2017. március 23., csütörtök

Az Úr ad győzelmet



S
aultól eltávozott az Úr Lelke, és ez meglátszik az életén, uralkodásán (1Sám 17,1-58). Isten nélkül tanácstalan és tehetetlen. Így tapasztalhatjuk saját életünkben. Ha kivesszük Isten kezéből az életünket, a világ olyan erővel ostromol, hogy nem tudunk mit kezdeni vele. Királyként a filiszteus uralom alól kellett volna felszabadítani Izráel népét, demonstrálni kellett volna Isten hatalmát, de ő engedetlen volt, nem várt Istenre. Nem könnyű lecke, és Saul elbukott. A filiszteusok pedig átlátják a helyzetet, és lélektani előnyt kovácsolnak, sőt, igyekeznek láttatni, hogy Izráel szolga és az is marad.
Ebben jön segítségükre Góliát, mert mindig valami előbukkan. Sátán megtalálja azokat az eszközöket, módszereket, vágyakat, bűnöket, szenvedélyeket, amik által fölénk nőhet. Saját Góliátjaink által tart kézben, hirdeti, hogy nincs esélyünk, adjuk fel, elhiteti, hogy nála nélkül nem élhetünk. Azonban ez hazugság, és az a baj, amikor a hívők is ezt elhiszik. Mindennemű Góliát, a bennünk élő is legyőzhető. Nincs legyőzhetetlen Góliát, de nem én győzök, a szabadító kívülről érkezik. A világ nem győzi le, és nem győzheti le Góliátot, valaki másra van szükség. Itt Dávid lesz a szabadító, számunkra pedig Dávid Fia, Jézus adatott. Ne feledjük a legnehezebb, a leglehetetlenebb pillanatokban sem, hogy van Szabadító. Jézus jön felénk. Ahogyan Dávid is harctér felé tartott, úgy tart a mi harctereink felé Jézus. Tud rólunk, és elindult, hogy segítsen.
A két felkent király között micsoda különbség van, mert van különbség, és ezt a hívők között is látjuk. A különbség a töltésben és az életvezetésben található. Saultól eltávozott a Lélek, Dávidot betölti és vezeti. Dávid Isten gyermeke, mert akiket Isten lelke vezérel, azok Isten fiai.
Saul maga nem vállalja a küzdelmet, pedig mindenkinél magasabb volt, de az egyszerű és gyermek pásztorfiút harcba küldené. Mást feláldozna. Mennyire más Jézus, Ő menti az övéit, és Önmagát adja értük. Dávid elutasítja Saul fegyvereit, nem a fegyverekre, hanem az Úr nevére támaszkodik. Van korábbi tapasztalata, ebből építkezik. Megtapasztalta Isten hatalmát az oroszlán és a medve támadása esetén, tudja, hogy Isten Góliátnál is hatalmasabb.
Dávid az Úrra épít, nevében bízik, és Őreá néz. Mivel a láthatatlant, Isten országát látja hit által, nem fél. Ha Góliátra figyelünk, megrémülünk. Dávidot az vezérli, tudják meg, hogy van Isten Izráelben. Nem a maga hírnevét akarja nagyobbítani, hanem Istent szeretné ismertté tenni. Tudják meg, hogy van Isten. Igen, ez a cél, tudják meg, mert a bűnös embernek Őreá van szüksége. Isten nélkül tehetetlennek bizonyulunk, kapkodunk, rohangálunk vagy lefagyunk. Meg kell tudni: Isten nem a világ fegyverei, módszerei által szabadít meg. Meg kellene Isten népének ezt tanulni, Isten más módszerekkel, eszközökkel dolgozik, a Golgotán végezte el a szabadítást. És ma is a kereszt tövében élhetjük át a bűneink alól való felszabadulást, az ott kiontott vér tisztít meg. Amit egy hadsereg és képzett emberek nem tudtak elvégezni, azt Isten egy pásztor által elvégezte. Mindig király és pásztor között választhatunk, lássuk meg: a Jó Pásztor ad győzelmet. A győzelmet az Úr adja. Nekünk ezt szabad elfogadni.
Urunk tovább tanítja az embereket, és annyira szükségünk van erre (Mk 9,42-10,16). Tőle kell tanulnunk, ami azt jelenti, hogy meg is tanuljuk, vagyis alkalmazzuk az életünkben, amit mond. A tanítványok sók, ízüket az Úrral való élő kapcsolatból kapják. És amíg tart a kapcsolat, addig van íz is. Önmagunkban nem vagyunk sók, és ha leválunk az Úrról, elveszítjük ízünket. Ha pedig az egyház nem sóz, nem tud ízt adni az élethez, hanem inkább a világ ízetlenségét veszi át, elveszíti  egyedi jellegét, szükségtelenné válik. Íz nélküli sóra nincs szükség, nem jó semmire, nem kell senkinek. Ha az egyház elveszíti Krisztust, nem több egy klubnál, és akkor nincs rá szükség.
Milyen modern a farizeusok hozzáállása, nem azt kérdezik, hogyan lehet megmenteni egy házasságot, mit lehetne érte tenni. Hogyan is lehetne Istent jobban belevonni a kapcsolatba. Abból indulnak ki, nincs más megoldás, a válásra szükség van. Jézus azonban visszavezeti őket Isten akaratához, a Bibliához. Ott van benne a válasz, kérdezni sem kellene, csak megtalálni, sőt, ők ismerik is, így csak komolyan kellene venni. Mi is gyakran így vagyunk, Istent kérdezzük, de ismerjük a válaszát, ám mi azt nem akarjuk megtenni. Ezért csűrünk-csavarunk, és a magunk elképzelését kívánjuk Istenre vetíteni.
Jézus rámutat az eredeti teremtési rendre, és ezen Isten nem változtatott. A Tőle függetlenné vált, elszakadt ember kezében minden elromlik, a házasság is. Isten jelenléte nélkül minden elromlik. Ha azonban behívjuk Őt az életünkbe, házasságunkba, minden meggyógyulhat. Az evangélium az élet gyógyszere, és a kapcsolatok orvossága is.
A teremtési rend része a férfivá és nővé való teremtés, és a házasság kétneműek kapcsolatán alapuló szövetség. Ezen Isten nem változtatott, Ő nem igazodik a világhoz, így jobb, ha mi is Őhozzá igazodunk.
Olyan szomorú, hogy Jézus határozott tiltása ellenére a szétválasztáson agyalunk. És ez is különbség Isten és a gonosz munkája között. Isten mindig egybeszerkeszt, helyreállít, a gonosz szétválaszt, tönkretesz, szétdobál. Aki a szétválasztáson munkálkodik, nem Isten országát építi.
Kövessük azoknak a példáját, akik Jézushoz vitték a kisgyermekeket, hogy megérintse őket. Jézus érintésére van szükségünk, és ezt Ő igéje és Lelke által végzi ma is. Az ige érintése meggyógyít, helyes kapcsolatba hoz az Atyával, reményt és békességet ad. Jézus magához engedi a kisgyermekeket, akik nem kritizálva, nem kísértve, hanem teljes bizalommal közelednek Hozzá. Mi is ilyen gyermeki bizalommal induljunk Felé. Higgyük, hogy nem elutasít, még a legnagyobb bűnös is, aki ezt látja és megbánja, jöhet Hozzá. Kész magához ölelni a vétkezőt, az elkóboroltat, és hazavinni. Jézus ölelése áldás. Engedjük, hogy igéje által átölelje szívünket.


Az Úr csodásan működik


1. Az Úr csodásan működik, De útja rejtve van. Tenger takarja lábnyomát, Szelek szárnyán suhan. Mint titkos bánya mélyiben  Formálja terveit, De biztos kézzel hozza föl, Mi most még rejtve itt.

2. Ne félj tehát, kicsiny csapat, Ha rád felleg borul. Kegyelmet rejt s belőle majd Áldás esője hull. Bízzál az Úrban, rólad ő Meg nem feledkezik, Sorsod sötétlő árnya közt Szent arca rejtezik.

3. Bölcs terveit megérleli, Rügyet fakaszt az ág, S bár mit sem ígér bimbaja, Pompás lesz a virág. Ki kétkedőn boncolja őt, Annak választ nem ád, De a hívő előtt az Úr Megfejti önmagát.


Isten áldásával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése