E
|
zen a reggelen is a szentíró
örvendezésre, tapsolásra szólít fel (Zsolt 117,1-2). Örüljünk az Úrnak, és dicsérjük
Őt. Újra csak arról van szó, hogy Istennek örülünk, és Őt dicsérjük,
magasztaljuk. Mindezt az teszi, akit már megtalált a kegyelem, aki átélte Isten megbocsátását, és megtalált bárány lehet.
A szöveg népek és nemzetek
dicséretéről és magasztalásáról beszél. Arról, hogy a népek és nemzetek
leborulva imádják az Urat, királyuknak ismerik el Őt. A magasztalás azt
jelenti, hogy teljes szívemmel meghódolok az Úr előtt. Rábízom magam, és Neki
engedelmeskedek. Teljes szívem meghódolt már Előtte?
A népeket szólítja meg a
zsoltáros, de ő is tudja, hogy magunktól nem erre van hangolva a szívünk. Nem
Őt dicsérjük, hanem bálványokhoz kötődünk. Ahhoz, hogy a népek is Őt dicsérjék, az Úr Jézusnak kellett eljönnie. Ő a nem zsidók közül való bárányokat is
kihívja, és bevezeti az Atya országába. Mindenkit azért teremtett az Úr, hogy
az Övé legyen, az Ő országában éljen, de elszakadtunk Tőle. Azonban Ő még
keres, visszatérhetünk Hozzá.
Nagy az Ő szeretete
irántunk. Meg is indokolja, miért dicsérjük az Urat. Nagy az Ő kegyelmessége és szeretete irányunkban, hiszen még mindig tart a kegyelmi idő. Azt akarja,
hogy mindenki megtérjen és éljen. A kegyelem, hogy hirdettetik az evangélium, nincs az a mélység, ahonnan Jézus ereje által ne lehetne talpra állni. A kegyelem másik tartalma: az Úr Jézus
elrendezte ügyünket, magára vette szennyes ruhánkat, eltörölte az
adóslevelünket. Az új és örök életet ingyen kapjuk Jézusért. Hát, ezért a
szeretetért és kegyelemért dicsérjük Őt. Jöhetünk és ihatunk az élet vizének
forrásából ingyen.
Csodálatos bizonyságtétel: az Úr hűsége örökké tart. Ő nem változik, és ha megígérte, hogy megváltott, és
az Övéi vagyunk, és nem hagy el, akkor az úgy is van. Ebben a világban lassan
ismeretlen fogalom lesz a hűség - olyan jó azt olvasni, hogy az Úr szótárából
nincs kitörölve. De nemcsak a szótár tartalmazza, hanem a zsoltáros meg is
tapasztalta ezt a hűséget. És mi is látjuk. Pál is elmondta, mi hűtlenek
vagyunk, de Ő hű marad, mert magát meg nem tagadhatja. A hűség Isten
alaptulajdonsága. Az Úr Jézus élete is
erről vall, azért jött el, mert hű maradt Isten az igéjéhez, és nem fordult el
hűtlenül a hűtlenné vált embertől. Isten nem igazodik hozzánk, úgy, ahogyan mi
igazodunk a világhoz. Azért szólít meg, hogy ezentúl mi is Hozzá igazodjunk.
Olyan szomorú, amikor egy idő után még Isten gyermekei közül is a világhoz
kezdenek igazodni emberek. Mi az Úr Jézushoz igazodjunk.
A tanítványok nem maradnak
Jézus halála után sem magukra, mert az Atya elküldi a Szentlelket, Aki
Pártfogóként áll mellettünk (Jn 14,25-31). A Szentlélek Isten jelen van népe között, Övéi mellett áll, segíti őket,
és megadja a bizonyságtétel tartalmát. A
Szentléleknek tanító munkája is van, mindenre megtanítja a Jézusban hívőket,
ami a krisztusi élethez szükséges. A
tanítás tankönyve az ige. Az igét tanítja meg jól érteni, és rajta keresztül
mutatja meg Isten akaratát. Isten Szentlelke az igét aktualizálja az életünkre.
A Szentlélek nem tanít mást, mint ami az igében van. Tehát mindenféle új
kijelentést az ige mérlegére kell tenni. És ha az nem egyezik Isten szavával,
nem a Szentlélektől van. Ha valamit nem
értek, kérjem Isten Lelkét, és Ő megmagyarázza, mit is jelent, mit is üzen az
Úr.
Eszünkbe juttatja az Úr
szavait, ez azt jelenti, hogy ismerni kell. Csak azt juttatja a Lélek is
eszünkbe, ami bennünk van. Aki tanulmányozza az igét, aki elmélyül benne, annak
a szívéből lesz mit előhozni. Lesz mire emlékeztetni. Hiszen ez a
tanítványoknak szólt, azoknak, akik Jézussal voltak, és hallották, amit
mondott.
Békességet hagy, mert a
Szentlélek betölti szívükben azt az űrt, amit az Úr eltávozása okoz majd. Békességük lesz, mert az Úr a Lélek által bennük lesz. Ahol jelen van
Jézus, ott jelen van a békesség is. Csodálatos üzenet: az Ő békességét adja
nekünk, és ez egészen más, mint a világ békessége. Nem úgy adja, ahogy a világ adja, mert
kegyelemből van békességünk, az Atyával való megbékélés által. Ez a békesség
nem felszínes, és nem múlik el, mert Krisztusból fakad.
Ne nyugtalankodjék a ti
szívetek! Miért ne? Mert a békesség azt jelenti, bárhová kerülök, és bármilyen
körülmények vesznek körül, Ő velem van. Az Ő kezében jó helyen vagyok. Pál
békessége is abból fakadt, hogy tudta, az Úr a börtönben is vele van. Amikor
mindenki elhagyta, az Úr akkor is mellette maradt. A békességünk az Ő
jelenlétéből fakad, bármi történjen, bárhol járjunk és végezzük szolgálatunkat,
Ő velünk van.
Jézus távozása nem
végleges, vissza fog jönni az Övéiért. Ez csodálatos reménység, az Úr el fog
jönni dicsőségben. Amíg ez megtörténik, tapasztaljuk e világ fejedelmének munkáját,
de ez ne csüggesszen el, mert bárhogy tombol a gonosz, az Úr visszajövetele
felé tartunk. Másrészt Jézus felett
nincs hatalma, így akiben Ő él, afölött sincs. Ezért lényeges, hogy Ő éljen
bennünk. Ha így van, nem tud hozzánk
közel férkőzni a sátán. Zavart okoz körülöttünk, és látjuk, hogy fölötte van is
hatalma, vagyis a világ azt teszi, amit a gonosz akar. Azonban a az Úrban hívők
fölött nincs meg ez a hatalma, mert mi már Neki engedelmeskedünk. Jézus nevében
ellenállhatunk Neki. Ha engedelmeskedünk Istennek, és ellenállunk az
ördögnek, az elfut tőlünk. Ezért mindig az Úrra figyeljünk.
HŰ JÉZUSOM KEZÉBE TESZEM
LE ÉLETEM
1.
Hű Jézusom kezébe teszem le
életem.
Ő életem vezére, s hazámba
érkezem.
A keskeny úton járok, közel
van Ő hozzám.
Magasból vet világot az Ő
keresztje rám.
2.
S ha nem tudom azonnal,
hogy Jézus mit kíván,
Várok, szemébe nézek, s
szívem nyugodt, vidám.
Mi boldogság, mit érzek: Úr
Ő éltem fölött!
Szívem nem ismer kényszert,
önként szolgálom Őt.
3.
Ha szenvedés, baj érne, s
az utam is sötét,
Az Úr keresztje fénye annál
dicsőbben ég.
S tudom, hogy még dicsőbb
fény ragyog majd énreám,
Ha majd a mennybe érvén
belépek ajtaján.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése