A
|
kiket pedig
Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai, olvassuk a Római levélben, és ezt látjuk
Ezékiel életében (Ez 11,1-13). Mivel az Úr elhívott szolgája, engedelmes
eszköze, Isten Lelke vezeti. Sőt, a Lélek felemeli és viszi őt, talán nem
szívesen menne oda, ahová most kell mennie, de a Lélek képessé teszi,
megerősíti. Isten Lelke ma is jelen van,
Isten gyermekeinek életét formálja és vezeti. Az Úr Lelke tesz képessé olyan
feladatok, szolgálatok elvégzésére, amire magunktól képtelenek lennénk. Az Úr
Jézus ígérte, hogy amikor kitöltetik a Szentlélek, az övéi nagyobb dolgokat is
tesznek, mint Ő. Nagyobb dolgokat? Mik
lehetnek azok? Hálásak is lehetünk, mert nekünk is hagyott munkát, és amit mond,
arra utal, hogy hatékony is lesz az egyház. Mik a nagy dolgok, amiket
végezhetünk? Nem elsősorban az építkezések,
a programszervezések, hanem a Krisztushoz vezetés, az új élethez segítés. Mert nincs
nagyobb esemény, mint amikor valakinek az élete gyökeresen megváltozik Jézus
Krisztus által. Azért vagyunk, hogy
bábáskodjunk új életek megszületése mellett.
A Lélek viszi Ezékielt, oda, ahová nem is akar menni, így visz minket is a Lélek,
amennyiben Rábízzuk magunkat. Péternek is azt jelentette ki az Úr, hogy eljön
az idő, amikor más övezi fel, és oda viszi, ahová nem akarja. Visz a szenvedés,
a mártírság felé. Senki nem szeretne
szenvedni, nem akarunk kiszolgáltatott helyzetbe kerülni, de ha az Úréi
vagyunk, a Lélek velünk lesz. Urunk nem hagy magunkra. Nem mással vitet vagy
rendezteti el életünk dolgait, hanem maga vesz körül szeretetével.
A keleti kapuhoz viszi Isten Lelke a prófétát, ott jönnek össze a
vezetők, és rossz döntést hoznak, rossz tanácsot adnak az embereknek. Amikor nem
az ige a vezérünk, nem ennek a lámpásnak a fényére figyelünk, rossz döntéseket
hozunk. Igazán jól dönteni az Úr jelenlétében lehet. Rossz tanácsokat adnak az
embereknek, akik pedig bíznak bennük. Úgy gondolják, ők a vezetők, tudják, mi a
helyes. Hányszor mi is vakon megbízunk vezetőinkben, azonban minden tanácsot az
ige mérlegére kell tennünk. Nem biztos, hogy jó egy tanács, azért, mert egy
lelkész vagy egy egyházi vezető adja. Ha
nem figyelünk felfelé, ha emberekre, a világ fejlődésére tekintünk, nem lesz jó
a tanácsunk. A legjobb tanácsadó Isten. Ő azt ígéri: „Tanácsot adok, rajtad
lesz a szemem” (Zsolt 32,8). És ha ezt mondja, akkor így is van. Menjünk Hozzá
bátran, kérdezzük, és fog adni tanácsot, megmutatja a jó utat. Olyan bátorító
ez, van Kihez menni, nem vagyok magamra hagyva. Mert néha olyan nehéz meglátni a jó utat, nehéz megtalálni a jó döntést.
De ha felvállalom, hogy nem azonnal döntök, hanem várok, az Úr megmutatja, merre
menjek.
Pilátus nagyon taktikázik, mindent megmozgat Jézus szabadon bocsátása
érdekében (Jn 18,38/b-40). Azonban elsősorban mindenkinek szeretne
megfelelni. Az elsőrendű azonban az,
személyesen hogyan dönt. Elismeri-e Jézust királynak? Mert bár a kérdést
felteszi - király vagy te mégis? - de nem borul le Előtte, nem megvallásként
mondja. Én hogyan döntök? Kimondtam-e már: király vagy, Jézus, az én életem
királya, és már most meghajtom térdemet Előtted? A szabadon bocsátás kisebb kockázattal jár, mint dönteni Jézus mellett. Miért? Ha Jézus a királyom, borul minden eddigi terv. Akkor felszínre kerül minden, mert Őt
elfogadni nem csupán egy érzelemdús, látványos előremenetelt jelent, hanem
teljes életváltozást. Amikor bűnbánattal jövök Jézushoz, minden kiborul, az
összes szennyesem Elé kerül, és Ő tesz tisztába. De azt is magával hozza ez a
döntés, hogy innentől kezdve Ő ül a trónon, Ő hoz meg döntéseket, én pedig
elfogadom ezeket.
Pilátus nem akarja, hogy előre megtervezett élete felboruljon, nem akar
változást, nem szeretne kikerülni a politika, a hatalom, a pénz vonzásköréből.
Neki ez kell, és nem az, amit Jézus kínál. Pál apostol tervei is borultak a
damaszkuszi úton, de ő ezt elfogadta. Felismerte, hogy úgy jut gazdagabb élethez, ha
Jézusra bízza élete forgatókönyvét, és ő engedelmesen végigmegy az Általa
kijelölt úton.
A helytartó egy mentőötlettel áll elő, ami nem lesz sikeres, de rámutat lényegre. Nem
lesz sikeres, nem is lehet az, mivel Isten terve az volt, hogy Őt értünk odaadja
a keresztre. Nem véletlenül mennek végbe
ezek az események. Nem balszerencséről van itt szó, nem is egy félreértett
emberről, hanem Isten akaratáról. Ezt az
akaratot Jézus engedelmesen elfogadta, ment a keresztre, amint Izsák is ment az
áldozás hegyére. Azonban míg Izsáknak
nem kellett meghalnia, Jézusnak igen. Nincs más mód a megmentésünkre, csak a
kereszt. És ezt Jézus vállalta. Áldott legyen érte szent neve, és ragadjuk meg
ezt a mentőövet.
A másik lényeges üzenet: Barabbás szabadon bocsátása rámutat arra, hogy azon a kereszten
nekem kellett volna meghalni. Az a középső kereszt az én helyem, mert én vagyok
ítélet alatt, de az Atya Jézusért szabadon bocsát. Jézus halt meg az én helyemen, és én Őérte
lehetek szabad, Őérte élhetek.
Mielőtt megtörténik a szabadon bocsátás, Pilátus a népet kérdezi meg, kit
akar, hogy szabadon bocsásson, és a tömeg Barabbást kéri. Ez nagyon megrendítő, az
ember szívének valós állapotát mutatja. Nem az Életet választják, nem az kell,
aki csak jót tesz, gyógyít, szabadít, hanem a gyilkos. A szívünk, ha nincs rendben, Barabbást
választja, azt, akivel rokonok vagyunk. Aki úgy él, mint mi, aki úgy oldja meg a
dolgokat, ahogyan mi is, és aki azt adja, amire vágyunk, amire számítunk. Jézus
nem a vágyainkat elégíti ki. Nem jólétet kínál, nem a másik embertől, a
körülményektől akar megszabadítani, hanem a bennünk élő bűntől.
Kit választasz? Válaszd Jézust, az Élete, és Vele a belső változást, mert a
körülmények megváltoztatása csak látszatmegoldás. Mivel az ember szívéből
származik minden rossz és gonosz, az igazi változás a szív megváltozása, ez
jelenthet majd a társadalom számára is igazi változást.
Új szívet adj
1. Új szívet adj, Uram, énnekem,
Új szívet adj, én Istenem,
Amely csupán csak teérted ég,
Véled jár szüntelen, csak véled szüntelen.
2. Nyájas, vidám, szelíd, jó szívet,
Mely, Jézusom, te lakhelyed,
Hol egyedül a te hangod szól,
Mely véled van tele, csak véled van tele.
3. Jézus, a te gyógyító kezed
Megfogta már a szívemet,
Én is tudom, bűntelen leszek
Majd nálad odafenn, a mennyben odafenn.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése