A
|
bűnbánó imádságnak volt utóhatása (Neh
10,1-40). Ez nem pusztán egy hirtelen felindulás, hanem őszinte és teljes
odaszánás volt. A lényege: Isten törvénye szerint akarnak élni. A hitünk
lényege pont ez, Isten igéje és akarata szerint élni. Ebben megfogalmazódik,
hogy eddig nem így éltek. Jó, amikor vállaljuk a múltunkat, és kimondjuk: eddig
nem így éltem, és pont azért akarok mostantól nem vétkezni, hanem Isten uralma
alá tartozni. Ezek az emberek is meglátták, minden nyomorúság azért történt,
mert nem hallgattak őseik Istenére. Tulajdonképpen Isten úgy alakítja
körülöttünk az életet, hogy minél hamarabb mi döbbenjünk rá: Isten nélkül nem
jó. Azonban nem mindenki ismeri ezt el, sokan a körülmények szorongatása
ellenére is megmaradnak a bűn, az Isten nélküli élet útján. Sokféleképpen keres
az Úr, de olyan nehezen engedünk. Megszokjuk a bűnt és a világot, vonz a nem
hívők élete, de az Úr ennek ellenére jön utánunk, mert azt szeretné, ha Neki
élnénk.
Ő hűséges, és ad újabb lehetőségeket. A neki való élet boldog és örömteli.
Természetesen nem azt jelenti, hogy nincs probléma, vagy anyagilag nagyon
sikeresek leszünk. A boldogság az Úrral való kapcsolatból fakad. Jó
Hozzá tartozni, Vele lenni, és különösen jó beszélgetni az Úrral. Nincs
nagyszerűbb annál, hogy mennyei Atyánkkal mindennap, sőt, állandóan
beszélhetünk. Ott lehetünk Vele az atyai házban. Mint fiak, szabad bejárásunk
van. Krisztusban bármivel Hozzá fordulhatunk. Jézus neve garancia a meghallgatásra.
Ha az Ő nevében kérünk, az Atya megadja.
Ez a fogadalom nem elmélet, nem csak papírra írt odaszánás volt, hanem
így is gondolták. Megszentelik a nyugalomnapját, semmi munkát nem végeznek,
és nem is vásárolnak. Ha a törvényt nem
ismerők kínálják is portékájukat, ők akkor sem vásárolnak, mert a hetedik nap
az Úré. Igen, az Úr napja az Úré. De mi is Neki szenteljük? Semmit nem teszünk,
és a vásárlás is kimarad? Vagy bizony, mi másokhoz alkalmazkodunk. Izráel népe
felismerte, nem neki kell a pogányok rendje szerint cselekedni, hanem épp Isten
népének kell felmutatni, hogy lehet másképp. Ma azt látjuk, teljesen vásárlónappá
változik az Úr napja. Tele vannak a bevásárlóközpontok, forog a pénz, Isten
pedig vár. Igen, Ő azért adja a nyugalomnapját, mert azt a napot teljesen ránk
szánja. Szeretne velünk közösségben lenni, de már annyiféle programmal
feltöltöttük, hogy az Úr alig fér bele. A társadalom is úgy alakítja, /és még azt mondja, hogy
keresztyén/, hogy vasárnapra teljesen kimerüljenek az emberek, és ne legyen
kedvük az Urat keresni, hanem otthon pihenjenek. Sokan ezen a napon már a
munkahelyekre mennek vissza, vagy a szállásukra. Azonban mi mindezek ellenére
kereshetjük az Urat, sőt, Vele mehetünk a munkába, feladataink közé. Az Úr jelen
van.
Mennyire téved az ember, azt gondolja, ha megöli Jézust, és azt is, akit Ő
feltámasztott, akkor el tudja hallgattatni Istent (Jn 12,12-19). Hát, az igét
nem lehet lebilincselni, nem lehet akadályozni, mert eljut oda, ahová a Gazdája
küldi. Az evangélium akkor is terjed, ha ez az embernek nem tetszik. Inkább
ölnek, mintsem Jézusra hallgassanak. Nem követjük Jézust, és nem akarunk az uralma alatt élni, hát inkább
eltávolítjuk. Még a bizonyságtevőket sem tudjuk elviselni, irritál a
megváltozott, beszélő életük. Élete szavak nélkül beszél. Olyan, mint a szavak
nélküli könyv. Beszél-e az életem? És ha igen, miről? Lázár élete Jézus
hatalmáról beszél. Ez kínos a vezetőknek, mert nekik hatalmuk van, de ez a
hatalom csak ölni tud, Jézus hatalma pedig életre kelt.
Ő azonban megy tovább, de nem oda, ahová az emberek gondolják. Nem a
politikai hatalmat akarja átvenni, hanem a keresztet látja maga előtt. A Golgotára megy, és bemutatja bűneinkért a tökéletes
áldozatot. Ezt senki nem tudja. A sokaságot lázban tartja Lázár feltámasztása,
aki ilyet tud, az képes megszabadítani Róma igája alól. Mindig csak a
társadalmi, politikai problémákban gondolkodunk. Azt képzeljük, majd megoldjuk,
és ha szabadok leszünk, boldoggá válunk. Mindig a másik az akadálya a
boldogságunknak. Mai napig így gondolkodunk. Erre még programot is rá lehet
építeni. Szabaduljunk meg valakitől, és akkor minden rendben lesz. De mégsem,
mert a gonosz bennünk van. Mi mindig a másikban látjuk, de legfőbb ellenségünk,
saját magunk, mindig jelen van. Ettől csak az Úr tud megszabadítani. Ha
meglátjuk ezt, és kérjük szabadítását.
Itt kollektíve kérik Jézust, segítsen és legyen a királyuk. Nem
személyesen fordulnak Hozzá. Nem a bűneiktől akarnak szabadulni, hanem csak a
körülményeket szeretnék megváltoztatni. Te mit vársz Jézustól?
János elmondja: Jézus szamárháton vonul be. Ezzel beteljesíti a
próféciát, mert Isten megüzente. A Megváltó, egyszerűen, alázatosan és
szegényen jön. Nem a luxus, a hatalom palotáiban kell keresni. A szamár jelzi:
közénk jött, és életet hozott. Nem fehér lovon vonul be, mint a királyok és
hadvezérek, az egyszerű, szegény emberek járművét használja. Az élete
bizonyságtétel. Miről tesz bizonyságot az én életem? Az egyszerűbbet választom?
Az én királyom nem uralkodni, elnyomni jön, hanem szolgálni és menteni.
Nem életet elvesz, hanem inkább visszaadja, amit a halál elrabolt. Visszaadja
az Atyának a bűn által megnyomorított, rabszolgává tett életeket. Valódi
szabadsággal ajándékoz meg. Vele és az Ő ereje által élhetünk. Nem uralkodik
most már felettünk a bűn, hanem Jézus Lénye vezérel.
Szelíd szemed, Úr Jézus
1. Szelíd szemed, Úr Jézus, Jól látja minden vétkemet, Személyemet ne
vesse meg
Szelíd szemed, Úr Jézus.
2. Szelíd szemed, Úr Jézus, Tekintsen rám, ha roskadok, Adjon békét,
bocsánatot Sze-
líd szemed, Úr Jézus.
3. Szelíd szemed, Úr Jézus, Tudom, hogy vádat is emel; Vétkeztem én,
ítéljen el Szelíd
szemed, Úr Jézus.
4. Szelíd szemed, Úr Jézus, Elítél bár, lásd, én megint Csak várom, hogy
majd rám te -
kint Szelíd szemed, Úr Jézus.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése