2017. október 30., hétfő

Az Úr igéje valóra válik



A
mikor Isten szól, még ha kemény és ítéletes igét küld is, a kegyelem idejét jelenti (Ez 12,21-27). Azért szól, hogy arra reagálva Hozzá térjünk. Amikor megszólal az ige, még kapunk időt a bűnbánatra, az életváltozásra. Az ige megszólalásakor még nem történik meg az ítélet, mert szeret az Úr. Azonban a kapott időt jól és arra használjuk fel, amire kaptuk. A vincellér a kapott plusz egy évben megtrágyázza és körülássa a fügefa földjét. Tehát mindent megtesz a gyümölcsért, jól használja fel a kegyelmi időt. Júda népe azonban másként gondolkodott. Azt beszélték, a napok telnek, de semmi nem valósul meg azokból, amiket Ezékiel hirdetett. Úgy gondolták, nem kell komolyan venni, amit hallottak, élhetnek nyugodtan tovább úgy, ahogy eddig éltek. Nem történt semmi, és nem is fog. A próféta csak ijesztget, és semmi veszély nem fenyeget. Mennyire hasonlóan gondolkodunk, mert Isten nem azonnal ítéli meg az életünket, hanem vár a megtérésünkre, ezért úgy gondoljuk, minden rendben. Élhetünk tovább a bűnben, követhetjük a bálványokat. Isten azonban, mivel szereti a bűnöst, ad időt, mindent megtesz, hogy elinduljunk Felé. 
A reformáció óta is azért telt el ötszáz év, hogy megtapasztaljuk kegyelme mélységét. Nem azért érkeztünk jubileumhoz, hogy élményekben szaporodjunk, hanem azért, hogy végre kézbe vegyük az igét, tanulmányozzuk és komolyan vegyük. Áll még a kereszt, ahol leborulhatunk. Mert ma is tele vagyunk problémákkal, békétlenségben élünk, szenvedünk a túlhajtás és az idegesség miatt a stressztől, tönkremennek a kapcsolataink, ennek ellenére kevesen keresik mennyei Atyánkat. Minden problémával futunk az orvosokhoz, de eszünkbe jut-e közben feltekinteni a keresztre? Mert a keresztről árad felénk Isten kegyeleme, bűnbocsátó szeretete. Isten kezünkbe adta a Szentírást, és ma az igével foglalkozunk a legkevesebbet. Ünneplünk, de nem az ige jelenti a fő örömöt. Nem az Úrral való kapcsolat az elsődleges a számunkra.
Azonban a Biblia nem egyszerűen egy lelki terápiás eszköz, hanem Isten kinyilatkoztatott akaratát kezünkbe adó dokumentum. Megtaláljuk benne Isten számunkra elkészített tervét, és megismerjük Őt magát is. Megtudhatjuk, hogy Jézus Isten Lényének képmása, ezért, ha Istent keressük, Jézushoz kell menni. Benne Istennel találkozhatunk. És Isten olyan, mint Jézus.
Ma sokan úgy állunk Isten igéjéhez, mint a próféta kortársai. Távoli jövőről szól az ige. A próféciák majd a messzi jövőben teljesednek be, így mi nyugodtan élhetünk, tervezhetjük a következő évszázadokat. Azonban Isten jelez, szava késedelem nélkül valóra válik. Ezért ne a jövőben, hanem a mában éljünk, ma keressük az Urat, ma nyissuk meg a szívünket az ige előtt, mert holnap talán késő. Mi sem a napot, sem az órát nem tudjuk, sem arról, mikor jön el az Úr, sem azzal kapcsolatban, mi mikor megyünk Hozzá. Egy ének így fogalmazza ezt meg: Még ma, még Jézus hív, nyíljon az ajtó, táruljon a szív, holnap talán késő.
Isten igéje valóra válik, minden, amit kijelentett, és az is, amit nekünk személyesen mondott.  Kapaszkodjunk az igébe, vegyük elő igéslapjainkat, olvassuk el újra, de úgy, hogy ez nekem szól. Meg fogjuk tapasztalni a munkáját. Az ige céllal érkezik, Isten általa munkálkodik. Ha azt üzente, hogy megerősít, akkor meg is fog. Ha azt parancsolta, hogy Lázár, jöjj ki, akkor vegyem komolyan, mozduljak meg, mert szava erőt ad a csüggedés mocsarából, a lelki halálos ágyból való kijövetelre. Jöjj ki! Engedj az Úr szavának és jöjj, ne süppedj bele tovább a tétlenség, az önsajnálat sírjába, hanem indulj el az Úrral. Jöjj, mert Lázár feltámasztása jelzi: nincs lehetetlen helyzet, az Úr mindenhonnan, a sírból is életre tud hívni. Beteljesedik a visszajöveteléről mondott ige is. Ne azt mondjuk, ez a távoli jövőre vonatkozik, hanem várjuk Őt örömmel és szolgálattal.
Ismét azt látjuk, hogy Jézus éli, amit mondott, és maga viszi keresztjét (Jn 19,16/b-22). Felvette, és viszi. Hordozza a kivégzőeszközt, azt, amin meg fog halni. Neki nem ékszer, nem dísz a kereszt, hanem a meghalás helye és eszköze. Arról beszélt tanítványainak, hogy vegyék fel a keresztjüket, mégpedig mindennap. Lásd, Jézus is felvette, nem kerülte el a szenvedést, nem a könnyebb megoldást választotta. Te se kerüld ki a keresztet, a szenvedést, mert szenvedéssel formál a Mester. Maga vitte a keresztet - van, amit magunknak kell vinni, nem viheti más. Azonban az Úr az ilyen helyzetekben is velünk van. Erőt ad, és hordoz.
Megfeszítették, két másik halálraítélttel együtt. Középen van Jézus: ez jelzés, a kereszten is Ő a középpont. Rá nézzünk. Az élet középpontja a kereszt. Onnan árad az élet vize. A kereszt tövéből fakad fel az élő víz. Az a víz, amire a samáriai asszony is szomjazott, ami megújította az életét. Az élet vize csak itt található, a kereszt tövében. Az ige pedig a csatorna, ami mindennap belevezeti az élő vizet mindennapjainkba, az életünkbe, és megöntözi, termővé változtatja. Jöjj el az élet vizéhez! Ne menj máshová, keresd Jézust, borulj le a kereszt alatt, és nem fogsz kiborulni. Ha pedig már kiborultál, ott talpra fogsz állni. A kereszt erőt ad, talpra állít és megújít. Mindezt a kereszt Ura, Jézus végzi el. Így lesz áldássá a kereszt.
Végül Pilátus dacból született felirata bizonyságtétellé válik, és hirdeti: Jézus a Király. Nemcsak a zsidóké, hanem minden ember Királya. Bárcsak felismernénk ezt! Ő az én Királyom. Ahogy az ének mondja: Jézus az én királyom, imámra felelet, imámra felelet.


JÖJJ EL AZ ÉLET VIZÉHEZ

1.  
Jöjj el az élet vizéhez,
Nélküle szomjas a szív!
Átok alól szabadulsz itt,
Hű Urad Ő, aki hív.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!

2.  
Jöjj újulásra, e vízben
Új a hit és szeretet.
Eltűnik itt, ami régi,
S kezded az új életet.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!

3.  
Jöjj hát az élet vizéhez,
Jézus kínálja neked,
S árad az élet belőled,
Kútfeje lesz a szíved!
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése