A
|
ma olvasott rendelkezések által Isten
törvények a komolyan vételét erősíti meg a Szentírás (3Móz 17,1-16). Izráel
fiainak meg kell tanulniuk, hogy a törvényt komolyan kell venni, nem lehet
büntetlenül kijátszani, és nem is érdemes. A mi számunkra mindezek már a teljes
Íráshoz, Isten minden szavához való viszonyulásunkat jelentik. Arra mutat rá,
hogy az Úr szavát mindig vegyük komolyan, valóban váljon mércévé, mert Istent
ma sem lehet megtéveszteni. Erre félelmetes példa Anániás és Szafira esete,
akik a Szentlelket akarták megtéveszteni, amikor a teljes összegnek tüntették
fel, amit az apostolok lábai elé tettek. Pedig nem érdemes Istent becsapni,
miért is tennénk, amikor Ő vállalta, hogy országa polgárairól gondoskodik. Aki
az Övé, és mindenben bízik Benne, az átéli, hogy az Úr mindig idejében
cselekszik.
Minden dolognak az Úr színe előtt kell végbemennie. Nem lehet sutyiban
végezni az áldozatbemutatást sem. Ami Isten népe között történik, mindaz az
Úrra is tartozik. Ezért a levágott állatokat is az Úr színe elé kell vinni.
Ebben benne van a hálaadás, soha ne feledjük el, hogy mindent az Úrtól kaptunk.
Az életünk, a föld, ahol vagyunk: ajándék. Senki nem mondhatja, hogy az enyém,
mert minden az Övé, Ő teremtette, és ezáltal az Övé a tulajdonjog, senki nem
ruházta rá. A földet nekünk adta Isten, hogy életterünk, lakóhelyünk legyen, be
is rendezte számunkra, de nem a mi tulajdonunk. Az életünk is ajándék, amiről
majd számot kell adnunk. Nem nagyon szeretjük ezt ma hallani, úgy gondoljuk,
miénk az élet, azt teszünk vele, amit akarunk. De ez nem így van. Ha megismerjük
az Úr Jézust, általa az Atyát, akkor életcélunkat is megismerjük. Mert Isten
megismerése nélkül az élet értelmét sem találjuk. Aki nem látja meg Isten
tervét, az pótterveket készít, hamis vágyak után szalad, és akár az egész élete
rossz irányba csúszik.
A vér megevésének tilalma tulajdonképpen az élet védelmét jelenti
számunkra. Védjük, óvjuk az életet, legyen fontos a saját és a másik ember
élete, sőt, a még meg nem született gyermek élete is. Semmi ne legyen értékesebb
számunkra az életnél, hiszen Isten a Fia életét adta oda értünk. Jézus vére
szerez számunkra engesztelést. Azonban el kell gondolkodnunk azon, igazán
megbecsüljük-e életünket, érték-e az ember számunkra, vagy már a hatalom és a
pénz iránti vágy elértéktelenítette magát az életet? Még megváltozhat
gondolkodásunk és az élethez való hozzáállásunk, ehhez az Igét kell komolyan
venni, és engedelmeskednünk neki.
Pál apostol a gyülekezet figyelmét az eljövendő dicsőségre irányítja, ennek látása ad
erőt a jelenlegi szenvedések hitben való elhordozására (Rm 8,18-30). Irányítsuk
mi is tekintetünket mindarra, amit Isten készített az övéinek - ha így teszünk,
merjük vállalni a szenvedéseket is az Úrért. Rámutat az apostol, hogy a
teremtett világ számára is az eljövendő dicsőség lesz a megoldás. Az új teremtésben szabadul meg a világ is a
bűn átkától, minden nyomorúság ezt a vágyat fejezi ki. A világ sóvárogva
várja Isten fiainak a megjelenését, az új világ megjelenését, mert az lesz az
igazi beteljesülés, a megoldás.
Az Isten fiainak a megjelenésére való várakozás azt is jelenti, hogy ma is úgy
várja a világ az evangélium képviselőt, ahogyan a sót várták. A só a legfontosabb
tartósítószer volt, nélküle megromlott a hús. Isten népe lehet ma az a só, ami
megóvja a romlástól az életet. Ehhez az is kell, hogy ne veszítsük el ízünket.
Nem elég sónak látszani, annak is kell lenni.
Mi is várhatjuk minden reggel sóvárogva az Igét és az Úrral való
közösséget. De van-e bennünk sóvárgó vágyakozás az Ige után, vagy csak langyosság: el kell olvasni, hát elolvasom. Kérjük Isten Szentlelkét, adjon az
Ige után való őszinte és mély sóvárgást, hogy mindig úgy vágyjunk szavára, ahogyan
a sóra, vagy a forróságban a vízre vágyunk. Ne fásuljunk bele, hanem olvassuk
újra és újra kitartóan.
Köszönjük meg a Szentlélek jelenlétét, mert Ő az imádságban is segít. Lám, még igazán imádkozni sem tudunk, még abban is segítségre szorulunk, a Lélek
azonban segít, esedezik értünk, továbbítja Isten elé kéréseinket, szavainkat.
Milyen jó, hogy így számíthatunk Rá. De valóban számítok a Lélek munkájára,
vagy csak magamban bízom? Mi gyakran gondoljuk azt, hogy mindent tudunk, sőt, nagyon jól tudunk, aztán kiderül, hogy ez mégsem így van. Az Úr könyörüljön,
hogy ezt felismerve valóban Isten Lelke vezetésére bízzuk magunkat.
Pál apostol azért tudja mindenben az Úrra bízni magát, mert azt is tudja:
„azoknak, akik Istent szeretik, minden javukra van” (28). De valóban
hisszük is, hogy minden a javunkra van? Hisszük ezt egy váratlan
élethelyzetben, betegség vagy üldözés idején? A mi feladatunk, hogy szeressük
Őt, a többi pedig az Ő dolga. Higgyük, hogy a számunkra rossznak látszó
dolgokból is jót hoz ki. Amikor Málta szigetén megmarta a kígyó Pált, az rossz
volt, de Isten jót hozott ki belőle. Először is, megmentette Pált, másodszor
pedig mindez bizonyságtétellé vált a máltaiak számára. Akik Istent szeretik,
minden javunkra van - ebbe az ígéretbe kapaszkodjunk ma, és higgyük, hogy
javunkra lesz az is, ami most kárunknak tűnik. Az Úr a rosszat, a gonoszt is
jóra tudja fordítani, ahogyan József is megtapasztalta.
Isten élő Lelke,
jöjj, Áldva szállj le rám
1. Isten élő Lelke, jöjj, Áldva szállj le rám, Égi lángod
járja át szívem és a szám! Oldj fel, küldj el, Tölts el tűzzel! Isten élő
Lelke, jöjj, áldva szállj le rám!
2. Isten élő Lelke, jöjj, légy vezérem itt, Ó, segíts, hogy hagyjam
el bűnök útjait! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj,
légy vezérem itt!
3. Isten élő Lelke, jöjj, hadd lehessek szent, S Jézusommal
légyek egy már e földön lent! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő
Lelke, jöjj, hadd lehessek szent!
4. Isten élő Lelke, jöjj, győzedelmet adj, S majd a végső
harcon át mennybe fölragadj! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő
Lelke, jöjj, győzedelmet adj!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése