V
|
isszatekintve látja Isten munkáját a zsoltáros (Zsolt
81,10-17). Felismeri, hogy kegyelmes és irgalmas volt övéivel már a
kezdetekben. Józsefet is megszabadította a rabszolgaság terhétől. Nem engedte,
hogy örökre szolga legyen, hanem levette válláról a terhet, a kosarat. A kosár
a rabszolgaság szimbóluma. A tehercipelés azt fejezi ki, hogy rab vagyok,
muszáj vinnem a rám rakott terhet, nincs más választásom. József
megtapasztalta, hogy van más választás, a szabadítás, azt az Úr végzi. Nem
véletlen hívogatott az Úr Jézus magához ezekkel a szavakkal: „Jöjjetek
énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én
megnyugvást adok nektek” (Mt 11,28). Ő tudta, hogy sok megterhelt ember él,
aki azt gondolja, nem lehet változtatni az életén. Azonban, aki odamegy Hozzá, megtapasztalja,
hogy lehet változtatni, az Úr meg tudja az életemet változtatni. Le tudja venni
rólam a terheket.
Ehhez azonban segítségül kell Őt hívni, mert így
fejezzük ki, hogy szabadulni akarunk, és azt, hogy magunk tehetetlennek
bizonyultunk. Olyan jó, hogy ma is felkínálja számunkra a Hozzáfordulás
lehetőségét. Csodálatos, ma is segítséget kérhetünk. Ne szégyelljük, ha
segítségre van szükségünk. Menjünk bátran Urunkhoz, Ő azért jött, hogy levegye
rólunk a terhet, és szabadon szolgálhassuk Őt. Bármilyen nyomorúságban is
legyünk, segítségül hívhatjuk Urunkat. Legyen természetes a számunkra az Úrtól
való segítségkérés. Ne magam akarjam megoldani, hanem kérjem az Ő segítségét.
Az Úr nem hagy kétségek között, nem hagy válasz nélkül.
Izráel is megtapasztalta Isten válaszát, amely többször is rendkívüli felelet
volt. A természet erői által üzente, hogy velük van, vezeti őket, ne féljenek,
mert Ő hatalmasabb Egyiptom minden katonájánál, minden erejénél. Aztán szólt
Mózes és a hegyen kapott Igék által, majd a próféták szavaival, végül pedig Fia által. Mi már ebben a korszakban élünk, már a Fiú irgalmas és szeretettel
teli szavát halljuk. Őáltala Isten megbocsátó üzenete hangzik a bűnös ember
felé.
De hallgatok-e az Úrra? Vagy én is úgy vagyok, mint
az ószövetségi nép, amely nem akarta meghallgatni Istent? Nem hallgattak az Úr
szavára és nem engedelmeskedtek Neki. Uram, tedd engedelmessé a szívemet.
Formálj úgy, hogy mindenkor bízzam magam hittel a szavadra. Ne méricskéljek,
hanem tegyem, amit mondasz. Benned bízni érdemes. Először is mindig emlékezzünk
vissza a korábbi szabadításra, ha elfelejtjük, nem fogunk bízni az Úrban. Csak
az tud bízni Benne, aki mindig visszaemlékezik mindarra, amit Isten véghezvitt
az életében.
Ha megtapasztaltam a szabadítást, átéltem Uram
gondoskodását, akkor nem félek, akkor bízom, ha így szól: „Nyisd ki a
szádat, és én megtöltöm azt” (11). Engedjünk szavának, nyissuk ki a szánkat
és engedjük, hogy Ő töltse meg azt. Így nem nekünk kell aggódni, minden energiánkat
fenntartásunkba fektetni, hanem úgy élhetünk, mint a bárány a pásztor vezetése
alatt. Legtöbbször a magunkról való
gondoskodás viszi el a legtöbb erőnket, magunkkal vagyunk elfoglalva, és nem
marad erő és idő az Úr számára, sokszor egymás számára sem.
Nagyszerű ígéret található ebben a zsoltárban: „Ó,
ha népem hallgatna rám, és Izráel az én utaimon járna! Rögtön megaláznám ellenségeit, és szorongatói
ellen fordítanám kezem. Az ÚR gyűlölői hízelegnének neki, és bűnhődésük ideje
örökké tartana. Téged pedig megelégítenélek a búza javával és sziklából folyó
mézzel lakatnálak jól” (14-17)! Csak annyi a teendőnk, hogy végre
hallgassunk Rá, és éljünk az Úrnak.
Pál apostol óv a képmutatástól, amely minket is
fenyeget (Fil 1,27-30). Hiszen meg lehet játszani a tanítványt. Lehet úgy
tenni, mintha tanítványok lennénk. Ez akkor következik be, ha elválasztjuk
egymástól a hitet és a gyakorlatot. A templomban, ahol látnak, szépen
énekelünk, figyelünk az Igére, de mihelyst kilépünk az ajtón, átalakulunk, és a
világ életmódját folytatjuk.
Az apostol rámutat, hogy a világban is az
evangéliumhoz, Krisztushoz méltóan kell élnünk. Nincs hívő és magánéletünk. A
hívő mindenütt hívő, ahogyan Pál is mindenütt tanítvány volt. Börtönben,
hajótörésben, vezetők előtt, zsidók és pogányok közt mindig úgy élt, hogy
meglátszott, kihez tartozik. Hogyan is élek én? Mindig tanítvány vagyok, vagy
csak a hívők körében? Ne feledjem, az Úr mindig jelen van. Mindenkor az Ő
szemei előtt zajlik az életem. Szégyellnem kell, ahogy élek, vagy vállalhatom,
mert mindig jelenlétében vagyok?
A tanítványoknak bátran kell az evangélium ügyét
képviselni, hiszen ellenfelek mindig lesznek.
Az ember nem akar Krisztus útján járni, ezért az azt képviselőket is
támadni fogják. Ha megtörténik, ne tartsuk ezt rendkívüli dolognak, hanem
legyen ott a szívünkben, hogy Krisztusért szenvedni kiváltság, és köszönjük meg
Urunknak, hiszen Ő is szenvedett értünk.
A béke messze tőled
1.
A béke messze
tőled, szíved örömtelen.
A lépted is oly fáradt, szemed de fénytelen.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
2.
Csak Jézus ad nyugalmat, midőn a harc kemény.
Megfáradott szíveknek Ő éltető remény.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
3.
Sok vérező sebéből üdv árad, isteni,
Ki Őt be nem fogadta, a jót nem ismeri.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
4.
Te küszködöl magad csak, ha bűn szívedre tör,
S bukásod és kudarcod úgy szégyenít, gyötör.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
5.
Mi az igaz? Tűnődöl, s a kétkedés epeszt,
Jézus az út, igazság s az élet, Őt keresd!
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése