A
|
zsoltáros látja az Isten gyermeke és a nem az Úr útján járó ember között a különbséget. Akik az Úrban bíznak, más töltéssel,
más lelkülettel rendelkeznek. Isten gyermeke meglátja a másik szükségeit, és
képes segíteni a szenvedőnek, a bajban levőnek. Dávid megtapasztalja, hogy
Úrtól való szív irgalommal van tele, és kész adni a másiknak.
Tulajdonképpen ez Isten természete, Ő mindig ad, az embernek adta a földet,
mégpedig úgy, hogy teljesen berendezte, életre alkalmassá tette. Majd a hűtlen ember számára ideadta a Fiát,
Jézust. És Őáltala ma is ad, szabadulást, új életet, békességet, gyógyulást.
Soha nem azt nézi, mibe kerül Neki, hanem mindent megtesz megmentésünk és megtartatásunk
érdekében. Mi már tudjuk, hogy a Fia életébe került a mi életünk, és Ő kész volt
meghozni ezt az áldozatot értünk. Pedig ugyanezt nem kérte Ábrahámtól, nem engedte,
hogy Izsákot bemutassa áldozatul, de a saját Fiának nem kedvezett, hanem
mindnyájunkért odaadta. Merítsünk erőt ebből a mindennapokra, és mi is adjunk
egymásnak minél többet önmagunkból. A földi élet lényege a kapcsolat, azért
vagyunk, hogy magunkat odaadjuk Istennek, majd egymásnak. És legtöbbször
magunkból adjuk a legkevesebbet, az erőnkből, időnkből, türelmünkből,
szeretetünkből, megértésünkből. Isten
nem a pénzünket, munkánkat, házunkat, bármilyen vagyontárgyunkat akarja, hanem
minket, úgy, hogy szenteljünk Rá minden nap időt, adjuk Neki legfrissebb
perceinket, és azt örömmel, vágyakozással töltsük Vele.
Dávid az irgalmasságot is hangsúlyozza, bizony, ennek is híján vagyunk. Isten irgalmas, és ezt Jézusban bemutatta számunkra. Az irgalmas samaritánus történetében az Úr
szemlélteti a köztünk és a Közte levő különbséget. Mi vagyunk a pap és a
lévita, aki elmegy a másik, a segítségünkre szoruló mellett, és Ő az irgalmas Samaritánus, aki megáll mellettünk, időt, törődést fordít ránk, és még
veszteséget is kész elviselni rendbejövetelünk érdekében. Aki átéli, hogy a nagy Samaritánus megáll élete mellett, az
maga is samaritánussá, irgalmas szívűvé változik.
A zsoltáros életére visszatekintve megvallja tapasztalatát, és elmondja,
hogy nem látott magára maradt, elhagyatott hívőt. Nem látott olyat, akit az Úr
magára hagyott. Isten országa biztonságot jelent az elesett, az egyedülálló, a
szenvedő és a beteg számára is. Isten országa a megoldás a mai ember számára
is. Az első gyülekezet ezt nagyon hamar felismerte, és a hitre jutottak számára
a közösség menedéket is jelentett. Itt átélték az Úr tanítványai az összetartozást
és a gondoskodást. Ma is követendő út az Ő életvezetésük. Az egyház megújulását
is az fogja elősegíteni, ha minden területen visszatérünk a biblikus mintához,
a krisztusi példához.
János apostol csodálatos felismerést mond el a számunkra: a szeretetben
nincs félelem (1Jn 4,18-21). Ez csodálatos, mert bizony gyakran a félelem hálójába kerülünk.
Miért nincs félelem a szeretetben? Azért, mert Isten a szeretet, és Ő nem fél
senkitől és semmitől. Aki Istenben van, a szeretetben van, és így nem fél, mert
az Úr jelenlétében megszűnik a félelem. Isten lénye kiűzi a félelmet a
szívünkből, és helyére a maga szeretetét tölti be. Minél közelebb vagyunk az Úrhoz, annál
messzebb kerül szívünktől a félelem. Az Úr jelenlétét sem a gonosz, sem a
félelem nem képes elviselni. Ha Jézus belép a szívünkbe, ha belép problémánkba,
gondjainkba, mint ahogy belépett a tanítványok hajójába is, a félelem eltűnik. A
tanítványok számára már nem természetes a félelem. Minél nagyobbnak látjuk az
Urat, annál kisebb lesz mindaz, ami összeszorítaná szívünket. Még a vihar is
lecsendesedett, amikor a hajóban levő Úr rászólt.
A mi szeretetünket Isten szeretete táplálja. Azért szeretünk, mert Ő
előbb szeretett. Milyen csodálatos: előbb szeretett. Nem a maga dolgait tette
előre, hanem minket helyezett az első helyre. Isten szeretete megelőző
szeretet, erre reagálhat a mi szívünk. Azonban János rámutat, hogy Isten
szeretete a testvér szeretésében nyilvánul meg. Ha azt mondjuk, szeretjük
Istent, de a testvérünket, tehát a másik Istenhívőt, a felebarátot nem szeretjük,
akkor valójában Istent sem szeretjük. Isten iránti szeretetünket a mellettünk
élő emberek szeretete által tudjuk felmutatni. És bizony, ez a legnehezebb, még
a hívők is inkább távoli országba akarnak menni szolgálni, mert akit nem
ismerünk, azt könnyebb szeretni. Azonban az a feladatunk, hogy ott szeressünk,
ahová Isten állított. A szeretet, az agapé annak ellenére való szeretet, ami
azt jelenti, hogy szereti azt is, akit ismer, akinek tudja bűnét, rossz
szokását, akitől már kapott sérelmet. Hiszen Isten pont ilyeneket szeret. Ismer
minket, és ennek ellenére szeret. Így szerette Pétert is Jézus, pedig előre
tudta, hogy meg fogja tagadni, mégsem küldte el, de Ő sem ment más vidékre,
hogy ott keressen jobb tanítványokat. Ő ezt a tizenkettőt választotta, őket
szerette mindvégig. Szeressük azokat, akiket nekünk adott az Úr, akiket úgymond
jól ismerünk, szeressük őket agapé szeretettel, mert a szeretet csontot tör,
vagyis a legkeményebb szívet is képes újjá formálni.
Ó, mi hű barátunk Jézus
1.
Ó, mi hű barátunk Jézus,
Hordja bűnünk, bánatunk!
Mily dicsőség, hogy nevében
Istenhez fordulhatunk!
Mennyi békét elveszítünk,
Sírva hordjuk bánatunk,
S mind azért, mert hő imában
Őhozzá nem fordulunk!
2.
Ér-e próba vagy kísértés?
Háborúság zaklat-é?
El ne csüggedj ám miatta:
Vidd imádban Őelé!
Volt-e már ily hű barátod,
Gondod így ki fölveszi?
Látja minden gyöngeséged,
Tárd ki bátran Őneki!
3.
Nyomja-é bú gyönge vállad?
Földi bánat terhel-é?
Drága Megváltód az orvos:
Vidd imádban Őelé!
Megvet, elhagy, kit szerettél?
Vidd imádban Őelé!
S Ő két karja közt ölelve
Visz a békesség felé.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése