2011. február 20., vasárnap

Gyermeki hit

V
issza kell még térnünk a tegnapi igénkhez (Ézs 36,11-22) mielőtt a mai szakasz üzenetére figyelnénk. Láttuk, hogy az Asszír hadsereg Jeruzsálem falai alá ért. Az Asszír király vezére sokféle trükköt alkalmaz Isten népe megfélemlítésére, bizalmuk és hitük megtörésére. Nagy lendülettel próbálja a város védőit meggyőzni miért érdemes, és miért éri meg kapitulálniuk. Azt ígéri, hogy már rögtön jó lesz a soruk, de később még jobb lesz. Igaz ennek a jobbnak rabszolgasor az ára.
Milyen jó is lenne, ha mi is határozottan tudnánk érvelni az emberek előtt Isten országának előnyeiről. Azt ígéri, hogy elviszi az övékhez hasonló földre, de ők az ígéret földjén vannak, amit Istentől kaptak, ennél egyetlen föld sem lehet jobb. Jézust is megkísértette a sátán, de Ő elutasította, nem ugrott be a trükkjeinek.
A kincstárnok még a többi nép fölötti győzelmükre is hivatkozik, azoknak is voltak isteneik, mégis elestek az Asszír sereggel szemben. Sőt azt mondják, hogy Ezékiás sem tudja megmenteni őket. Jó, ha látjuk, igaza van, de mi nem is a bálványoktól, nem is emberektől, hanem az Úrtól, az élő Istentől várjuk a szabadítást. Ő meg tud menteni. Erre a hitre lehet építeni.
Szembetűnő még ebben a szakaszban, hogy nem válaszolnak az ellenségnek, hanem egyenesen a királyhoz mennek és jelentik. Megszívlelendő ez a számunkra is, a gonosszal nem kell leállni, vitázni, hanem menjünk jelenteni a Királynak, meneküljünk Jézushoz.
A mai részben (Ézs 37,1-20) megláthatjuk Ezékiás király reakcióját a kapott hírekre.  Ő nem pánikol, hanem bűnbánatot tart és az Úr elé áll. Amikor veszély fenyeget, nem másokat okol, hanem bűnbánatban kifejezi a saját felelősségét. Ez a jó megoldás, a kialakult helyzetért való felelősség vállalása és az Úr elé való őszinte odaállás. Ezékiás tehát az Úr elé vitte, előtte teríti ki az ellenség levelét. Ez a lehetőség számunkra is adott, a problémát bevihetjük az Úr házába, elmondhatjuk Neki.
Ezután követüket indít Ézsaiáshoz és kéri, imádkozzon a maradékért, azokért, akik még ellen álltak az ellenség csábításának. Akik még állnak, azoknak is szükségük van imádságra, mert a gonosz ma is erősen csábít a maga táborába. De el lehet utasítani.
A próféta elmondja Isten üzenetét, nem kell félniük az Asszír seregtől, mert az ő beavatkozásuk nélkül oldja meg a helyzetet. Meg fogják látni, hogy Istennek nincs szüksége a segítségükre. Ezékiásnak és népének az a felismerés ad erőt és bátorságot, hogy Isten, élő Úr. A bálványok, azonban emberi kéz alkotásai, ezáltal tehetetlenek. a 20.  versben Ezékiás azt kéri: „De most te, Urunk, Istenünk, szabadíts meg bennünket az ő kezéből, hadd tudja meg a föld minden országa, hogy te vagy egyedül az Úr!” Ez egy csodálatos imádság, nem öncélú kérés, hanem azt tartja szem előtt, hogy a szabadítás láttassa meg az emberekkel, hogy Izráel Istene az egyedüli Úr. A szabadítás missziói vetületűvé válik. Így Isten életünkben elvégzett munkájának is Őt kell dicsőítenie.
Az újszövetségi ige tegnapi része (Mk 7,1-12) nehéz, de máig aktuális kérdést tárgyal. A farizeusok Jézus támadására és maguk védelmére hozzák fel ezt a problémát.  Jézussal akarják legalizálni gyakorlatukat, hiszen bármilyen okból kiállíthattak váló levelet, ha már a feleséggel nem akartak tovább együtt élni.  
Jézus rámutat, hogy a Mózes által megengedett válólevél, a szívük keménysége miatt adatott. De Isten nem így akarta. Mint minden dolog ez is szívügy, mégpedig a bűnös ember gonosz szívének az ügye. Tehát nem a válólevelet kell legalizáltatni, mert a válás sem oldja meg a problémát, legfeljebb a tüneteket enyhítheti. A szívünkkel van a baj, és ezt a szívet a válás sem változtatja meg. Bárhová megyünk, visszük beteg szívünket is magunkkal. Az Úr Jézus azonban felkínálja a szívváltoztatást, új szívet ad, és ezzel másképp látom magam és a másik embert is. Az új szív képessé válik a megbocsátásra. Az Új szívet kapott ember jut el arra a felismerésre, hogy a házastárs Isten ajándéka. Aki Tőle kéri és kapja, ahol a házastársak Isten ajándékai egymás számára, ott megoldódnak a problémák válólevél nélkül is.
Az Úr elé állva nézzük meg, hogy Tőle kértem és kaptam-e a társam? Az Úr ajándékát látom-e a másikban? Viszont, akinek az életében elkészült már a válólevél, az a múltat tegye őszintén Isten kezébe, mert van bocsánat és van újrakezdés, Vele. Jézus Krisztus a szívünk keménysége által okozott sebekért is meghalt a Golgotán. „Bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy miután meghaltunk a bűnöknek, az igazságnak éljünk: az ő sebei által gyógyultatok meg” (1Péter 2,24).
A következő versek is (Mk 10,13-16) az Úr iránti bizalmat erősítik a szívünkben, Ő nem vet el senkit, aki Hozzá menekül. Nem lehet senkit eltiltani, aki az élet, a bűn okozta sebekkel Őt keresi fel. Sőt azt mondja Urunk, hogy aki ilyen kisgyermeki bizalommal fordul Hozzá, az megtapasztalja Isten országa kapujának a feltárulását. Isten országa kapuján a hit, a gyermeki hit a sarokvas. A kisgyermek aggodalom és félelem nélkül merül el játékában, mert tudja, hogy szülei gondoskodnak róla. Amikor eljön az ebédidő, örömmel fut a konyhába, mert tudja, ha ő kint játszott is, van ebéd. Mert az édesanyja gondoskodott róla, amíg ő játszott. Éljünk mi is ebben a hitben, hogy amíg mi Isten országa dolgaival vagyunk elfoglalva, nem járunk rosszul, mert mennyei Atyánk gondoskodik rólunk.

Magára vette szennyes ruhámat

Magára vette szennyes ruhámat,
Így békíté meg Istent, Atyámat,
Így békíté meg, így békíté meg Istent, Atyámat,

Kín, mi Őt érte, nekem volt szánva,
De Ő felvitte a Golgotára,
De Ő felvitte, de Ő felvitte a Golgotára.

Szerelmes szíve szakadt meg értem,
De eltörölte mind-mind a vétkem,
De eltörölte, de eltörölte mind-mind a vétkem.

Jézus, Te drága, mit adjak Néked?
Összetört szívem hozom elébed.
Összetört szívem, összetört szívem hozom elébed.

Isten áldásával.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése