E
|
zsdrás
imádságban az Úr elé állt, mielőtt bármit is tett volna, Istenhez fordult (Ezsd
9,10-15). A hazatérést Vele kezdte. Kezdd te is az Úrral ezt a mai napot, állj Elé imádságban, ne legyen semmi fontosabb. Ezsdrás népe és a saját életét is
Isten igéje fényénél értékelte. A fogságra kereste a magyarázatot, és rádöbbent: bűneik miatt történt. Nem véletlen esemény volt ez, és nem lehet csupán
politikával magyarázni, Isten ítélete volt ez hűtlenségük miatt. Nagyon jól
látja, hogy elhagyták az Úr parancsolatait, vagyis nem vették komolyan Isten szavát,
nem aszerint éltek, amit kijelentett az igében. Az istentisztelet és az élet
elvált egymástól. Ott voltak ugyan a
templomban, de nem az Úr szava, nem a tíz ige szerint irányították életüket,
hanem a bálványokat imádták.
Álljunk az Úr elé, mert csak ott láthatjuk életünk történéseit, csakis
ott érthetjük meg, hogy nem véletlenül történek a dolgok, hanem bűnös életünk
következményeivel találkozunk. Imádság közben ismerjük fel, hol is tértünk el
az igétől, melyik terület az, ahol nem számoltunk Istennel. Az Úr prófétái
által szólt népéhez, mondhatnánk, igehirdetőket küldött, akik elmondták mindazt,
amit Istentől kaptak. Gondolhatunk Jeremiásra, akinek a belsejét tűzként égette
az ige, mondania kellett, pedig legszívesebben nem mondta volna, hiszen így sok
szenvedés érte. De mondta, mert nem tehette, hogy ne mondja, mert Isten szava
jelentette a nép számára a reménységet. Ha komolyan veszik, és elfordulnak a
bálványoktól és az Úrhoz ragaszkodnak, a fogság is elmaradt volna. De nem
vették komolyan az ige hirdetőit, inkább megverték, bebörtönözték vagy megölték
őket. De Isten szavát nem lehet érvénytelenné tenni. És úgy sem tehetünk, mintha
nem hallottuk volna. Ezért vegyük ma komolyan! Milyen sokan hallják ma, de
engedelmeskednek is neki, teszik, amit Isten mond? Ha hallgatunk az Úr szavára, kivirágzik az
élet.
Ezsdrás a vegyes házasságokban, a pogány népekkel való összeházasodásban
látja a nép fő bűnét, az ítélet okát. Az Úr határozottan megmondta, ne
házasodjanak össze velük, mert akkor a bálványimádás, a pogány szokások fognak rájuk hatni, vagyis Isten népe elpogányosodik. Ma is fenyeget bennünket az
elpogányosodás. Templomba még eljárunk, de az életünk nem Krisztust követi, már
nem ő a minta, hanem a világ. Ma szintén a férfi-nő kapcsolatok terén áramlik
be a világ felfogása, és kerít hatalmába a bűn. Nem az igét veszi sok ember zsinórmértékül
a kapcsolatokra nézve. Isten azt akarta, hogy népe világosság legyen, szent
élete példakánt szolgáljon a nem zsidó népek számára is. Példa-e az életünk?
Ezsdrás hálás az Úrnak, mert meglátta, hogy Ő hűtlenségük ellenére is hű
maradt hozzájuk, irgalmasan bánt velük. Az ítéletben is kegyelmes volt, mert
hagyott maradékot, és megengedte, hogy ez a maradék hazatérjen. Isten kegyelme mindig átragyog még az
ítéleten is, mindig megjelenik, életünk legsötétebb pillanataiban is. A
keresztről is a kegyelem hajol alá, egyrészt a két lator felé, másrészt a
kereszt tövében állók felé. Ellenségeinek, az öklüket rázóknak Ő nem rázza
vissza az öklét, nem fenyegeti pusztulással őket, és nem is átkot kér rájuk,
hanem imádkozik értük. Az Atya bocsánatáért könyörög. A kegyelem kétezer éve
ragyog a bűnös világ egén, az emberi sötétségbe Isten bűnbocsátó szeretete árad
bele, van kegyelem, van megbocsátás, újrakezdés, örök élet. És mindez egyedül
Jézus Krisztusért. Mit kell ezért tennünk? Csupán el kell fogadni a kegyelmet,
befogadni szívembe a Megváltót. Ezsdrás világosan látja, hogy a kegyelemhez az
őszinte bűnbánat és az életváltozás, a bűnnel való szakítás vezet. Ez a mi
utunk is.
A már olvasott mély gondolatok papírra vetése után felsóhajt az apostol: „Mit
mondjunk tehát ezekre?” Mit is mondhatnánk, hiszen végig az Úr értünk való
munkájáról volt szó. Elmondta, hogy mi csődöt mondtunk, a bűnnel szemben
tehetetlenek vagyunk, nincs esélyünk az örök életre sem, de Isten megoldotta a
problémát, szabadítását adta Jézus Krisztusban. És aki a Fiút segítségül hívja, annak örök élete van és valóban szabad.
A feltett kérdésre meg is adja a feleletet, „Ha Isten velünk, ki lehet
ellenünk?”. Ebben benne van, Isten nincs ellenünk, hanem mindent megtesz értünk,
a megmentésünkért. És ha Isten mindent megtesz értünk, akkor ki lehet ellenünk?
Akkor a gonosz terve nem lehet eredményes, nem tudja megakadályozni az ember
üdvösségét.
Az apostol most is Istenre néz, és ezt javasolja nekünk is. Ne a saját
gondolatainkra, emberi véleményre, a gonosz suttogására figyeljünk, hanem arra,
mit tett értünk Isten. Csakis az Ő
tetteire nézzünk, a gonosz el akarja hitetni: Isten nem szeret, nincs esélyed,
de ha az Úrra, az igére figyelünk, meglátjuk, hogy ez nem igaz. Tulajdon Fiát nem
kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta. Ez bizonyítja irántunk való szeretetét,
odaadta a Fiát értünk a kereszten. Aki erre képes volt, az nem pusztulásunkat
akarja, hanem azt, hogy éljünk. Aki kész volt Fiát értem halálba adni, az engem
életre akar segíteni, az vár rám, bárhonnan jövök is.
Ne engedjünk a csüggedésnek, a reménytelenségnek, hanem merítsünk erőt az
igéből, Isten velünk van, kegyelmét kínálja a bűnösnek, csak meg kell
ragadnunk. És ha már az Övé az életem,
ha követem Jézust, úgy indulhatok a mindennapi harcba, hogy velem van az Úr. Ha
velem van, nem félek, ember mit árthat nekem?
Isten ajándékoz, Jézussal mindent nekünk ad, ami az új életre szükséges.
Minden eszközt megad, hogy végig tudjuk járni a keskeny utat, és célba
érjünk. Ajándékai azonban Jézussal
együtt érkeznek és működnek. Jézustól nem lehet elválasztani sem a kegyelmet,
sem az új élet áldását. Nem lehet csak az ajándékokat átvenni, akinek nem kell Krisztus,
az az ajándékokat sem kapja meg.
Krisztusban Isten szeretete jelent meg, és ettől nem választhat el semmi
és senki. Pedig hányszor üres a szívünk, ki vagyunk tikkadva, nem érezzük
közelségét - az apostol arról beszél, hogy az élet nehézségei, próbái sem választhatnak
el Tőle, mert Ő ott van próbáinkban, harcainkban, mert magunkban vereségre
vagyunk ítélve. Krisztussal azonban diadalmaskodhatunk. Dávid is meglátta, hogy egyedül vereségre van ítélve Góliáttal szemben, de az Úr nevébe kapaszkodva
győztes lesz. Csakis Vele győzhetünk. Jézus által diadalmaskodunk a gonosz, a
bűn fölött. Azért vagyunk a világban, hogy Krisztus nyomában járva harcoljunk a
bűn emberpusztító munkája ellen. A győztes fegyver az evangélium, a
Krisztusról szóló jó hír, hát vállaljuk, hirdessük.
Krisztus Jézusban Isten szeretete jelent meg, igen, Ő ezt a bűnös, Tőle
elfordult világot is szereti, és azért jelent meg a földön, hogy szeretete
által magához vonzzon. Azt akarja, hogy végre rádöbbenjünk: Krisztus a
megoldás, Általa van esélyünk és lehetőségünk az örök életre. Jézus nélkül nem
érünk célt. Így tehát a mai napon is ragadjuk meg Krisztust, vagy inkább
engedjük, hogy Ő ragadja meg az életünket, Ő kezdhessen már végre velünk egy
újat.
Győzhetetlen én kőszálom
1. Győzhetetlen én kőszálom, Védelmezőm és kővárom, A keresztfán drága
áron Oltalmamat tőled várom.
2. Sebeidnek nagy voltáért, Engedj kedves áldozatért, Drága szép piros
véredért, Kit kiöntél ez világért.
3. Reád bíztam én ügyemet, Én Jézusom, én lelkemet, Megepedett bús
szívemet, Szegény árva bús fejemet.
4. Irgalmazz meg én lelkemnek, Ki vagy ura mennynek, földnek, Könyörgök
csak Felségednek, Én megváltó Istenemnek.
5. Mutass, Jézus, kies földet,
Lakásomul adj jó helyet, Ez életben csendességet, Jövendőben idvességet.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése