C
|
sodálatos az Úr kegyelme, egyrészt azért, mert a
bálványimádás idején is újra szól (Ez 14,12-23). Másrészt azért is dicsőítésre
méltó az Úr, mert amikor a hamis próféták árasztják el a népet, Ő küld számukra
igaz prófétát. Olyan embert küld, aki mindenkor nyitott Isten üzenetére, és
bármikor megszólítható. Ezékiel ilyen, amikor az Úr szól mindig vételre kész.
Nem foglalja le túlságosan sem a saját, sem a népe élete. Ezen a reggelen
minket is szólít az Úr, de halljuk-e? Tudunk-e úgy válaszolni, mint a gyermek
Sámuel, aki így felelt: „Szólj, URam, mert hallja a te szolgád” (1Sám
3,9)!
Jó így az Úr elé állni, jó ilyen nyitott szívvel és
rendelkezési készséggel élni, hiszen az élet zűrzavarai, a sátán támadási
között az egyetlen biztos fénysugár az Úr szava. És Istenre mindenkor lehet
számítani, Ő soha nem hagyja cserben gyermekeit. Ha figyelünk Rá, szava ma is
utat mutat, megörvendezteti szívünket. Jeremiás így vall az Igéről: „Ha
eljutott hozzám igéd, én élveztem, igéd vidámságot szerzett nekem és szívbeli
örömöt” (Jer 15,16). Ilyen a hívő ember hozzáállása az Igéhez. Örömmel
vágyik rá, és az Úr szava vidámítja meg, amikor el van keseredve. Tehát az Ige
Isten orvossága a számunkra, általa a csüggedtség, a szomorúság is gyógyítható.
A próféta ezt használta. Számunkra természetes-e az Ige, gyógyító hatása, vagy
már mindent problémát orvosi eszközökkel és kémiai anyagokkal próbálunk
enyhíteni?
Isten megtanítja Ezékielt népe életének eseményeit
jól látni. Elmondja számára, hogy a különféle súlyos helyzetek, természeti
katasztrófák nem véletlen történnek, hanem mind az Ő eszközei. Általuk
munkálkodik az Úr. Isten ezen történések által megállít és elgondolkoztat.
Célja, hogy bűnbánatra jussunk általuk, meglássuk, hogy elpártoltunk Tőle. Egy
személy, vagy egy nép életében mindig áldás forrása volt, amikor felismerte,
hogy a tragédia a bűneik miatt történt. A bűnbánat mindig megújuláshoz és
talpra álláshoz vezet.
Azonban legtöbbször nem vesszük komolyan ezeket a
jelzéseket, nem akarjuk hallani Isten szavát, mert Ő ezek által is szól. A mai
klíma és időjárás változás is Isten szava hozzánk, rajtuk keresztül akar
megszólítani, de halljuk-e a szót? Vagy csak azt látjuk, megváltozik az
időjárás, egyre drasztikusabbá válik a meleg, károkat okoznak a nagy viharok,
vagy látjuk, Isten üzenetét, amely által megtérésre szólít fel. Halljuk-e,
látjuk-e, hogy a mai ember életmódja miatt pusztul az az élettér, a föld, amit
azért kaptunk, hogy műveljük, és gondozzuk. Kizsákmányoló életmódunk által
azonban elpusztítjuk lakóhelyünket. Az Úr Jézus is felhívta kortársai figyelmét
a tragédiák üzenetére: „ha meg nem tértek, mindnyájan hasonlóképpen vesztek
el” (Lk 13,3). Tehát egy-egy tragikus eseményben ne csupán az együttérzés,
a sajnálkozás, vagy szörnyülködés lehetőségét lássuk meg, hanem a megtérését
is.
Maga az Úr mondja Ezékielnek, hogy a fogságba való
elhurcolás is akkor nem lesz hiábavaló, ha felismerik bűneik büntetését, és
meglátják az Úr kegyelmét. A megvallott bűnre van bocsánat, amiből az
újrakezdés támad. A büntetés Isten kegyelméből az Újrakezdés követi majd.
Pál apostol is jó dolgokat mond a számunkra (Kor
13,8-13). Leírja, hogy a szeretet soha nem fogy el. Igen a szeretet soha nem
fogy el. Nagyon jó hír ez a számunkra, mert azt látjuk, hogy a szeretet egyre
jobban meghidegedik körülöttünk. Azonban mivel itt az agapéról van szó, azt
jelenti számunkra, hogy Isten agapéja, tehát annak ellenére való szeretete olyan,
mint egy forrás, amely soha nem fog kiszáradni. Ezért szomjas szívünkkel mindig
lesz hová menni. Az Úr várja, hogy nála enyhítsük szeretet után való vágyunkat.
Jöjjünk Hozzá és igyunk az agapé friss forrásából. Ézsaiás még azt is elmondja,
hogy Isten ingyen adja számunkra ezt a vizet. „Ti szomjazók mind, jöjjetek
vízért, még ha nincs is pénzetek! Jöjjetek, vegyetek és egyetek! Jöjjetek,
vegyetek bort és tejet, nem pénzért és nem fizetségért” (Ézs 55,1)!
Még több reménység és bátorítás is van ebben a
versben, hiszen az eredeti verset úgy is lehet fordítani, hogy a szeretet nem
esik el, nem marad alul. Tehát Isten ember iránti szeretetét semmi sem tudja
legyőzni, tőle semmi nem választhat el. A gonosz próbálkozhat, de Isten szereti
a világot, szereti a bűnöst és még mindig vár rá. Istent nem lehet legyőzni,
sőt Jézus Krisztusban Ő aratott győzelmet a bűn és a halál fölött, ez a mi
reménységünk és vigasztalásunk. Győztes Urunk van. Higgyük mi is, hogy az agapé
ma is sok élet fölött arat győzelmet.
Egyszer minden elmúlik, csak egyedül az agapé, és az
ami agapéból származik, marad meg. Ezért lényeges, hogy Isten, Jézus Krisztus
által szívünk lakója legyen. Az örökkévalóságba csak örökkévaló értékek
mehetnek be. Azaz örökkévaló, ami agapéból származik. A többi elmúlik, elmúlik
a tudomány, a különféle karizmatikus képességek, csak az agapé marad. Azért
kéri számon a feltámadott Úr az efézusi gyülekezettől az első szeretetet,
hiszen ez a szeretet is agapé: „De azért van panaszom ellened, az, hogy első
szeretetedet elhagytad” (Jel 2,4). Ez figyelmeztetés is a számunkra, ha a
szeretet nem is fogy el, mert kifogyhatatlan, el lehet azt hagyni, le lehet
térni az útjáról. Jó a mai csöndünkben megvizsgálni, meg van-e még az első
szeretetem?
Győzhetetlen
én kőszálom
1. Győzhetetlen én kőszálom, Védelmezőm és kővárom,
A keresztfán drága áron Oltalmamat tőled várom.
2. Sebeidnek nagy voltáért, Engedj kedves
áldozatért, Drága szép piros véredért, Kit kiöntél ez világért.
3. Reád bíztam én ügyemet, Én Jézusom, én lelkemet,
Megepedett bús szívemet, Szegény árva bús fejemet.
4. Irgalmazz meg én lelkemnek, Ki vagy ura mennynek,
földnek, Könyörgök csak Felségednek, Én megváltó Istenemnek.
5.
Mutass, Jézus, kies földet, Lakásomul adj jó
helyet, Ez életben csendességet, Jövendőben idvességet.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése