A
|
zsoltárok olvasása közben olyan helyzetet
élünk át, mint amikor egy régóta bezárt szoba ajtaját és ablakait szélesre
tárjuk (Zsolt 74,1-23). Beárad a fény és a levegő, és eltűnik az áporodott szag
és a sötét. Olvasás közben így tárhatjuk ki lényünk ablakait is, hogy beáradjon
Isten mennyei világának jó és tiszta levegője. Ma reggel is lélegezzünk jó
mélyet az Ige által a mennyei levegőből, hogy általa megtisztuljon a lényünk, és
feltöltődjünk Isten gondolataival. Nem mindegy, hogyan indítjuk napunkat,
bosszúsággal, bal lábbal, vagy az Úrból fakadó örömmel. Mert az Úrral lenni
örömet jelent, jó hallani a hangját és megtapasztalni szeretetét.
A szentíró kérdéseit viszi Isten elé, nem érti, miért haragszik népére az
Úr. Az ellenség behatolt az országba, sőt, betette lábát a szentélybe, és
meggyalázta azt. Sok miért van a szívében: miért engedi ezt Isten, miért nem
cselekszik, miért tűri mindezt? Azonban jó meglátnunk, hogy miértjeit is az Úr
elé viszi a szentíró, nem maga próbál felelni rá, hanem Istent kérdezi. Keresi a célját mindannak, ami történt. Szeretné megismerni, mit akar az Úr mindezzel
elvégezni az életében. Miértjeinket mi is vigyük Isten elé, mert Tőle lehet
őszintén kérdezni. Ne tartsuk magunkban azt sem, amit nem értünk, merjünk
kérdezni az Úrtól, mert Ő válaszol. Merjük kérdezni, mi a célja életünk nehéz
helyzeteivel, mert nem cél nélkül engedi a próbákat. Általuk változást akar
kivitelezni életünkben, azt akarja, hogy jobban megismerjük Őt, és
visszatérjünk Hozzá.
Felsorolja azokat a nyomorúságokat, amiken keresztülmentek az ellenség
támadása következtében. Az idegen sereg mindent elpusztított, meggyalázta a
templomot is, ők pedig úgy érezték, Isten nem szól hozzájuk. Nem látnak jeleket,
nincs próféta, és ez a legnagyobb szomorúsága Isten gyermekeinek, mert nincs
nagyobb rossz a számukra, mint amikor Isten hallgat. Nem az elnyomás, a
szegénység, a betegség a legnagyobb rossz, hanem amikor Isten messze van
tőlük, amikor nem hallják a szavát. Számunkra is az a legnagyobb rossz, ha távol vagyunk Istentől, ha nem
halljuk naponta szerető szavát, ha nem érzékeljük, hogy fogja kezünket. Ma
sokan nem ezt érzik bajnak, hanem csupán anyagi helyzetükre figyelnek, vagy
társadalmi pozíciójukra, pedig minden baj abból származik, hogy távol vagyunk
Istentől. Pedig Ő nincs messze tőlünk, Jézus Krisztusban emberré lett, hogy
megszólíthassuk és átéljük közelségét, megtapasztaljuk segítségét. Jó, ha
hiányzik számunkra Isten. Jó, ha Nélküle
nem érezzük jól magunkat, mert Ő tölti be a lényünkben található űrt.
A panasz után a zsoltáros felidézi az Úr megtapasztalt tetteit, hatalmas
csodáit, népéért véghezvitt cselekedeteit. Ezekből merít erőt és vigasztalást,
és ezekre építve kéri, hogy avatkozzon közbe az Úr. Isten megtapasztalt csodái,
az Igében olvasott kijelentései adják számunkra a biztos talajt, amin állva
reménységet meríthetünk. Isten múltban elvégzett csodái a jelenben válnak
erőforrássá, azt üzenik, ne adjuk fel, bízzunk az Úrban, mert Ő ma is ugyanaz.
A szentíró nem másoktól várja a segítséget, hanem Istentől, Őt kéri, hogy
cselekedjék. Szabad nekünk is kérni az Urat, de várjuk is ki, amíg
közbeavatkozik. Ne mi harcoljunk, hanem várjuk meg Isten válaszát. Legyünk
türelmesek, mert Ő nem feledkezik el rólunk. Ha mi azt gondolnánk is, hogy
megfeledkezett életünkről, ne engedjünk ezeknek a gondolatoknak, hanem kapaszkodjunk
az Igébe, az Úr azt mondja, Ő soha meg nem feledkezik rólunk.
Pál apostol rámutat, hogy a tanítványok élete legyen mindenkor
fegyelmezett és rendezett, ne legyenek adósságaink, ne hitelekre, hanem az Úr
kegyelmére építsünk (Rm 13,8-14). Szabad nekünk mindent az Úrtól várni, hiszen
Ő maga ígérte, hogy tudja a mi Atyánk, mire van szükségünk. Bízzunk Benne, hogy
megadja valóban azt, amire szükségünk van, eladósodás nélkül. Talán gyakran
pont az a baj, hogy már nemcsak azt akarjuk megszerezni, amire szükségünk van,
hanem azon felül is több mindent. Nem akarunk elmaradni másoktól, de így
kiszolgáltatottakká válunk. Nekünk nem kell a világ életszínvonalával lépést
tartani, de mintha mégis ezt tennénk. Nem akarunk lemaradni, sőt, olyanná
akarunk válni, mint a környezetünk. Jó azonban, ha megtanuljuk, Isten gyermekei
nem megszerzik, amire szükségük van, hanem kapják, mennyei Atyjuk gondoskodik
róluk, mert Ő ad fiainak jókat.
Az apostol egyetlen tartozást fogad el, mégpedig az agapéval való
tartozást. Úgy látja, hogy a mentő szeretettel adósak vagyunk mindenki felé. Az
újjászületett ember számára fontos, hogy környezete is megismerje az Úr
szeretetét. Látjuk-e, hogy környezetünknek leginkább mennyei állampolgárságra
van szüksége? Mindent meg akarunk adni gyermekeinknek, mert azt gondoljuk, az
anyagiakon múlik az életük, és közben elfelejtjük: a legfontosabb, hogy átéljék Isten
kegyelmét, belépjenek Isten országába. Fontos-e számunkra, hogy gyermekeink is
megismerjék az Urat? Megteszünk-e ezért mindent?
Sokat beszélünk az ébredésről, nagyon szeretnénk, ha ismét átélhetnénk.
Igénk rámutat, nekünk kell először felébredni, az ébredés személyes áldás, először engem akar megérinteni, és majd azután általam terjed tovább. Itt az idő az ébredésre, vagy ahogyan a
Károli fordítás mondja: „ideje már, hogy az álomból felserkenjünk.” Igen,
elég sokat szundikáltunk, ideje felébrednünk. Ne mástól várjuk, hanem mi
ébredjünk, mi mozduljunk és vegyük komolyan az Úr szavát.
Az ébredés azt eredményezi, hogy meglátom, mi az, ami nem Ige szerint megy
az életemben. Az apostol a gyülekezettől azt kéri, hogy a korábbi életükben
megszokott és természetesnek tartott bálokat, különféle világi alkalmakat, ahol
az alkoholnak is fontos szerep jut, ne folytassák tovább. Isten népének fel
kell mutatnia, hogy lehet másképp is élni. Ma mintha mi is ilyen alkalmak rendezésével
próbálnánk elérni az embereket. Ébredjünk, és lássuk meg: nem programot kell
szerveznünk és jó hangulatot biztosítani, hanem minőségi életet felmutatni. Ma
is az evangélium hirdetése a legfontosabb eszköz az életek formálásában. Ne
adjuk ezt fel, hanem építsünk rá minél jobban.
1. Ó, Sion, ébredj, töltsd be küldetésed, Mondd a világnak: hajnalod
közel! Mert nem hagy az, ki népeket teremtett, Senkit sem éjben, bűnben veszni
el. Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
2. Lásd: millióknak lelke megkötözve, Rabláncként hordoz sötét bűnöket;
Nincs kitől hallja: Megváltónk keresztje Mily gazdag élet kútja lett neked.
Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a szabadító elközelgetett!
3. Mondd minden népnek: elveszett juháért Mit tett a Pásztor - csuda
szerelem - Földig hajolt a kárhozott világért S meghalt alant, hogy élhess
odafenn. Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
4. Küldj fiaidból, akik nemhiába Élvezik kincsed: Hirdessék szavad; Öntsd
lelked értük győzelmes imába: Mindent, mit adtál, Krisztus visszaad. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
5. Ő visszajön, Sion, előbb, mint véled, Felfedi titkát minden szív
előtt. Egy lélekért se érjen vádja téged, Hogy temiattad nem látta meg Őt. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése