M
|
ai igeszakaszunk is rámutat nyomorult állapotunkra (Ez
18,1-20). Meglátjuk benne, hogy milyen nehezen is nézünk szembe magunkkal,
helyette mindig találunk bűnbakot, akire áthárítjuk a felelősséget. Izráel nem
akarta meglátni saját vétkét, hanem az elődeire hárította. Azt mondták apáink miatt
ér minket a büntetés. Ez gyakran megtörténik velünk is, nem nézünk őszintén
magunkba és nem akarjuk meglátni azt, amit mi csinálunk rosszul, hanem valaki
másra mutogatunk. Működik nálunk is a szálka effektus. A másik szálkájából nagy
ügyet csinálunk, ám a magunk gerendáját nem akarjuk észrevenni. Pedig ha ezt tennénk,
sokkal könnyebben megoldódnának dolgaink. Jézus terápiája is a magunk
gerendájának az eltávolítására irányul. Ha komolyan vennénk, amit Ő mond sokkal
kiegyensúlyozottabb, békésebb és előrehaladóbb lenne az életünk. Azért szól az
Ige, azért tanított az Úr Jézus is, hogy azt vegyük komolyan, kezdjünk el aszerint
élni. Próbáljuk meg, hogy mi használ jobban az Ige, vagy a tabletta, vagy a
magunk hangulatához való ragaszkodás? Merjünk az Úr szavához igazodni. Mert az
Ő szava élet. Az Úr igazán tudja, mi válik a javunkra.
Isten
kijelenti Ezékiel számára, hogy minden lélek az Övé. Mindannyian az Ő
tulajdonai vagyunk, így mindenkit Isten a saját élete szerint ítél meg. Nem más
bűnei miatt kerülnek ítélet alá, hanem mindenkinek a saját élete miatt kell az
Úr elé állni. Isten nem igazságtalan, és aki komolyan veszi az Ő szavát, és aszerint
él, annak nem kell ítéletre mennie. Sem az apa nem ítéltetik meg a fia bűnéért,
sem a fiú az apa vétkeiért, ha ő Isten akarata szerint él. Ez a személyes
felelősség jelenik meg majd Keresztelő János igehirdetésében, és az Úr Jézus is
ezt hirdeti, amikor megtérésre szólít fel. Mindenki a maga bűnét bánhatja meg,
csak személyesen kérhetünk bocsánatot. Jézus is személyesen szólít meg és
hívogat magához, amikor így szól: „Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok,
és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek” (Mt 11,28). Éljünk
ezzel a lehetőséggel és jöjjünk az Úrhoz. Jöjjünk, akkor, amikor fáradtak
vagyunk, amikor roskadozunk a terhek alatt, hiszen ezt kéri, jöjj, amikor
fáradt és kimerült vagy. Mi gyakran csak akkor akarunk Hozzámenni, amikor
rendben vagyunk, ha fáradtság környékez, úgy gondoljuk, nem tudunk imádkozni,
Igét olvasni. Mindig, valahol máshol keressük a pihenést, és nem találjuk, ezzel
tovább nyújtjuk a kimerültség állapotát. Próbáljuk meg komolyan venni Urunkat,
ha ezt ígéri, hogy megnyugvást ad, akkor az úgy is lesz. Ne gondoljuk, hogy ez
azt jelenti, ha elmegyünk az istentiszteletre, akkor megpihenünk. Nem, ez azt
jelenti, hogy amikor fáradtak, kimerültek, idegesek vagyunk, azonnal menjünk
Hozzá. Ő akkorra ígéri a megnyugvást, a felszabadulást. A terheket is akkor
kell Őreá vetni, amikor roskadozunk alatta. Ne mi akarjuk rendbe hozni
magunkat, hanem engedjük, hogy Ő tegye ezt meg.
A felejtés hozzá tartozik emberi pszichológiánkhoz,
szükséges is, hogy felejtsünk, mert általa felszabadul a psziché, felejtés
nélkül összeroppannánk, ez a lélek, védekező mechanizmusa. Tehát önmagában nem
a felejtéssel van a baj, hanem azzal, hogy azt feledjük el, ami előresegíti az
életünket, ami reménységet ad (1Kor 15,1-11). Már Pál apostolnak is
emlékeztetnie kellett a korinthusiakat, de mire? Az evangéliumra. És ez a
tragédiánk, az evangéliumot, Isten drága örömhírét elfeledjük, de a bűnt, a
negatív gondolkodást, azt nem. Elfelejtették, hogy az evangélium üzenete, Jézus
Krisztus feltámadása. De nem felejtjük-e
el mi gyakran az evangéliumot, és azért vagyunk csüggedtek, ingerültek, mert
nincs a szívünkben Jézus győzelme? Jézus Krisztus legyőzte a halált, és ha ezt
nem látjuk világosan, ha nem erre a hírre állunk, akkor a betegségtől, az
öregedéstől és a haláltól való félelem köt gúzsba és határozza meg életünket.
Győztes Urunk van, nézzünk Rá, bízzunk Benne és akkor mi is le tudjuk győzni
félelmeinket, az elébünk tornyosuló problémákat, önmagunkat. Mert a legtöbb
problémát saját magunk okozzuk magunknak.
Pál legyőzetett a Krisztussal való találkozásban.
Most már a helyén látja magát, nem vár el többet, mint amire képes, hanem
látja, hogy ő nem méltó az apostolságra, de a kegyelem mégis apostollá tette.
Ami neki nem ment, azt megcselekedte benne és általa az Úr.
Pál tudja, hogy Jézus feltámadott, mert megjelent
számára a damaszkuszi úton, de nemcsak Ő tapasztalta meg, hogy Jézus él, hanem
az első tanítványok, és rajtuk kívül még sokan. A feltámadásról szóló
evangélium hiteles, kiállja az idők próbáját.
Jézus él, és ez azt jelenti, hogy mindaz él, aki Benne hisz. Aki Benne
hisz, egykoron majd maga is átéli a feltámadás valóságát.
Felvirradt áldott szép napunk
1. Felvirradt
áldott szép napunk, Ma teljes szívvel vigadunk, Ma győz a Krisztus, és ha
int, Rab lesz sok ellensége mind. Halléluja!
2. Az ősi kígyót, bűnt, halált, Kínt, poklot,
szenvedés jaját Legyőzte Jézus, Mesterünk, Ki most feltámadott nekünk. Halléluja!
3. Az élet győz, a mord halál A prédát visszaadta
már, Nagy úrságának vége lett, Krisztus hozott új életet. Halléluja!
4. A nap s a föld s minden, mi él, Ma bút örömmel
felcserél, Mert a világnak zsarnoka Nem kelhet többé fel soha. Halléluja!
5.
Mi is éljünk vigadva hát, Daloljunk szép
halléluját, Hadd zengje Krisztust énekünk, Ki sírból feltámadt nekünk!
Halléluja!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése