D
|
ávid életében is szépen tükröződik az az igazság,
hogy a hívő élet sem fenékig tejföl (Zsolt 7,1-18). A hívő ember sem mentes a
bajoktól, szenvedésektől, sőt, azt látjuk, hogy Dávidnak is sok nyomorúságon
kellett keresztülmenni. Miért? Mert Isten gyermeke idegen ebben a világban.
Ezért a világ nem fogad be, hanem érzékelteti velünk, hogy mások vagyunk. A bűnnek
is gyakran szenvedés és nyomorúság a következménye. Ezt Dávid nagyon
megtapasztalta. De a nyomorúság, a szenvedés eszköz is lehet az Úr kezében,
általa döbbent rá minket, hogy vándorok vagyunk ezen a világon, és a mi hazánk nem itt, hanem a mennyben van. A zavartalan életből nem vágyódnánk Isten országába.
Urunk azt akarja elérni, hogy ne ide kötődjünk, hanem Őhozzá.
Dávid éneke ez a zsoltár,
amelyet nemcsak megírt, hanem el is énekelt az Úrnak. Szenvedését, fájdalmát,
és mindazt, amin keresztül ment, az Úrnak mondta el, mégpedig dalban. Az
éneklés egy csodálatos lehetőség, dalban mondhatjuk el Urunknak mindazt, ami a
szívünkben van. Az énekek szövegei által megvallhatjuk Iránta való
szeretetünket, feltárhatjuk lényünket, de elmondhatjuk félelmeinket,
kétségeinket, és segítséget is kérhetünk. Az éneklés felszabadít, megtisztít és
felemel. Gyakoroljuk mi is. Énekeljünk az Úrnak.
Már a kisprófétákat olvasva is
láttuk, hogy az ószövetségi hívő ember számára az Úr gyakran menedéket
jelentett. Őhozzá menekültek bánatukkal, minden problémájukkal. Úgy látszik, Dávidtól
tanulták; számára is az Úr jelentette a menedéket üldöztetésében és minden
nehézség idején. A király oltalmat és szabadítást kér az Úrtól. Olyan
kiszolgáltatottnak érzi magát, mint a bárány, amikor az oroszlán megtámadja.
Azonban nem esik kétségbe, hanem az Úrhoz fordul. Tudja, Őbenne el van rejtve
az élete. Mindig rajtunk múlik, mit teszünk. A döntés a miénk. Hagyhatjuk a
negatív érzelmek áradását, engedhetjük, hogy legyőzzenek, de harcolhatunk is
ellenük imádság, ének és Ige által. Dávid az Úrhoz kiált és kéri szabadítását.
Nem törődik bele, nem adja fel, hiszi, hogy az Úr megmenti Őt. Rendületlen
hittel kapaszkodjunk Urunkba a próbák idején is.
A nehéz helyzet, az üldözött
állapot próba is volt Dávid számára, mert itt derült ki, hogyan éli meg hitét,
mennyire bízik az Úrban. Urunk könyörüljön, hogy a próbák idején erősödjön a
hitünk, és győztesen kerüljünk ki belőlük. Az Úr kegyelme által meg lehet
erősödni. Dávid sem a maga erejében bízik, hanem kéri az Urat, hogy erősítse
meg őt. Ezt mi is kérhetjük, Ő tegyen erőssé mai feladataink, próbáink
közepette is, hogy életünk Róla tegyen bizonyságot.
A zsoltáros bízik az Úrban,
számára Ő bíró, pajzs és szabadító, szívek és vesék vizsgálója, Aki látja övéi
életét, de ismeri a gonoszokat is. Jó tudnunk, hogy a mi életünk már a
Krisztusban van elrejtve, így az Úr a Fia életét látja. Így azután bizton
számíthatunk kegyelmére, irgalmára, oltalmára.
A tizenhatodik vers pedig
rámutat, hogy közmondásunk forrása a Biblia. Azt jelenti ez, hogy az őseink
életébe mélyen beivódott Isten Igéje. Vajon ma a különböző élethelyzetekben
tudunk-e a Bibliából idézni? Belénk ivódott-e az Ige?
Titusz számára az utolsó
eligazítást tartja Pál apostol (Tit 3,12-15). Arra kéri, hogy igyekezzen
hozzá menni. Tehát Pálnak is szüksége van munkatársa jelenlétére. Kell, hogy
vele legyenek, de Titusz számára is fontos, hogy egy időre kiszakadjon ebből a
nehéz szolgálatból. Az apostol bölcsen igazgatja lelki gyermeke életét. Van,
amikor meg kell állni és egy időre ki kell szakadni a küzdelmekből, az élet
monotonitásából. Természetesen ehhez a kiszakadáshoz nem feltétlen szükséges a
helyszín megváltoztatása. Elég lehet az is, hogy amikor belefáradunk a munkába,
mindennapi dolgainkba, kicsit pihenünk, imádkozunk, könyvet olvasunk,
sétálunk vagy leülünk és gyönyörködünk az Úrban, a tájban.
A belefáradást, a kiégést akkor
kerülhetjük el, ha időben tudunk váltani, készek vagyunk mást is csinálni, és
majd ha megpihentünk, folytatjuk korábbi tevékenységünket.
Azt is jó látni, hogy Pál a
másokra való odafigyelés, a velük való törődés által emeli ki a csüggedésből
Tituszt. Amíg Zénászt és Apollóst felkészíti az útra, elfordul a saját
problémájától. Életünk nehéz pillanataiban veszélyeztet a magunkba fordulás.
Csak a saját problémánkat látjuk, és így azok teljesen elborítanak. Azonban ha
észreveszünk másokat, ha meglátjuk a mellettünk levőket is, ha segítünk nekik,
mi magunk is gyógyulni fogunk. A mások felé való szolgálat lelkünk gyógyulását
is eredményezi.
Meg kell tanulni a jó
cselekedettekkel való elöl járást. Ez nem felelőtlenséget jelent, hanem részt
vállalást ott, ahol sürgősen kell segíteni. A jó cselekedetek nem érdemet
szereznek az Úr előtt, hanem bizonyságot tesznek hitünkről a nem hívők felé.
Zárásképpen Isten kegyelmébe
ajánlja őket. Mert tudja, hogy a kegyelemre szükségük van. A hívő ember mindig
kegyelemre szoruló ember, az Úr Jézus segítségére vágyó ember. Legyen ma is
velünk a kegyelem.
Velem vándorol utamon Jézus
1.
Velem vándorol utamon Jézus,
Gond és félelem el nem ér.
Elvisz, elsegít engem a célhoz,
Ő a győzelmes, hű vezér,
Ő a győzelmes, hű vezér.
2.
Velem vándorol utamon Jézus,
Ott az oltalom hű szívén.
Ha a szép napot fellegek rejtik,
Ő az éltető, tiszta fény,
Ő az éltető, tiszta fény.
3.
Velem vándorol utamon Jézus,
Bár az út néha oly sötét,
Soha nincs okom félni a bajtól,
Amíg irgalmas karja véd,
Amíg irgalmas karja véd.
4.
Velem vándorol utamon Jézus,
Ez a vigaszom, baj ha jő.
Bármi súlyosak rajtam a terhek,
Segít hordani, ott van Ő,
Segít hordani, ott van Ő.
5.
Velem vándorol utamon Jézus,
Túl a sír sötét éjjelén.
Fenn a mennyei, angyali karban
Nevét végtelen áldom én.
Nevét végtelen áldom én.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése