D
|
ávid király életének nyomorúságai és próbái közepette
Istent szólítja meg (Zsolt 5,1-6,11). Jó példa ez a mi számunkra is. Bármi történik,
megszólíthatjuk az Urat. Kérhetjük, hogy figyeljen beszédünkre. Dávid úgy
szólítja meg Istent, mint élete királyát. Tehát őszintén vallja, hogy neki, Izráel királyának is van királya, van az élete fölött valaki, nem ő az utolsó
láncszem. Jó tudni, hogy nem vagyunk magunk, van Királyunk, akit bármikor és
bármivel felkereshetünk. A zsoltáros Istennel kezdi napját, már reggel
beszélget Vele, imádkozik Hozzá. Jó megfigyelni, hogy ez nem sietős áhítat,
hanem készül a találkozásra, tehát lényét ráhangolja, mert nem akárki
elé áll, hanem a nagy Király elé. Dávid tudta, hogy ő elé sem akárhogy járultak
az emberek. Készültek rá, volt félelem is a szívükben. Jó, ha mi is készülünk,
ha ráhangoljuk szívünket az Ige olvasására, az üzenet megértésére. Alázattal,
imádságos szívvel járuljunk Urunk elé. Aztán Dávid várja is az Urat. Várja,
hogy az ő szavára válaszoljon, hogy Ő is jelen legyen. Nem siet, nem kapkod,
kivárja az Úr érkezését.
A zsoltáros bűnbánattal járul az
Úr elé, tisztában van azzal, hogy ő is vétkezik, de nem tér felette napirendre,
hanem bocsánatot kér az Úrtól. Úgy jön, hogy tudja, az Úr könyörületes. Mi is
jöhetünk bűnbánattal, jöhetünk azzal a hittel, hogy Urunk irgalmas és
könyörületes. Olyan jó, hogy mi már a kegyelem forrásához, az Úr Jézushoz
jöhetünk. A kereszt alatt átélhetjük bűneink bocsánatát. Nincs az a bűn, amire
ne lenne bocsánat, amit ne törölne el az Úr vére. Még Péter tagadása is
bocsánatot nyert.
Nemcsak bűneit hozza Dávid,
hanem csüggedt szívét is. Még rajta is erőt vesz a csüggedés, még ő is ellankad,
de ezt is az Úr elé viszi, az Úrtól kér gyógyulást. Tudja, hogy a csüggedt
szívet egyedül az Úr tudja meggyógyítani. Hányszor erőt vesz rajtunk is a
csüggedés, vigyük mi is az Áldott Orvos elé. Nem mindig azonnal tapasztalunk
változást, nem jön mindjárt a gyógyulás. Dávid is sóhajtozik és sír. Nem szégyelli
könnyeit, de a kitartó imádság nyomán bizonyosság támad a szívében, és tudja, hogy az
Úr meghallgatja könyörgését. Mire befejezi imádságát, bizonyosság van a
szívében, úgy megy tovább, hogy biztos benne, az Úr meghallgatta őt. Tehát ügye
jó kezekben van, az Úr intézkedik, és lesz bűnbocsánat, lesz szabadulás,
gyógyulás, megújulás.
Titusz feladata a krétaiakat
Isten országa rendjéhez igazítani (Tit 3,1-11). Ez azt jelenti, hogy a
társadalmi törvények megtartásával is bizonyságot tesznek hitükről. A
keresztyének nem lázadók, hanem Jézus Krisztus tanítványai, Isten országának a
képviselői. Isten országában pedig rend van. Ez a rend a tanítványok mindennapi
kapcsolataiban nyilvánul meg. Másképp oldják meg dolgaikat, mint addig. Pál
elmondja, hogy Isten országában nem a veszekedés, a szidalmazás a megoldás,
hanem a kedvesség és a szelídség. Az Úr Jézus is a szelídség megtanulását kérte
tanítványaitól. És ezt Tőle tanulhatjuk meg, mert Ő szelíd volt és alázatos szívű.
Az apostol rámutat, hogy
korábban ő is, és a többi keresztyén is hasonlóan élt és gondolkodott, mint a
krétaiak. Azonban Isten kegyelme megjelent az életükben, és más emberré lettek. Az
ember a saját erejéből nem képes megváltozni, mert a bűn és annak nyomán minden
gonoszság, minden rossz belénk van kódolva. Azonban Isten meg akar menteni,
ezért jött közénk emberszeretete Jézus Krisztusban. Csodálatos hír ez: Isten
szereti az embert és meg akarja menteni. Ezért mindent megtett, hiszen saját
Fiát adta a keresztre, csakhogy mindez megvalósulhasson.
Nem tetteinkért élhetjük át
szeretetét, megmentését, hanem könyörületből. Isten tudja, hogy mi nem menthetjük meg
magunkat, de nem akarja, hogy elpusztuljunk, ezért Jézus által lehetőséget ad
az üdvösségre. Mindaz, amit Jézus hozott, hit által lehet a miénk. A Szentlélek
részeltet bennünket az újjászületés fürdőjében, és ebben a drága fürdőben
teljesen megtisztulhat a szívünk. Isten ajándéka az újjászületés, és ez ingyen
kegyelemből van - amennyiben látom, hogy szükségem van rá. Az újjászületés
nemcsak megújult életet jelent, hanem azt is, hogy Isten örököseivé válunk, az
örök élet reménysége lesz a miénk. Nagy vigasztalás ez számunkra, és reményt ad
gyász idején is, tudva, hogy aki Krisztusban van, aki átélte Isten kegyelmét,
annak örök élete van. Isten gyermekének örök élete van. Ez a reménység túlmutat
a földi léten, és átvezet Isten láthatatlan világába. Az örök élet reménysége
azt üzeni, hogy aki Jézusé ebben a földi életben, az a halála után is Ővele
lesz. Hiszen maga az Úr ígérte, hogy eljön és maga mellé veszi övéit, hogy ahol
Ő van, ott legyenek az övéi is.
Pál megerősíti, hogy igaz beszéd
ez. Ő komolyan beszél, hiszen régi életét, korábbi karrierjét adta fel, és
tette rá egész életét az evangélium hirdetésére. Így hát mindazt, amit ő mond,
komolyan lehet venni, ez a valóság. Fogadjuk mi is hittel az apostol
bizonyságtételét, és adjuk tovább mások számára is. Az élet próbái közepette
Isten Igéje az erőforrás, általa újulunk meg és kapunk reménységet.
Örök élet
reggele
1. Örök élet
reggele, Fény a véghetetlen fényből, Egy sugárt küldj ránk te le, Kik új napra
ébredénk föl; Fényed lelkünk éjjelét Űzze szét.
2. Jóságodnak
harmata Gyarló életünkre hulljon, :/: Szívünk, mely kiszárada, Vigaszodtól
felviduljon, S híveid közt légy jelen Szüntelen.
3. Bűn ruháját
vessük el A szövetség vére által, :/: Vétkeink fedezzük el Tőled nyert fehér
ruhánkkal, Hogy hitünk legyőzze majd Mind a bajt.
4. S majd
vezess az égbe föl, Irgalomnak napvilága, :/: Könnyek gyászos völgyiből Üdvösségnek
szép honába, Hol az üdv és béke majd Egyre tart.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése