A
|
z Úr számára
bemutatott áldozatok változatosak voltak
(3Móz 8,1-36). Különféle alkalomból és
különféle ajándékot kellett bemutatni az oltáron. Ezzel Isten megakadályozta,
hogy monotonná váljon az áldozatbemutatás. Mi talán azt mondjuk, milyen jó, hogy
nekünk már nem kell bemutatni semmilyen áldozatot, mert az Úr Jézus elvégezte
helyettünk, és az Ő áldozata tökéletes. Azonban az áldozatbemutatás erősítette
a kapcsolatot Isten és a nép között. Úgy
mentek az oltárhoz, hogy átélték bűnös és méltatlan voltukat, de amikor
eljöttek, már tele volt a szívük örömmel. Tudták, hogy Isten megkönyörült rajtuk,
megbocsátotta bűneiket, és elfogadta őket. Minket az Igeolvasás és az imádkozás
erősít meg hitünkben. Az ígéretek
alapján győződhetünk meg az Úr kegyelméről, mert minden úgy történik, ahogyan
kijelentette számunkra. Hitünket egyedül
az Igére építsük, ne az érzelmeink, különféle elgondolások határozzák meg
életünket, hanem Isten ígéretei. „Az ÚR ígéretei tiszták, olyanok, mint a
hétszer tisztított ezüst, melyet földbe vájt formába öntöttek. URam, te megtartod
ígéreteidet, minket pedig megoltalmazol ettől a nemzedéktől mindenkor”
(Zsolt 12,7-8).
Most sor kerül Áronnak és a fiainak a felavatására. Ezzel teljes
mértékben átélik a gyülekezet előtt, hogy ki vannak választva. Vagyis az
áldozat bemutatása során megerősödik bennük, hogy az Úrnak terve van velük. A
gyülekezet is megbizonyosodik arról, hogy Isten választotta ki őket, így azután hiteles
lesz a szavuk, az általuk bemutatott áldozatok pedig valóban a bűnbocsánatot közvetítik. Az Úr szolgáinak hitelességét Jézus Krisztus
elhívása adja. A tanítványokat is Ő választotta ki, és hívta el arra, hogy
Vele legyenek és cselekedjék akaratát.
Gondoljuk végig az Úr előtt elhívatásunkat, valóban átéltem-e, hogy azért
vagyok azon a helyen, ahol vagyok, mert az én Uram, az Úr elhívott, és oda állított engem.
Esetleg csak emberi szempontok alapján kerültem oda, ahol vagyok? Jó, ha
mindannyian átgondoljuk: azt teszem-e, amivel az Úr megbízott? Úgy vagyok–e
tanítvány, hogy átéltem Jézus hívó szavát, és erre válaszként elindultam követni
Őt? Mert a felekezetbe, a helyi gyülekezetbe való beleszületés még nem
garantálja az élő hitet, az elhívást. Márpedig élő hitre van szükségünk. Arra,
hogy Jézust azért kövessük, amit tett értünk. A követésünk legyen válasz
szeretetére, kegyelmére. Úgy, ahogyan Bartimeus életében is látjuk. Amikor
átéli, hogy az Úr Jézus meggyógyítja a látását, elindul Jézus nyomában. Követi
Őt az úton, megy, ahová Megváltója tart. Immár semmi nem fontos számára,
csakhogy mindig Vele lehessen. Így követi Őt egészen a Golgotára. Kövessem én
is, ahová megy az Úr. Menjek Vele végig, a célig. Ne álljak meg félúton, és ne
is forduljak vissza. Jézussal van cél.
Megragadott még az is, hogy ezt az ünnepet nem csapták össze, hét napig
tartott, addig kellett ott lenni a gyülekezet sátrának a bejáratánál. Mennyi
időt szentelünk az Úrnak? Tudnánk-e egy hetet csak arra fordítani, hogy végig
istentiszteletet tartsunk, hogy együtt legyünk az Úrral? Mennyi időt szánunk
Istenre, az Igére? Fontos az időráfordítás, mert az elmélyült kapcsolathoz
időre van szükség. Szenteljünk ma is minél több időt az Úrral és az egymással
való együttlétre.
Az előző fejezetben határozottan a hit általi megigazulásra fektette a
hangsúlyt Pál (Rm 4,1-12). Minden hit által működik Istennel való
kapcsolatunkban. Isten országa ajtaján a hit a kulcs, csak hit által fordul el
a zár, és nyílik meg előttünk a keskeny út, az ország fő útja. Ha eddig másképp
próbálkoztunk és kudarcot szenvedtünk, és úgy látjuk, még mindig kívülről
topogunk, vegyük kézbe a kulcsot, közeledjünk hit által az Úrhoz, és megnyílik
a kapu, átéljük a kegyelmet.
Az apostolnak ez nem a saját véleménye, hanem előbb az Íráshoz fordul, és
annak alapos tanulmányozása után hozza meg döntését, írja le véleményét. Mi is
mindig előbb kutassuk az Írást - a hitünk nem alapulhat saját véleményen, nem
építhetünk arra, hogy én így gondolom. Hitünk alapja a Szentírás.
Így azután Pál apostol Ábrahám elhívását és életét állítja a hitből való megigazulás
példájaként olvasói elé. Rámutat, hogy Ábrahám első mozdulata a hit volt. Ez
nem valamilyen babonás hitet jelent, nem arról van szó, hogy elhitte, van Isten,
hanem Ábrahám meghallotta Isten szavát. Átélte, hogy Isten élő személy,
valóság, aki megszólítja őt, mert terve van vele. Ábrahám hitt az Úrnak. Tehát
számára a hit azt jelentette, hitt Isten szavának, és engedelmeskedett Neki. A
hit soha nem a saját sikerét egyengeti, hanem mindenben engedelmeskedik az Úr
szavának.
Az ősatya engedelmessége azt eredményezte, hogy addigi életét maga
mögött hagyta, és egy új életet kezdett Istennel. Ebben az életben már az Úr
járt előtte, ő pedig követte. Mindenben figyelt arra, amit Isten mondott neki.
Teljes szívből bízott Benne, hitte, hogy minden úgy lesz, ahogyan Isten mondta
neki.
Ábrahám is hit által tapasztalta meg bűnei bocsánatát. Az Ige szerint az az
igazán boldog ember, akinek az Úr megbocsátotta minden vétkét. Nincs nagyobb
boldogság, mint átélni: eltöröltettek bűneim, Jézus Krisztus halála által.
Ezért hálával tartozunk. Áldjuk és dicsőítsük Őt ma is engedelmes, Neki
szolgáló élettel!
Ó, Ábrahám Ura, Hadd áldjuk szent neved
1. Ó, Ábrahám Ura, Hadd áldjuk szent neved, Mert mindenható vagy és örök
szeretet. Nagy Isten a neved, Ezt vallja föld és ég, Csak téged illet tisztelet
és dicsőség.
2. Ó, Ábrahám Ura, Ím, hallom szent szavad; Csak azt az üdvöt keresem,
mit kezed ad. A múló földi jót És vágyát elhagyom, S őt választom, ki őrizőm és
pásztorom.
3. Ó, Ábrahám Ura, Szent kegyelmed nekem Az én örömöm, utamon ez
vezessen. Te barátod lettem, Én Istenem te vagy: Tarts meg a Jézus véréért és
üdvöt adj!
4. Megesküvél, Uram, És igédben bízom, Hogy égbe viszed gyermeked
sasszárnyakon. Meglátom Jézusom És áldom hatalmát, Szent kegyelmének éneklek
halleluját.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése