E
|
gy alázatos szívű imádkozó
embert látunk zsoltárunkban (Zsolt 86,1-10). Nem hivatkozik semmire, csak
odaborul szükségében az Úr elé. Mert mire is lehet hivatkozni? Nincs semmi,
amiért figyelnie kellene ránk az Úrnak. Egyedüli hivatkozási alap az Ő kegyelme,
amelyet Jézus Krisztus által felkínál a számunkra. A kegyelem nélkül
elveszettek vagyunk. Dávid is csak arról
tud beszámolni, hogy ő nyomorult és szegény. Milyen jó, hogy így lehet jönni,
nyomorultul, érdem nélkül, csak egyedül az Úr irgalmában bízva. Jöjjünk ma is
így Hozzá! Örvendezzünk kegyelmének, és lássuk meg nyomorúságunkat. Mennyire
nem vagyunk Krisztushoz hasonlóak, mennyire önmagunk körül forgunk. Gyakran azt gondoljuk,
elegek vagyunk magunk számára. Mi mindent tudunk az életből, ami szükséges.
Dávid imádsága alázatos szívből fakad, elismeri, hogy nem tud mindent, nem
tudja életét megoltalmazni, rá van utalva az Úr segítségére.
A zsoltáros
nemcsak alkalmi imádságokkal él, hanem mindennap az Úrhoz kiált. Tehát Ő valóban
rábízza magát Istenre, nem csak a megoldhatatlan esetekben kiált, nem ekkor
kérdezi: hol volt az Isten? Dávid mindennap Istene elé járul, tudja, hogy
Nélküle ő nagyon kevés, másrészt ismeri a szívét, és azzal is tisztában van,
hogy Isten irgalma nélkül tőle is bármi kitelhet.
Dávid az Úr
lelkigondozására tart igényt. Tudja, hogy Isten képes karbantartani lényét,
ezért Hozzá fordul. Igen, lelkünket csakis az Úr tudja megfelelően
karbantartani, Ő lényünk igazi lelkigondozója, hiszen Ő adta a lelket
számunkra. Így az Úr ért lelkünkhöz a legjobban.
A zsoltáros
felismeri, hogy az Úr megbocsátó, ezt láthatjuk az Úr Jézusban. Azért jött,
hogy megbocsássa bűneinket. Aki felismeri és megvallja bűneit, az átéli azok
bocsánatát. Bocsánat nélkül nem élhetünk, mert általa oldódik le lelkünkről a
teher. Azért roppannak sokan össze, mert nem tudnak felszabadulni lelki terheik
alól. A kereszt az a hely, ahol átélhetjük a felszabadulást, ahol legördülhet
vállunkról minden teher. Isten kegyelmét átélve magasztalja Dávid az Urat. Ez
is fontos része hitünknek. Dicsérjük az Úr nevét, merjük ebben a mai világban
is megvallani, hogy nincs Hozzá fogható, hogy Ő ma is csodákat cselekszik.
Urunk hatalmas Isten és ma is kész csodákat cselekedni, amik által legyőzi
szívünk ellenállását. A legnagyobb csoda a kereszt, hiszen saját Fiát adta oda
a kereszten értünk. Másrészt, ott a kereszt tövében gyógyul az életünk. Életnek
drága vize árad onnan, amely megtisztít, és feltölt mennyei energiával.
Pál apostol
szívében öröm van, a nyomorúságok ellenére is (Fil 3,1-3). Ez az öröm az Úrból
fakad, az Ő csodáinak megtapasztalásából. Hisz Pál átélte, hogy a súlyos beteg
munkatársát meggyógyította az Úr. A börtönben sem vált közömbössé mások élete
iránt, tudott örülni, amikor egy másik ember életében cselekszik az Úr, miközben
az ő helyzete változatlan marad. Mi mindig csak a saját életünk függvényében
látjuk a másik embert, ha nálunk minden rendben van, esetleg gondolunk másokra,
együtt érzünk velük vagy hordozzuk őket az Úr előtt. Fontos-e számunkra a
másik testvér. Jelent-e örömöt számunkra, amikor rendeződik az élete, amikor
meggyógyul egy betegségből?
Azt kéri,
hogy mi örüljünk az Úrban. Az Úrban lenni egy másik dimenzió, azt jelenti,
hogy nem a körülmények, hanem Krisztus jelenléte határozza meg gondolkodásomat
és a tetteimet. Tudom, hogy Jézus Úr a
körülmények felett is. Örüljetek az Úrban, ő örül, és ezt kéri tőlünk is.
Örüljünk ma is, vagyis ne engedjük, hogy bármi kibillentsen az Úrból. Ne
engedjük az örömünket elveszíteni. Amennyiben szem előtt tartjuk, hogy az
apostol börtönben van, amikor ezeket a sorokat írja, akkor mi tudunk örülni.
Mert ha bilincsek és a velük járó fájdalmak közepette lehetett örülni, akkor a
magunk helyzetében is lehet.
Azt is
látjuk, hogy az apostol nem mindig ír új dolgokat, hanem korábbi tanításokat,
fontos gondolatokat ismétel meg. Olyat mond el újra, amit már tudniuk kellene.
Ám ez nem bosszantja Pált, nem mondja, hogy hányszor kell ugyanazt elmondani
nektek. Vagy hányszor kell megmutatni. és képtelenek vagytok megjegyezni. Bizony
milyen gyakran elveszítjük türelmünket, nem akarunk ismételni. Azután azt is
megérthetjük, hogy nekünk is szükségünk van az ismétlésre. Akkor marad meg
bennünk jobban, ha rendszeresen felelevenítjük, amit az Úr számunkra mondott.
Azt is
láthatjuk, hogy nem mindenki az, akinek látszik. A hívő látszat mögött
meghúzódhat hamis tanítás. Vigyázzunk mi is, mert a test nem használ semmit, a
Lélek az, Aki megelevenít. Mégis vannak, akik a testre helyezik a hangsúlyt. Ne
ezt kövessük, hanem figyeljünk Pálra, aki azon fáradozott, hogy a testét
alkalmassá tegye a szolgálatra. Nem mindenki élete követésre méltó, ezt meg
kell látnunk és el kell utasítanunk. Egyedül az Úrra figyeljünk mindenkor.
Mindenek
meghallják és jól megtanulják
1. Mindenek
meghallják és jól megtanulják, Kik segedelmüket nem Istentől várják: Nincsen Isten
nélkül segítség és idvesség.
2. Ha nem az
Úr Isten építi a házat, Ahány építője, mind hiába fárad. Nincsen Isten nélkül
segítség és idvesség.
3. Csak hiába
lészen reggel felkeléstek Néktek, kik erős Istenben nem hisztek: Nincsen Isten
nélkül segítség és idvesség.
4. Ekképpen
történik mindnyájan tinektek, Munkával, bánattal kenyeret kik esztek: Nincsen Isten
nélkül segítség és idvesség.
5. Nagy
könnyen az Isten mindent ád azoknak, Kik csak benne bíznak s hozzá
fohászkodnak: Nincsen Isten nélkül segítség és idvesség.
6. Mint a
sebes nyilak az erős kezében, Erősek a hívek Isten kegyelmében: Nincsen Isten
nélkül segítség és idvesség.
7. Boldog,
aki lelkét hittel erősíti, Minden ellenségét bizonnyal meggyőzi: Nincsen Isten
nélkül segítség és idvesség.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése