J
|
óbnak elege
van barátaiból, semmit nem érő szavaikból (Jób 16,1-17,1). Ilyesfélét eleget hallottam, tehát ők sem
tudnak többet mondani, mint mások. Nem képesek igazi vigasztalást nyújtani,
valóságos reménységet kínálni. De vajon mi, Isten mai gyermekei, tudunk-e mást mondani, mint az emberek többsége? Van-e
olyan pluszunk, olyan tartalmunk, amivel csak mi rendelkezünk, és ami erőt és
reménységet kínál a másik ember számára is? Hányszor nem érnek semmit a
szavaink. Miért? Mert nincs mögöttük az élet bizonyságtétele. Nem hitelesíti az
életünk. Hogyan hitelesíti? Úgy, hogy a mindennapokban aszerint élünk, amit
tanítunk. Bizonyságot tesz az is, ahogyan a váratlan, nehéz helyzeteket
megéljük. Hitvallás lehet, ha rálépnek a lábunkra, becsapnak az üzletben,
megelőznek az orvosi rendelőben. Mi a bizonyságtétel? Ahogyan viselkedünk. Ha
mi türelmesek vagyunk, és tudunk Istenről is beszélni, nemcsak másokról vagy a
betegségünkről. Bizonyságtétellé válik, ha a nehéz helyzetben is dicsérjük az
Urat, mindezt megtehetjük énekben és imádságban. Ahogyan Pál is cselekedett a
filippi börtönben. Más emberek előtt mert imádkozni és Istent dicsőíteni.
Mások előtt énekelek-e, tudok-e hálát adni? Pál apostol még börtönben is hálát
adott az Úrnak. Még a betegségért, a próbákért is adhatunk hálát, mert ezek is
lehetnek az Úr eszközei. Általuk megállít, elgondolkodtat életünk folyása
felől, és Önmagához fordítja szívünket. Az Úr gyakran javunkra fordítja
keserűségünket, nyomorúságunkat.
Hiányzik a beleélés képessége a barátoknál. Jób elmondja, hogy fordított
helyzetben ő is tudna így beszélni. Nem gondolnak arra, hogy ők is lehetnének
ebben a helyzetben. Lehetne fordítva is. Bele tudunk-e gondolni, én is járhatok így, és eljön az idő, amikor nekem lesz szükségem mások vigasztalására,
segítségére? Sokat segít, ha elképzeljük magunkat abban a helyzetben, amiben a
másik éppen van, mert akkor tudni fogjuk, mi mit is várnánk, mit szeretnénk, ha
velünk tennének. Urunk Jézus is azt
helyezi a szívünkre, hogy amit szeretnénk, hogy velünk cselekedjenek az
emberek, mi is azt tegyük velük. Tesszük-e? Nagyon ritkán gondoljuk végig, mit
is szeretnénk, és még kevesebbszer tesszük vagy adjuk meg azt, amit mi
elvárnánk.
Elmarad a cselekvés, csak beszélnek, de nem igyekeznek a sebeket, a
fájdalmakat enyhíteni. Nem elég
szavakban kifejezni az együttérzést, van, amikor többet beszélnek tetteink. Sőt, gyakran az lesz bizonyságtétel, ha előbb odafigyelünk a szenvedőre,
meghallgatjuk, adunk neki egy pohár vizet, megigazítjuk a párnáját, megfogjuk a
kezét.
Jób Istenhez fordul, mert bár körülveszik a barátok, mégis egyedül érzi
magát. Hiába vannak vele, mégis maga van. Milyen gyakran megtörténik. Házaspárok páros magányban élnek, mert nem
tanultak meg megállni, beszélgetni. Nem tartottak csendes órát együtt, nem
beszélték meg Isten akaratát, és nem imádkoztak közösen. Ne engedjük
elmagányosodni kapcsolatunkat, tegyünk meg mindent a páros magány elkerüléséért.
Figyeljünk oda a másikra, mindarra, ami benne történik, és beszélgessünk az Úr
dolgairól, Jézusról. Magány ellen a legjobb orvosság Isten keresése, az
imádkozás. Mert Ő valóság. Aki őszintén keresi, az megtalálja, ezt ígéri is.
Azért lett emberré Jézusban, hogy megtalálhassuk. Aki megismerte Őt, az tudja,
ha emberek nincsenek mellettünk, Ő akkor is jelen van. A legjobb barát és a
legjobb társaság az Úr Jézus.
Pál Jeruzsálembe tart, és útközben, ahol a hajó kiköt, vagy ahol
gyalogosan keresztülmennek, megállnak és megkeresik a testvéreket (ApCsel
21,1-16). Olyan helyeken is vannak tanítványok, amelyeken Pál előzőleg nem
járt. Tehát az evangélium hatalmasan terjed, nincs senkihez hozzákötve. Akik
már megismerték az Úr kegyelmét, akik előtt felragyogott a Krisztus, maguk is
beszéltek róla. Nem hagyták a bizonyságtételt az apostolokra, hanem
megosztották mindenkivel a jó hírt. Nem sajátították ki, hanem elmondták, hagy
hallja más is, hadd éljék át Isten munkáját minél többen. Mi is vigyük
magunkkal az örömhírt, és adjuk tovább. Az evangéliumot nem kell, nincs miért
szégyellni, még ha ki is nevetnek érte. Nincs az igénél, Isten kegyelménél jobb
megoldás. Jézusnál nincs jobb barát, mert Ő még az életét is kész volt értünk
odaadni.
A Szentlélek Pál előtt jár, és tudatja a testvérekkel, mi fog az apostolra
várni. Ő azonban mindezt felkészítésnek
veszi, és nem hátrál meg, hanem megy tovább. Jó látni, mennyire enged Jézusnak,
nem magát menti, hanem kész oda menni, ahol a Gazda látni akarja. Kész vagyok-e
mindig oda menni, ahol az Úr akar látni?
A tírusziak a tengerparton együtt imádkoznak Pállal. Nyílt terepen térdre
borulnak, nem szégyellik, hogy imádságban lesznek együtt. Mi hányszor a
kezünket sem merjük összetenni, vagy nem csukjuk be a szemünket, mert mit is fognak
szólni. Az imádkozás egy nagyszerű lehetőség, bárhol és bármikor élhetünk vele.
Általa a menny légkörébe kerülhetünk. Isten országának atmoszférája vesz körül. Az
imádság kapcsolatot hoz létre köztem és Isten országa között. Ez a vonal
mindenütt működik.
Nem megy onnan úgy tovább Pál, hogy ne keresné meg az Úr
tanítványait. Mennyire vágyakozik
testvérekkel lenni. A hívő élet nem korlátozódik a templomi istentiszteletre. A
barátok is a hívők közül kerülnek ki. Ez a természetes, és így kellene ennek
lenni. Aki már Jézusé, az a testvérek közösségére vágyik, olyanokkal szeretne
együtt lenni, akik szeretik Jézust. A baráti kör összetétele is arról beszél,
kihez tartozok: Jézushoz vagy a világhoz? Olyan társra vágyakozik, aki szintén
tanítvány és az Urat szolgálja. Eljutott Pál Cézáreába, itt is talál
testvéreket, Fülöp evangélistát és a lányait.
Cézáreába érkezik egy Agabosz nevű próféta, megjövendöli mindazt, ami
Pálra vár. A testvérek féltik Pált, nem akarják, hogy Jeruzsálembe menjen, de ő
mindebből az Úr jelzését látja. Elfogják, pogányok kezébe adják, tehát így
viszi az Úr őt előre. Még a pogányok is eszközök az Úr kezében. Pál azt is
tudja, hogy az Úr Jézus is ezen az úton haladt, őt is átadták a pogányoknak, és Pál
sem akarja ezt kikerülni. Tele van a szíve
az Úr iránti szeretettel, és kész Érte meghalni is. Ez azonban nem olyan
hirtelen beszéd, mint Péteré volt, hanem komoly vallomás. Mindenki tudja, hogy Pál
komolyan beszél, hiszen már eddig is sokszor közel járt a halálhoz. Miért kész
meghalni az Úr Jézus nevéért? Azért, mert neki az élet Krisztus, és a meghalás
nyereség. Igen, nyereség, mert tudja, hogy a halál által Hozzá fog költözni. Azzal
a Jézussal lesz együtt örökre, akit szeret, akit szolgált, akiért élt. Pálnak
nem úgy nyereség a meghalás, mint a temetkezési vállalatnak, nem pénzt jelent
ez a számára. A halál a Jézussal való örök életet jelenti. Ott lehet, ahol az
Úr van, aki elment, hogy Pálnak is helyet készítsen. Tehát Pál Isten országába
vágyakozik, én is oda vágyom, mert Vele lenni jobb mindennél.
JÉZUS, TE ÉGI SZÉP
1.
Jézus, Te égi szép tündöklő fényű név,
Legszentebb énnekem e föld ölén.
Benned van irgalom, erőd magasztalom,
Terólad zeng dalom, ragyogj felém!
2.
Az élet száz veszély, én lelkem, mégse félj,
Míg Ő hord karjain, hű Mestered!
Elhagynak emberek, mit árt, ha Ő veled,
Töröld le könnyedet: Jézus szeret!
3.
Akaratod nekem mutasd meg szüntelen,
Ne rejtsd el, mesterem, tetszésedet!
Vezérelj így magad, mutasd meg utadat,
Idegen tájakon jár gyermeked.
4.
Tisztíts meg teljesen, szentelj meg, hadd legyen
Fényedből fénysugár az életem,
Míg a homályon át a lelkem otthonát,
Világosságodat elérhetem.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése