2012. július 30., hétfő

Az Úr dicsőségét tükrözzük


F
ejezeteken keresztül Tíruszról olvasunk és bizony nehéz megtalálni a most nekünk szóló üzenetet (Ez 27,1-28,19). Távolinak érezzük magunktól ezt a régi várost, úgy gondoljuk nekünk semmi közünk hozzá.  Ez egy hajdanvolt kereskedőváros, amelynek nagyon jól ment a sora, de Isten a próféta által most ítéletet hirdet a számára.  Később ez a prófécia beteljesedett a város elpusztult. De mit láthatunk ezekben a fejezetekben, ami számunkra üzenet, tanítás?
Mindjárt a 27. fejezet harmadik versében olvashatjuk Tírusznak önmagáról való vallomását. Ez sokat mond nekünk, hiszen ahogyan látjuk önmagunkat, ahogy gondolkodunk magunkról, az mindig elárulja, mi van a szívünkben, hol tartunk. Tírusz meg van magával elégedve, a legtökéletesebbnek tartja magát. Úgy gondolja, biztonságban van, vele semmi rossz nem történhet. Sőt a következő fejezetben már egyenesen Istennek tartja magát, tehát mindenki fölött állónak képzeli magát. Mindezekből azt láttam meg, hogy a jólét, a gazdagság, a hatalom, és a tudás nagy veszélyeket rejt a számunkra. Amikor az ember nem látja, hogy mindent Istentől kapott és nem hálás szívvel él javaival, amikor a tudást isteníti, megrészegül, és magát is istennek véli. Ez vonul végig az emberiség történetén, már az Édenkertben, majd Bábel tornyánál is ezt láttuk a megszerzett tudás nem Isten előtti alázatra és hálára kötelezi, hanem szembe fordul Alkotójával és le akarja taszítani Őt a trónjáról. Az ember akar isten lenni.
Ha magunkat állítjuk Tírusz helyére meg kell látni, hogy minket is veszélyeztet a gőg, hiszen korunk embere olyan magasra jutott a tudomány terén, mint előtte soha az ember, ám ez a tudomány egyre inkább eltávolítja Istentől, maga akar a helyére kerülni. A napjainkban tapasztalt jólét sem az Úr felé viszi az embert, hanem egyre távolodik Tőle. Úgy gondolja nincs szüksége Istenre, mindent meg tud oldani maga. Bizony a szívünk könnyen fölfuvalkodik, azonban az Úr azt akarja, hogy életkörülményeinkért legyünk hálásak, lássuk meg, hogy ez az Ő kegyelme és ajándéka. Azért kaptuk ezeket a lehetőségeket, hogy ne csupán a magunk javára éljünk velük, hanem szolgáljuk általuk Őt.
A jobb lehetőségek és jobb körülmények nem azért adatnak, hogy önzők legyünk és halmozzuk a javakat a másikkal mit sem törődve, hanem azért, hogy szabadon keressük az Urat, hálás szívvel boruljunk le Előtte és hirdessük az evangéliumot.  A tudás által sok minden könnyebbé és elérhetőbbé vált a számunkra, de mindez nem azért történt, hogy csak a magunk kényelmét tartsuk szem előtt, úgy gondolom, hanem azért, hogy azt, aki le van maradva. Isten mindent azért ad, hogy általa minden ember áldást nyerjen, mindenki számára könnyebbé váljon az élet. Nem gondolkodhatunk úgy, mint Tírusz, minden az enyém, általa különb leszek. A tanítványt kell, hogy érdekelje a másik nép, a másik ember élete. Jézus arra tanított bennünket, hogy a mi mindennapi kenyerünket kérjük az Atyától, de ma már nem kérjük, hanem szerezzük, és nemcsak a mindennapit,  és nemcsak a miénket, hanem soknapit előre, és ezáltal másokat megfosztunk a mai napitól.
De látnunk kell, hogy az Úr megítélte Tíruszt ezért a gondolkodásért és életvitelért. Ha nem változtatunk, ha nem térünk meg, és nem igazítjuk életünket Isten Igéjéhez, korunk emberét is megítéli az Úr. Azért szól azonban még mindig Isten Igéje, hogy vegyük komolyan. Ismerjük meg szeretetét és végre bízzuk Rá magunkat, mert ma is Igaz, amit a Zsoltáros megtapasztalt: „Áldott az Úr! Napról napra gondot visel rólunk szabadító Istenünk” (Zsolt 68,20)
Az apostol tovább vezet bennünket és meglátjuk a kegyelem csodáját, az új szövetséget, amely már Jézus Krisztus által köttetett (2Kor 3,1-14). Itt már nem a betű szigorú világában vagyunk, hanem a Lélek szabadsága alatt. Itt már nem nekünk kell erőlködni, produkálni, hanem engedjük, hogy a Lélek újjá formáljon, hogy a kőszív helyére, hússzívet adjon. A Lélek, Isten Lelke az, ami a mi halott lényünket meg tudja eleveníteni. Erre van szükségünk, mert Isten nélkül, az Ő jelenléte nélkül halott a lényünk. Amíg nem fogadjuk be, az Úr Jézus Krisztust a halálban vagyunk, akkor is ha jól megy az életünk, ha irigyeltek vagyunk is. Ezt látjuk ma, sok embernek jól megy az élete, megvan mindene, de a lelke feltöltését elhanyagolja, és egy idő után összeömlik. Azért roppannak össze sokan,  mert a lélek anyagi javakkal nem elégül meg, és ha nem vesszük komolyan, hogy a nyugalom napjára nekünk van szükségünk, teljesen felfogunk őrlődni. A hetedik nap megszentelése nem csupán parancs, hanem a mindenségbe írt törvény, ha nem tarjuk hozzá magunkat el fogy az energiánk, kiborulunk.
Azonban azt is látni kell, hogy feltöltekezni az Igéből akkor tudunk, ha keressük az Urat, ha az Igében Vele akarunk találkozni, mert a Biblia szavaiból a Lélek által válik táplálék. A Lélek az, Aki elveszi a leplet, hogy jól lássunk, megismerjük Isten akaratát. Megtérés nélkül nincs új élet, nélküle nem értjük jól az Igét sem, és nem tudunk jól élni sem, mert csak Isten Lelke jelenlétében van szabadság. Nélküle rabokká válunk. Azonban van szabadítás. A szabadításban pedig akkor tudunk megmaradni, ha engedjük, hogy a Lélek Krisztus képére formáljon bennünket. Ez a formálódás naponként történik, mindennap az Úr kezére kell bíznunk magunkat, és van, amikor fájdalmas is, hisz sok fölösleges, az új életbe nem passzoló, de erősen hozzánk nőtt szokást, bűnt kell eltávolítani. Ennek a célja azonban az, hogy az Úr dicsősége, lénye sugározzon általunk.



Mind jó, amit Isten tészen



1. Mind jó, amit Isten tészen, Szent az ő akaratja, Ő énvélem is úgy tégyen, Mint kedve néki tartja. Ő az Isten, Ki ínségben Az övéit megtart -ja, Hát légyen, mint akarja.
2. Mind jó, amit Isten tészen, Ő engemet meg nem csal, :/: De igaz ösvényen viszen, Én megelégszem azzal, Hogy kedvében, Kegyelmében Ő forgatja dolgomat, Csak rá hagyom magamat.
3. Mind jó, amit Isten tészen, Ő engem meg nem utál, :/: Mint jó orvosom, úgy tészen, És mérget ő nem kínál. Orvosságot, Boldogságot Énnékem készít, tudom, Azért csak benne bízom.
4. Mind jó, amit Isten tészen, Ő az én idvességem, :/: Ő velem rosszul nem tészen, Rábízom egész éltem. Örömömben, Keresztemben Mind nyilván megmutatja, Hogy javamat akarja.
5. Mind jó, amit Isten tészen: Ha oly pohárt innék is, :/: Amelynek íze szívemnek Nagy-keserűn esnék is, De eltűröm, Mert víg öröm Felváltja ezt végtére, Sok búm enyhítésére.
6.                   Mind jó, amit Isten tészen, Mind örökké ezt vallom, :/: Ha rajtam bú, bánat lészen S kell bosszúságot látnom. Mindazáltal Megvigasztal, Mint édes Atyám, engem, Mert csak ő segítségem.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése