Isten
gyermeke magvető, aki hinti szét az Úrtól kapott igét (Préd
11,1-10). Isten országa erejét vethetjük el, és ebben a munkában
és az élet minden területére alkalmazhatjuk a prédikátor
szavait. Ne a körülményekre, a jobb és minden tekintetben
megfelelő időre várjunk, hanem ragadjuk meg a jelen pillanatát.
Amikor az Úr indít, akkor menjünk és tegyük, amit ránk bízott.
Azonban hajlamosak vagyunk késlekedni, a lustaság, a kényelem erőt
vesz rajtunk. Mi pedig könnyedén megmagyarázzuk, hogy most nem
alkalmas, borult az ég, ebből nagy vihar lesz. És nem lesz vihar
sem, és elmúlik az alkalmas idő. A halogatás az önzésünkből
fakad, nem akarjuk feladni megszokott kis életünket, nem akarunk
kényelmetlenséget, és főleg nincs kedvünk küzdeni. A munka
akkor halad, ha csináljuk, ha nem várunk jobb körülményekre,
hanem az Úr kegyelmével fogunk hozzá. Az Úr nagyobb a
körülményeinknél is.
Az ifjúnak szóló felszólítást Urunk már így mondja: add el mindenedet és kövess engem. Fontos,
hogy Salamon tanácsát már az Úr Jézus Lényén keresztül
értelmezzük. Nem arról van szó, hogy a fiatal élje az életét,
ahogy jónak gondolja, és majd egyszer odaáll Isten elé
számadásra. Hanem arról, hogy az Úr Jézus már fiatalon keres és
hív. Azt akarja, hogy minél korábban adjuk át életünk
irányítását Neki. Ne a magunk vágyait éljük ki, hanem az Ő
akaratát valósítsuk meg.
Ő nem csupán életünk delét, ősz
fejünket akarja, hanem életünk frissességét, energiabőségét
kívánja Isten országába bevonni. Nagy kísértés, hogy majd ha
nyugdíjasok leszünk, majd akkor keressük az Urat. Gyakran mire
odaérünk, el is felejtjük, hogy mit is terveztünk. Másrészt nem
is tudjuk, leszünk-e nyugdíjasok? Meg aki halogatja az Úr szavának
való engedelmességet, annak annyira eltompulhat a hallása, hogy
már idős korban nem tudja meghallani Isten üzenetét.
Megkeményedhet a szív, olyanná lehet, mint az útfél, és a
madarak könnyedén ejtik zsákmányul az igét.
Ahogy különböző településeken
halad keresztül az Úr Jézus, mindenütt tanít (Lk 13,22-30). Nem
csak néhol, hanem mindenütt. Megáll, amikor kimennek Hozzá az
emberek, és beszél nekik Isten országáról. A jó hírt
mindenkinek hallania kell, tudni, hogy megérkezett Isten Fia a
világba. Mintha mondaná, eljöttem, itt vagyok. Jöjjetek Hozzám.
Igen, menjünk Hozzá, lépjünk ki bezárt világunkból, és
kövessük Őt.
Útközben valakiben kérdés merül
fel: ugye, kevesen üdvözülnek? Nem tudjuk, ki kérdezett, de nem
tanítvány, tehát most csapódott oda, és úgy gondolja, mert
távolról követi Jézust, vagy látja Őt, esetleg néhány
kilométert megtesz Vele, övé az üdvösség. Úgy gondolja, ilyen
egyszerű, Isten népéhez tartozik, beleszülettem, és ennyi elég.
Az Úr válasza rámutat, akarni kell
bejutni, meg kell küzdeni, elsősorban önmagunkkal. Ami azt
jelenti, meg kell önmagunkat tagadni, és fel kell vennünk a
keresztet. Enélkül nem megy. Isten országában nincs
önmegvalósítás, nem azt csinálok, amit akarok, hanem azt, amit a
Gazda mond nekem. Aki követni akar, tagadja meg magát, csakis így
követhetjük, mindennap nemet mondva önmagamra. Az ige komoly,
vérre menő küzdelemről beszél, feladnám, úgy érzem, nem
bírom, de az Úr ad erőt a folytatáshoz. Mert nem elég elindulni,
célba kell jutni.
Most igyekezz bemenni, mert sokan
akarnak majd, és ez itt a lényeg, ne majd, ne holnap, hanem amikor
itt van az Úr, amikor Jézus hív. Hagyj magad mögött mindent, és
kövesd! Vagy adj el mindent, és vásárold meg azt a földet, ahol
a kincs, Isten országa található. Mert Isten országa mindennél
többet ér. Pál apostol kárnak és szemétnek ítélt mindent,
csakhogy Krisztust megnyerhesse. Az Úr a szívünkre helyezi, hogy legyen
mindennél fontosabb az üdvösség. De az-e? Küzdünk-e érte,
törekedünk-e rá, vagy ennek a világnak minden kínálata
fontosabb és elsőbbséget élvez?
A kapu szoros, miért? Mert Jézus a
kapu, csakis rajta keresztül juthatunk életre, kegyelemből és hit
által. Szoros a kapu, mert nem juthat át rajta minden, a bűneinket,
a világ kincseit nem vihetjük, azokat el kell engedni. És ezért
nehéz sokaknak, gondoljunk Lót feleségére vagy a gazdag ifjúra.
A most azért lényeges, mert egyszer
bezárják a kaput, és nem tudjuk, hogy ez mikor következik be. De
egyszer időnk itt lejár, és amíg tart a ma, addig kell komolyan
venni a hívást, addig kell bemenni az ajtón. Ha bezárták, már
nem lehet korrigálni. Semmi nem hatja meg a ház Urát.
Hivatkozhatunk az egyházhoz való tartozásunkra, úrvacsorai
alkalmakra vagy ünnepi istentiszteletekre, egyházi tisztségeinkre,
azonban csak egy dolog számít, bent vagyunk-e, amikor bezárják az
ajtót. A magyarázkodás se nem segít, se nem számít.
Miért maradnak ki? Mert az Úr nem
tudja, honnan valók, vagyis nem volt kapcsolata velük. Őket csak
most hajtja valami a kapuhoz, de eddig nem ismerték az Urat, és nem
éltek sem Neki, sem akarata szerint. A hangsúly azon van, ismerem-e
személyesen az Urat? Kapcsolatban vagyok-e Vele? Ma még ez a
kapcsolat létrehozható. Szívből hívom segítségül, Ő
meghallja, eljön és megszabadít, új életre.
Amikor az orvosnál vagy hivatalokban
lemaradunk, bezárják az ajtót, vagy elfogy a sorszám, bosszant,
mert másnap ismét jöhetünk. De az mégsem olyan bosszantó, hát
elmegyünk másnap. De itt nem lehet újra menni, itt már azt
mondják, távozzatok. És ez a legrettenetesebb, amikor az Úr
mondja, távozz, nem ismerlek, most már nem lehet jönni, és ez
egész örök életünkre kihat. Aki innen lemarad, az az örök
életből marad ki, örökre. Ne maradj kívül!
Az egyháznak a Jézus a
fundámentoma
1. Az egyháznak a Jézus a
fundámentoma, A szent Igére épült fel lelki temploma. Le-
szállt a mennyből hívni és
eljegyezni őt, Megváltva drága vérén a váltságban hivőt.
2. Kihívott minden népből egy lelki
népet itt, Kit egy Úr, egy keresztség és egy hit egye-
sít. Csak egy nevet magasztal, csak
egy cél vonja őt, És egy terített asztal ád néki új
erőt.
3. A világ fejedelme feltámad
ellene, Vagy hamis tudománytól gyaláztatik neve, S míg
egykor felderül majd az Úrnak
hajnala, Csak virrasztói kérdik: „Meddig az éjszaka”?
4. Sok bajban, küzdelemben
meghajszolt, megvetett, De szent megújulásért És békéért
eped, Míg látomása egykor dicsőn
teljesül S a győzelmes egyház Urával egyesül.
5. A három-egy Istennel már itt a
földön egy S az üdvözült sereggel egy nép és egy se-
reg. Ó, mily áldott reménység: ha
itt időnk lejár, Te boldog szenteiddel Fenn Nálad béke
vár!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése