E
|
gy másik
kispróféta könyvét, Haggeus írását olvassuk ma (Hagg 1,1-2,23). Ez az irat a babiloni
fogságból hazatért zsidó nép számára készült. Az Úr a prófétán keresztül szól
Izráel vezetőihez, Zerubbábelhez és Jósua főpaphoz. Tehát nem a próféta mondja
a saját véleményét, hanem Isten szól általa. Haggeus eszköz Isten kezében. Így
akarja az Úr a mi életünket is eszközként használni, hogy ne a saját
véleményünket, hanem az Úr üzenetét adjuk tovább. Hiszen egyedül Isten szava
gyógyít, benne van olyan erő, ami képes megváltoztatni az embert. Az Ige üzenete
az is, hogy a Biblia, az igehirdetés, a bizonyságtételek is Isten hozzánk szóló
szava. Ne pusztán emberi alkotást lássunk bennük, hanem vegyük észre Istent,
aki az adott eszközön keresztül hozzánk szól. Ha mindezt meglátjuk, nem
sértődünk meg, mert tisztában leszünk vele, hogy mennyei Atyánk szól most
hozzánk.
Isten üzenete a nép saját házának építése, és a maguk dolgainak az Úr
háza rendbehozatala elé való helyezése végett szól most hozzájuk. Miután
örömmel hazaértek a fogságból nekifogtak a város és a templom rendbetételének.
Azonban nagyon hamar akadályba ütköztek, mert a helyükre betelepített népek
akadályozták őket a templom javításában. Az ellenség nem akarta, hogy ismét
működjön a templom. Izráel fiai pedig megijedtek és abbahagyták az építést. Úgy
vélték van elég munkáljuk a saját házukkal, elég elfoglaltságot adnak saját
dolgaik, nem kell még a templommal való fáradtság is.
Bizony ismerős felfogás ez, hiszen ma is leghamarabb az Úr ügyét
hanyagoljuk el. Ha sok a munkánk, vagy támadás ér, hamar Isten dolgait
halasztjuk későbbre. Aztán mi is, ha kényes ügyben kell döntést hozni, inkább
nem veszünk részt az alkalmon, csak nekünk nyugtunk legyen. Ne érjen
kellemetlenség, támadás az Egyház dolgai miatt. Így azután a sorrend felborul,
Isten elé lopakodik a mi ügyünk, a megélhetésünk, munkánk, ez azonban nem
helyes, és az Úr nem is hagyja szó nélkül.
Az emberek azt mondogatták, amikor elmentek a templom mellett, hogy még
nincs itt az ideje a javításnak. Meg is indokolták, előbb a saját romos
épületeinket, elhanyagolt földjeinket kell rendbe hozni, mert első a család, a
megélhetés.
Az Úr azonban így szól: „Hát annak itt van az ideje, hogy ti
faburkolatú házakban lakjatok, holott ez a ház romokban áll? Most azért azt
mondja a Seregek URa: Jól gondoljátok meg útjaitokat!” (1,4-5). Egyszer
csöndben végig kell gondolni az életünket, a sorrendünket. Legyen ez az alkalom
most, halljuk úgy az Igét, hogy nekünk szól. Nézzük meg, milyen helyet foglal
el a gyülekezet, az Úr ügye az életünkben. Van-e olyan fontos, mint a saját
feladataink? Tudunk-e az evangéliumért, a lelkek mentésért áldozatot hozni?
Megtudjuk, hogy a munkájuk eredménye függ az Úrral való kapcsolatuktól,
az engedelmességtől, az Úr házához való viszonyuktól. Ha nem törődnek az Úr
házával, ha nem fontos nekik Isten dicsősége, akkor kezük munkáján sem lesz
áldás. Elfelejtették, hogy az Úr hozta őket vissza a rabságból, és ezért nekik
az a feladatuk, hogy Isten hatalmát dicsőítsék. Életüknek Isten dicsőségét kell
megjeleníteni és ennek egyik formája a templom. Ha a környezet látja, hogy
legelőször a templomot hozzák rendbe abból megtudják, hogy Izráel számára
Isten van az első helyen, megtudják, hogy Neki hálásak a szabadulásért.
Az Úr felszólítja őket az építésre. Azt kéri fogjanak hozzá és hozzák
rendbe, mert ezáltal fog megdicsőíttetni. A próféta által hirdetett üzenet eléri célját,
a vezetők hallgattak Isten szavára. Nálam mindig eléri az Ige a célját? Mindig
azonnal hallgatok arra, amit az Úr mond?
Isten bátorítja is népét, így szól: „Én veletek vagyok” (13)!
Számunkra is ezt mondja az Úr: „Én veletek vagyok!”, csak végezzétek az
Ige hirdetését, csináljátok, amivel megbíztalak benneteket. Milyen nagyszerű
is, hogy így indulhatunk a mai napnak is. Ő velem van, ezért mindent Rá hagyhatok,
és nekem csak a Tőle kapott feladatokra kell koncentrálnom.
Isten bátorít, mert bizony gyakran bátorságra van szükség az Úr
szolgálatában. A többség vagy a környezet mást vár el tőlünk, számára más a
fontos, más a helyes, bizony nagy bátorság kell kitartani Isten akarata
mellett. Azonban pont az a bátorság, amikor mások véleményével szemben vállaljuk
és cselekedjük Isten akaratát. Tehát Isten bátor munkára szólít fel, és ígéri,
hogy közben övéivel lesz. Sőt áldást ad munkájukra. A bátor munkát megáldja az
Úr, azt ígéri nagyobb lesz a dicsősége ennek a háznak, mint az első templomnak.
Pedig annak csodájára jártak. Valóban úgy is történt, mert ebbe a templomba
belépett személyesen az Úr. Ezek a falak meglátták a tanító, gyógyító Urat. Ha
rábízzuk életünket az Úrra, dicsőségesebb lesz az életünk, mint előtte volt. Isten
lényének jelenléte teszi áldássá mindennapjainkat. Lehet, hogy a külső szemlélő
szegényesnek lát minket, azonban áradni fog belőlünk a belső gazdagság, az
isteni természet, az Ő szeretete, békessége. Ezeket megszerezni nem lehet, csak
kapni.
Csodálatos az a kijelentés is, amely így szól: enyém az ezüst, enyém az
arany. Minden természeti kincs az Úré, ezért népe nem függ másoktól. Az Úr
gyermekei tetteit soha nem vagyoni helyzetük határozza meg, mert nekik gazdag
Uruk van. Ha tesszük, amit az Úr mond, akkor ő gondoskodni fog a feltételekről
is. A templom újjáépítésének nem lehetett akadálya a nép anyagi helyzete. Ők úgy
gondolták szegények és az épület is szegényessé lesz, azonban Isten kijelenti,
ne a saját pénztárcájukra tekintsenek, hanem Istenére. Az Ő pénztárcája soha
nem ürül ki. Őrá nincs hatással a földi gazdaság helyzete, mert Ő az Ura
mindeneknek.
Az Újszövetség új könyvét, a Zsidókhoz írt levelet kezdtük meg a tegnapi
nap folyamán (Zsid 1,1-14). Ez az írás számunkra ismeretlen szerzőtől származik,
ám ha elolvassuk, mégis arra a véleményre jutunk, hogy nem ismeretlen a szerző.
Nem, mert ennek a levélnek is a Szentlélek a szerzője, csak az eszköz, akin
keresztül hozzánk eljutott, az az ismeretlen. Lám az első gyülekezet életében
nem az eszköz, nem az ember volt a fontos, hanem az Úr. Tudták, felismerték az
ÚR jelenlétét az írásban, mert Jézus Lénye, jó illata áradt belőle. A mi
életünkben is felismerhető az Úr jelenléte, Lényének jó illata elárasztja
környezetünket, és felismerik, itt van Isten köztünk.
A szerző bizonyságot tesz arról, hogy Isten a teremtéstől kezdve
napjainkig szól. Ő soha nem volt néma, mindig kommunikált, mindig kapcsolatba
akart velünk kerülni. Az ember azonban legtöbbször elbújt Isten szava elől,
vagy egyszerűen nem törődött vele, amint láttuk királyok életében is. Az írott
Igén keresztül is Isten szól hozzánk, halljuk meg szavát.
A levél elmondja, hogy a mostani idő, a kegyelem korszaka, ez az utolsó
korszak, ami arra adatott, hogy rendezzük életünket az Úrral. Amíg tart a kegyelmi
idő, addig vegyük komolyan az Úr szavát, lássuk meg, hogy a bűnt csakis Jézus
által lehet rendezni. Ő tisztít meg bűneinktől.
Azt is megtudjuk, Jézus által ismerhetjük meg Istent. Ő Lényének,
valóságának kisugárzása. Tehát Isten, olyan mint Jézus. Isten nagy, utolsó
szava számunkra Jézus. Ne keressünk más kijelentést, ne figyeljünk másra, mert
Ő általa mindent elmondott számunkra, és mindent megtett értünk. Ha meg akarjuk
Őt ismerni, ha kíváncsiak vagyunk mi a mondanivalója nekünk, figyeljünk Jézusra.
Ő azt mondja, térjünk meg, és kövessük Őt, mint jó Pásztort. Ha ezt
megtesszük, bővelkedő életet élhetünk.
Még ma, még
Jézus hív
1.
Még ma, még
Jézus hív,
Nyíljon az
ajtó, táruljon a szív,
Holnap talán
késő!
2.
Jövök Hozzád,
Uram,
Kérlek, fogadj
el, halljad meg szavam,
Tarts meg
mindörökké!
3.
Jézust áldjad,
szívem,
Halála árán van
új életem,
Illesse Őt
hála!
4.
Zengjünk mind
Neki hát,
Dicsérjük
együtt Isten szent Fiát!
Téged is vár
még ma!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése