2018. augusztus 7., kedd

Menjünk a Barátunkhoz!


O
lyan jó látni, hogy Istennek mindenre kiterjed a figyelme, és ad mindenkinek esélyt az újrakezdésre (Józs 20,1-21,45). Azok a gyilkosok, akik nem szándékosan öltek, lehetőséget kapnak arra, hogy megmeneküljenek a család bosszújától, és újrakezdjék az életüket. Istennek minden ember fontos, azok is, akikről mi már lemondunk, akiket megbélyegzünk. Menedékvárosokat jelöltet ki a gyilkosok számára, oda kell menniük, és ott oltalmat találnak. A gyilkosnak magának kell ezt a helyet felkeresni, csak ott lesz biztonságban. Nem elég egy másik településre elköltözni, az Úr által kijelölt helyre kell menni, csak ott van élet és biztonság.
A menedékvárosokban papok éltek, így a gyilkos ott lelkigondozásban is részesült. Isten a menedékvárosokat a papokra bízta. Ők tudtak vigasztalást nyújtani, és ők készítették fel ezeket az embereket a további életre. Isten szolgái a válságba jutott embereket tovább tudják segíteni, mert az Úrral való kapcsolat felemel és megerősít.
Isten nekünk is készített olyan helyet, ahová életünk terheivel mehetünk. Nem egy város van kijelölve immár, hanem a Golgota keresztje. Ott nyerünk, a rajta meghalt Úr Jézus által, menekülést, szabadulást és oltalmat. Ez az oltalom kiterjed Isten haragjára is. Azonban nekünk is az Úr Jézusig kell eljutni. Nem elég egy felekezetig vagy egy lelkészig, hanem Jézusig, a keresztig kell menni. Csak a kereszt alatt hull le a teher, és csak Jézus vére mos meg a bűneinktől. Jó, hogy ma még él ez a lehetőség, van hová mennünk, van kit megkeresni.
Ráadásul nem csupán a nem szándékos gyilkos, hanem minden ember felkeresheti Őt bűneivel. Nem kell már a bűn elhordozhatatlan terhe alatt összeroppanni, mert van egy hely, a Golgota hegye, a kereszt töve, ahol lehull a teher. Jöhetsz, ahogy vagy, nem kell magad előbb rendbe hozni, mert az amúgy sem lehetséges. A tékozló fiú is úgy indult haza, ahogy volt. Testi-lelki roncsként indult, és az Atya úgy fogadta őt vissza. És majd az Atya hozta Őt rendbe. Jöjj, és engedd, hogy az Úr hozza rendbe az életed. Ne te próbálkozz újra, ne akard összeszedni a még maradék erőd, hanem bízd Rá magad. Ami neked nem sikerült, az Neki sikerülni fog.
A papok és a léviták is megkapták a maguk városait, mert Isten nem felejt el senkit. Talán izgultak, ahogy mi is szoktunk, mi lesz velünk, mi kimaradunk. Esetleg megjelent a szívükben a féltékenység, ők jobbat, szebbet kaptak, mi meg csak a maradékot. De nincs ilyen, nem zúgolódnak, mert tudják, hogy a pusztában rossz vége lett a zúgolódásnak. Helyette élő hittel bízhatunk Benne, el van készítve az örökség, és a maga idejében meg is kapjuk. Csak ki kell azt várni.
Az Úr Jézus rendszeres imaéletet élt (Lk 11,1-28). Folyton látták tanítványai imádkozni, és ez belőlük is előhozta az imádkozás utáni vágyat. Úgy gondolták, nem tudnak jól imádkozni, és kérték Jézust, hogy tanítsa meg őket. Jót kértek, mert valóban magunktól imádkozni sem tudunk. Ő egy mintát adott, mert az igazi imádság az Úrral való élő és személyes kapcsolatból fakad. Minél jobban megismerem, annál könnyebben megy az imádkozás, mert tulajdonképpen beszélgetés lesz.
Nemcsak a formulát mondja el, hanem arra is megtanít az Úr, milyen lelkülettel imádkozzunk. Úgy menjünk mindig Hozzá, mint a Barátunkhoz. Minden imádság a Barátunk felkeresése. És ahogyan egy barátot minden problémánkkal, gyakran még lehetetlen időben is megkeressük, úgy jöhetünk Őhozzá is. Jézusnál nincs lehetetlen időpont, mindig mehetünk Hozzá.
Benne van az is, hogy mi nagyon is rászorulunk Urunk segítségére. Úgy vagyunk pont, mint ez a példázatbeli ember, nincs semmink, amit adhatnánk. És ez nagyon igaz az igehirdetőkre, bizonyságtevőkre. Mindig úgy kell az Úr elé állni, nincs mit enni adni a gyülekezetnek, a másiknak. Az igehirdetés lényege ez, nekem nincs semmim, de kérek a Barátomtól, mert Neki van.
Az Urat mindig lehet zavarni, sőt, várja, hogy zavarjuk. Várja, hogy most is úgy menjünk, Uram, nincs kenyerem, nincs mit adnom azoknak, akikkel ma fogok találkozni. Nincs szeretetem, békém, megértésem, erőm, nincs üzenetem, de kérlek, adj nekem. Kérjünk Tőle bátran, hittel, és akkor másképp alakul körülöttünk az élet.
Azzal erősíti meg az imádságban való bizalmat, hogy rámutat, gonosz létünkre is jót adunk a gyermekinknek. Mennyivel inkább ad a ti mennyei Atyátok. Mennyivel inkább, ezt nem szabad elfelejteni, ha mi is adunk, Ő mennyivel inkább. De kérni kell, természetesen azt, amire szükségünk van. És mi ez? A Szentlélek! Őreá van minden tanítványnak a legjobban szüksége. 
Jézus az ördögök, a tisztátalan lelkek felett is Úr. Ő meg tud szabadítani mindattól, ami némává tesz. Mert gyakran, amikor Őróla kellene bizonyságot tenni, elnémulunk. Amikor az Úr tölti be a szívünket, megszólalunk. Ha Ő adja lényünk tartalmát, tudunk miről beszélni.
A szabadításhoz kötődik: Jézus az erősebb fegyveres, Ő kötözi meg a gonoszt és ad szabadulást. De a gonosz helyét ne hagyjuk üresen. Engedjük be oda Jézust, és Ő a garancia arra, hogy amitől megszabadultunk, az nem fog többé visszatérni. Azonban ha Jézusnak nem adjuk át az életünk feletti uralmat, minden rossz visszatér, mert tőlünk nem ijed meg az ördög. Egyedül az Úrtól fél, és ahol jelen van, ott nem tud meglenni, mert Jézust képtelen elviselni, mivel nem akar meghódolni Előtte.


Amint vagyok, sok bűn alatt

1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hívó hangodat, Ki értem áldozád magad: Fogadj el, Jézusom!

2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki megtisztíthatod: - Fogadj el, Jézusom!

3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc, bennem félelem: - Fogadj el, Jézusom!

4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S derüljön éjszakámra fény: - Fogadj el, Jézusom!

5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza lelkem rád magát: - Fogadj el, Jézusom!

6. Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam, mit jelent Már itt s majd egykor odafent: - Fogadj el, Jézusom!

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése