni, és a Benne élők előtt Neki
tekintélye van. Az előzőekben láthattuk, hogy ez a rend akart felborulni a
tévtanítók munkája nyomán. Mert már nem a családfő szava érvényesült, hanem a
tévtanítók akartak irányítani, felhasználva ebben a nőket is.
Azt is határozottan elmondja Pál, hogy a gyülekezet az Úré, az Ő egyháza
vagyunk. Nem egy szervezet a sok közül, hanem Isten elhívott népének közössége,
ahol Ő a középpont. Az egyház az igazság oszlopa. Miért? Mert az élet szava
található itt, az ige Isten igazságát jeleníti meg, és az egyház képviseli.
Istenről, az életről, annak értelméről és céljáról az egyház tesz bizonyságot.
Ebben a bizonyságtételben erő van, aki befogadja a szívébe, megtapasztalja
hatalmát.
Az egyház igazsága Jézusról szól, mert Ő az igazság. Egy csodálatos
himnuszban énekel Róla az apostol. Jézusban Isten megjelent testben. Ennyire
közel jött hozzánk, és így mi is megismerhetjük. Isten emberré lett, mert szeret, és meg akar
menteni, ezért emberként élt közöttünk. Nincs ehhez fogható, Isten megjelent a
világban, hogy bárki megismerhesse, segítségül hívhassa. De nem hatalomban,
pompában, esetleg luxuskörülmények közt, hogy mindenki messziről lássa, itt az
Isten. Egy szegény család gyermekeként
érkezett meg, elrejtette Istenségét, így senki nem tud Nála előnyhöz jutni, nem
hízeleghetjük be magunkat, ahogy ezt az életben sokszor látjuk. Nem a másik
személye a fontos, csak a hatalma, mert ki akarjuk használni. Isten azt akarja,
hogy életét látva, tetteit szemlélve, tanítását hallgatva megszeressük Őt.
Ismerjük fel az egyszerű külső mögött Istent, és ne érdekből, hanem Iránta való
szeretetből kövessük Őt.
Az evangélium elterjedt a világon, azért hirdették, hogy megismerjék, és higgyenek
Benne. Hiszem én, hogy a Krisztus az élő Isten Fia, Aki önmagát adta értem a
kereszten? Hiszem, hogy Nála nélkül nincs életem? Ha igen, hirdessem én is, adjam tovább az
életet mentő hírt. Mert olyan sok nyomorúság van a világban, annyi tragédia
történik, de hallják az örömhírt is: Üdvözítő született nektek, az Úr Krisztus?
Jézus hív, bár zúg, morajlik
1. Jézus hív, bár zúg, morajlik Életünk vad tengere; Halk hívása tisztán
hallik: 'Jer, kövess, ó, jöjj ide!'
2. Vedd a példát Andrástól, ki Hallva hívó szózatot, hálóját se vonszolá
ki: Érte mindent elhagyott.
3. Jézus hív, hogy Őt imádjad, Megragad, hogy el ne ess, Mert kísért
öntelt világod: 'Jöjj, engem jobban szeress!'
4. Ha nehéz az élet terhe, Roskadozva hordom azt: Bús orcám Hozzá emelve,
Jézusban lelek vigaszt.
5. Uram, hozzám légy kegyelmes, Tedd Tieddé szívemet, Hadd lehessek
engedelmes, Néked élő gyermeked!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése