M
|
ost Tírusz
számára hangzik az ítélet (Ez 26,1-21). Ez egy régi föníciai város. Innen származott
Aháb király felesége, aki által bekerültek Izráelbe a Baál papok és a Baál
kultusz, ami miatt azután megítéltetett az északi országrész. Jeruzsálem
elestét örömmel fogadta a város, sőt az ő pusztulásukból előnyöket reméltek.
Tírusz Jeruzsálem kárán akart előnyökhöz jutni. Úgy gondolták, hogy Jeruzsálem
pusztulása révén gazdasági és politikai előnyökhöz jutnak. Ma is jellemző ez a
gondolkodás, más bukása, kára révén sokan igyekeznek előnyökhöz jutni. Sőt
vannak, akik bukáshoz segítik a másikat, csakhogy ők kerüljenek a középpontba.
Azonban Isten ezt a magatartást megítéli.
Ne mások kárán akarjunk előnyökhöz juttatni, ne azt nézzük, hogyan lehet
a riválist legyőzni, hanem lépjünk be Isten országába. Aki oda belép, átéli,
hogy minden megváltozik. Már nem neki kell minden áron boldogulnia, hanem Isten
gondoskodik róla. Aki ezt megtapasztalja, annak terhek hullnak le a válláról.
Nincs aggódás és félelem, már nem az a kérdés miből és hogyan élünk meg, hanem
mit akar az Úr, hogy cselekedjem. Mert azt ígéri, hogy, aki először Isten
országát és igazságát keresi, annak megadja mindazt, ami a megélhetéshez
szükséges.
Tírusz önmagára épített, magabiztossá vált, nem gondolta, hogy
elpusztulhat, hiszen még az asszírok sem tudták bevenni. A környező népeket is
váratlanul éri majd a város pusztulása. Bármennyire elképzelhetetlennek tűnt
Tírusz eleste Isten mégis kihirdeti bukását. Elesik a város, mert önelégült
lett, nem tért meg és nem Istenben, hanem önmagában és emberi kapcsolataiban
bízott. Az Úrtól elfordult, vagy az Ő figyelmeztetését meg nem halló nép,
elbukik. Ez Isten népe számára is
figyelmeztetés. Ahogyan eltűnhetnek világvárosok, hatalmas birodalmak, úgy
kimozdíthatja az Úr egy-egy gyülekezet gyertyatartóját, ha elhagyja az első
szeretetet, és ha ebből nem tér meg. A Jelenések könyveiben található
gyülekezetek, amelyekhez a feltámadott Úr János által levelet küldött eltűntek.
Nem vették komolyan az Úr szavát, nem tértek meg és nem maradtak meg a
kegyelemben, így kimozdíttatott gyertyatartójuk. Azok a gyülekezetek eltűntek, az Egyház
azonban nem szűnt meg. Más közösségek jöttek létre, akik engedelmesek voltak az
Úr felé. Mi sem vagyunk pótolhatatlanok. Ha valamelyik gyülekezet nem marad meg
a hitben, nem veszi komolyan az Úr szavát, úgy járhat, mint azok a közösségek.
Ha mi kimozdíttatunk, az Úr más gyülekezeteket hoz létre, és általuk viszi
előre az evangéliumot. Vegyük komolyan
az Igét és higgyük el, velünk is megtörténhet mindaz, ami Tírusszal, és sok
gyülekezettel, ha nem igazítjuk életünket az Igéhez, ha nem gondoljuk újra
végig a tanítványságunkat.
Pál írja, hogy neki nincs szüksége arra, hogy bárki is beajánlja őt
Korinthusba, vagy bárhová, mert az ő ajánló levele a gyülekezet (2Kor 3,1-6).
Szolgálatát az eredmények teszik hitelessé. Hiszen bármerre járt, Krisztus
embereket vonzott általa, Magához. Megáldotta igehirdetését, szolgálatait
gyümölcsökkel. Ezek a gyümölcsök a létrejövő gyülekezetek. A mi szolgálatunkat
is a gyümölcsök hitelesítik, a szívekben végbemenő változás, a megtérés és a
hitben való növekedés az a levél, amely arról tanúskodik, hogy élő hitünk van,
és az Úrhoz tartozunk.
Pál határozottan írja, hogy a tanítványok Krisztus levelei, tehát
általuk, az életük által az Úr Jézus üzen az emberek számára. A tanítvány élete,
Krisztus levele, de mit olvasnak ki ebből a levélből? Valóban azt látják, hogy
Őhozzá tartozunk? Mit olvasnak az emberek az életünkből? Azt látják, hogy nincs
különbség a mi életünk és az Ő életük között? Vagy felragyog általunk a
Krisztus, megtapasztalják az Ő szeretetét és kegyelmét?
Pál azt írja, hogy a Korinthusiakon minden probléma ellenére is
meglátszik, hogy Krisztushoz tartoznak. Meglátszik-e rajtunk, hogy az Úréi
vagyunk? Mert annak látszódnia, a tegnapi sorok szerint érződnie kell. Mi
Krisztus jó illata vagyunk. Tehát, aki az Úré, annak krisztusi illata van, és
ezt nem lehet eltitkolni, ahogyan a rózsa sem tudja titokban tartani illatát.
Krisztusi emberré, gyümölcsöt termő tanítvánnyá nem magunktól válunk.
Természet szerint erre alkalmatlanok vagyunk, életünk csak rossz gyümölcsöt
terem. Az Úr Jézus munkája, hogy mégis alkalmasakká leszünk. Ő munkálkodik a
szívünkben. Isten tesz alkalmassá az új életre, az új szövetség szolgálatára.
Az újszövetségi szolgálat, már a Lélek szolgálata. Lélektől, lélekig való
szolgálat. Mert egyedül csak a Lélek képes megeleveníteni. Már Dávid is
felismerte, hogy elepedt lelkét, szívét csak az Úr tudja megeleveníteni (Zsolt
61,2-3).
Mi is forduljunk hittel az Úrhoz, mert Ő meg tud eleveníteni, fel tud
lényével tölteni. Ha megújultunk, akkor tegyünk róla bizonyságot, mondjuk el,
hogy Ő elevenített meg, mert az emberi léleknek Isten Lelke a megújítója. Ne
engedjünk a fáradtságnak, a csüggedésnek, hanem kérjük Isten Lelkét, hogy
emeljen fel, újítson meg, töltsön meg erővel, az Ő dicsőségére.
Isten élő Lelke, jöjj, Áldva szállj le rám
1. Isten élő Lelke, jöjj, Áldva szállj le rám, Égi lángod járja át szívem
és a szám! Oldj fel, küldj el, Tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj, áldva
szállj le rám!
2. Isten élő Lelke, jöjj, légy vezérem itt, Ó, segíts, hogy hagyjam el
bűnök útjait! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj, légy
vezérem itt!
3. Isten élő Lelke, jöjj, hadd lehessek szent, S Jézusommal légyek egy
már e földön lent! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj,
hadd lehessek szent!
4.
Isten élő Lelke, jöjj, győzedelmet adj, S majd a
végső harcon át mennybe fölragadj! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten
élő Lelke, jöjj, győzedelmet adj!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése