A
|
mai Igét olvasva már Ezékiel könyvében
felragyog számunkra Isten kegyelme (Ez 18,21-32). Megtudjuk, hogy van lehetőség
a megtérésre, az új életre. Minden azért történt Izráelben, azért szóltak a
próféták és azért jelent meg a babiloni sereg is, mert az Úr kereste népe
szívét. Ezekkel a helyzetekkel kívánta rádöbbenteni őket a megtérés, a
Hozzávaló visszatérés szükségességére. A prófétai szó által az Úr nyújtotta ki
feléjük kezeit, mondván, jöjjetek énhozzám mindnyájan. Így hívogat most is, várja,
hogy Hozzá menjünk, mert bármilyen messze kerültünk is Tőle, visszamehetünk.
Rajtunk múlik hogyan telik a napunk, meglátjuk-e, hogy az Úrra van
szükségünk és minden dolgaimban Hozzá fordulunk, vagy magunk intézzük
életünket. A megtérés nemcsak azt jelenti,
hogy életünk egy napján felismerjük bűnös állapotunkat és az Úrtól kérünk
bocsánatot, hanem azt is jelenti, hogy mindennap megbánjuk vétkeinket, majd az
Úr akaratához igazítjuk tetteinket. A megtérés azt jelenti, hátat fordítok
mindannak, ami nem Isten akarata szerinti, nemet mondok eddigi szokásaimra, és
már nem a magam véleménye szerint hozom meg döntéseimet, hanem az Úr Igéjéhez
szabom azokat.
Fontos és bátorító szavakat mond az Úr, amelyekre szükségünk van, hiszen
az ördög gyakran ültet el kételyeket a szívünkben. Isten a megtérő, a bűneit
őszintén megbánónak a múlt teljes lezárását ígéri. Ezt mondja: „nem
emlékezem meg többé semmi gonoszságáról, amelyet cselekedett” (22). Ezzel
leoldja szívünkről az önvád, az önmarcangolás és a kételyek minden jogosultságát.
Akinek az Úr megbocsát, az felszabadul a bűn, a múlt minden terhe alól, mert
Isten mindent elfelejt, ami rendezve van, és nem emlékezik a múltra. Így
azután, mi is tegyünk így, valóban helyezzük Rá bűneinket, minden vétkünket,
életünk elrontott dolgait, majd többé hátra nem tekintve, a bűnbocsánat
örömével, hálás szívvel menjünk tovább előre. Mi is bocsássunk meg magunknak,
és fogadjuk el az Úr bocsánatát, ahogy Pál mondja: „ami mögöttem van, azt
elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél
felé” (Fil 3,14). A sátán akarja elérni, hogy mindig hátrafelé tekingetve
önmagunkkal foglalkozzunk. Aki a már letett bűnökkel foglalkozik, nem előre a
szolgálatra tekint, az nem másokat ment, hanem begubózik önmagába. Másrészt az
állandó kételkedés, a múlt előrángatása meg is betegít. Ennek ellenszere a
bizalom, bízzunk teljes szívvel Urunkban, és higgyük, ha Ő azt mondta nem
emlékezik meg gonosz tetteinkről, akkor, az úgy is van. A kegyelem, a
bűnbocsánat az egész emberre gyógyító hatással van.
Isten feltárja szívét előttünk, széttépi azokat a gondolatokat, amelyek
úgy állítják be Őt, mint aki élvezi a bűnösök halálát, mint Aki, pont azt
akarja, hogy az embert elvesszen. Nem! Isten azt akarja, hogy megtérjen és
éljen. Azt akarja, és azért munkálkodik, hogy a pusztulás útjáról visszaforduljunk,
mint a tékozló fiú és rálépjünk az élet útjára. Ezért küldte el Jézus Krisztust
a világba, általa válik lehetségessé ez a megfordulás. Elég, ha Pál apostolra
gondolunk, aki soha nem felejtette el, hogy ki is volt ő, mielőtt tanítvány
lett. A maga példája által hirdette, hogy még a Jézust üldöző, másokat gyötrő
és halálba adó ember számára is van kegyelem. Ha ez a ember Jézust követi, akarata
szerint él, teljesen mássá és újjá lesz az élete. Isten csodája az
életváltozás. Az a legnagyobb csoda, hogy halálraítélt élhet. Hány embert ítélt
halálra a sátán a szenvedélybetegségek által, de jött Jézus és leoldotta a
bilincseket, és visszafordította a halál útjáról a Hozzá kiáltó, Tőle
segítséget kérő személyt.
Számunkra is feltárul Jézus Krisztusban az új élet kapuja, ma is Vele
mehetünk, bízva, „ha Isten velünk, ki
lehet ellenünk” (Rm 8,31)?
A Krisztus feltámadása tényeken, megtapasztalásokon alapuló valóság,
ezáltal lehet bizonyosságunk a halottak feltámadása felől is (1Kor 15,12-19).
Ez fontos alap, hiszen ha nincs feltámadás reménytelenekké válunk, és a hitünk
nem ad többet, mint a hitetlenség. Pál
kifejti, hogy a hitünknek és az igehirdetésnek az értékét a feltámadás
reménysége adja. Az a bizonyosság, hogy egy napon, az Úr kihozza a sírból az
elhunytakat, hogy mindent újjá fog teremteni.
A feltámadás hite nélkül reménytelen és értelmetlen az élet. Ha nem
hisszük, hogy van tovább akkor minden értelmét veszíti. Azonban, aki átélte
Jézus Krisztus munkáját az életében, tudja, hogy Ő él, és így van reménysége.
Tudjuk, hogy a feltámadott Jézus az Atyánál van, az Atya ma még számunkra
láthatatlan, de valóságos világában. Az Úr megígérte, hogy majd eljön és az
övéit magával viszi oda, ahol Ő is van. Így hit által az életünk nem a semmibe,
hanem az örökkévalóságba, Isten mennyei világába tart, ahol most az Úr helyet
készít a számunkra. Adjon ez számunkra erőt, töltsön fel békességgel, és tegye
értelmessé mai napunkat. Ha tudjuk, nem ér véget az élet a halállal, ha tudjuk,
nem semmisül meg minden, akkor új értelmet és tartalmat nyer az élet. Pál
apostol maga is hitte mindezeket, ezért tudott úgy nyilatkozni, hogy: „vágyódom
elköltözni és Krisztussal lenni, mert ez sokkal jobb mindennél” (Fil 1,23).
Ez a hit a temetőben és a annak kapuján túl is békességet és reménységet
sugároz.
Jézusom, ki árva lelkem
1. Jézusom, ki árva lelkem Megváltottad véreddel, Kárhozattól óvtál
engem, Bűnös szívem, ó, vedd el! Add, hogy néked megháláljam. Hogy nem hagytál
a halálban, megmutattad: Bármit adj, Én oltalmam csak te vagy. S
2.
Jézus, benned bízva bízom, Elpusztulnom, ó, ne
hagyj! :/: Te, ki bűnön, poklon, síron Egyedüli győztes vagy: Gyönge hitben
biztass engem, Készíts arra, hogy én lelkem Láthat majd fenn, ó, Uram, Mindörökké
boldogan.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése