A
|
míg az Úrban bízott Efraim, naggyá lett, de elfordult az Úrtól, bűnbe esett a Baallal, és ennek halál a
következménye (Hós 13,1-15). Még nem látszik, úgy tűnik, jobb az élet, mint
bármikor, de a halál belül, a szívükben és a kapcsolataikban végzi a maga
munkáját. Mindig a belső halál az első,
a szívben fagy meg egy kapcsolat, kifelé még úgy tűnik, minden rendben van, de
ott belül látszik, nincs rendben. Tovább vétkeznek a bálványokkal, és ezt jónak
tartják, nem döbbennek rá a csalásra, nem veszik észre, hogy emögött üzlet áll.
A mesteremberek érdeke, hogy minél több bálvány fogyjon. De vajon mi átlátunk-e a szitán,
észrevesszük-e, hogy a fogyasztásról szól az élet, a világ érdeke, hogy fogyasszunk
minél többet? A mai bálványok a pénzzel vannak összefüggésben. De a pénz nem
segíthet rajtunk, csak egyedül az Úr.
Isten
szeretete sokkal régebbi, mint a bálványok megjelenése. Ő már Egyiptomban is
jelen volt és megszabadította népét. A bálványok, mivel emberi alkotások, tehetetlenek. Szabadító nincs más, csak az Úr. De Izráel népe ezt már
elfelejtette, megelégszenek a bálványokkal, mert eszük ezt diktálja, és ők
modernek, felvilágosultak. Azonban az ész bálványgyár volt és marad mindig.
Azonban az élet Istent igazolja, hiszen Ő az, Aki népét hordozta és gondoskodott
róla a pusztában is, és ez tapasztalat. Az élő Úrral való kapcsolat
megtapasztalható. A keresztyén hit nem elmélet, hanem valóság, amely az élet
útján valódi tapasztalatot nyújt. Mivel Jézus feltámadt és él, megtapasztalható
jelenléte, segítsége, szabadítása ma is. Nem valamiben, hanem valakiben hiszünk,
abban a Valakiben, Aki az igében és az élet valóságában kijelenti magát. Mert
ma is érvényes: Hívj segítségül a nyomorúság idején, és én megszabadítalak, te
pedig dicsőítesz engem.
Milyen
gyorsan felfuvalkodik a szívünk, Isten gondoskodását magunknak vagy valami
másnak tulajdonítjuk. Amikor valami nincs, Őt okoljuk, ha megkapjuk, akkor
pedig elfeledkezünk Róla. Amint a kilenc leprától megtisztult férfi sem ment
vissza hálát adni. A romlást az Istentől való elfordulás hozza magával. Pedig
nagyon is Rá vagyunk utalva, képzelt isteneink, emberi eszközeink
tehetetleneknek bizonyulnak, rádöbbenünk, hogy senki nem adhat igazi életet. Mert
Isten maga az élet.
Advent első
vasárnapja van, nézzük, mit üzen nekünk az Úr ezen a napon, amikor a szívünk és
a figyelmünk az adventi szokásokra, a koszorúra és a gyertyára irányul (Fil
2,12-18). Ezeknek is az a rendeltetése, hogy az Úrra mutassanak, mert ha nem, öncélú bálványokká válnak. Tehát ma is az a lényeg, mit mond nekem az Úr, mert
szava Lélek és élet. Ha beengedem a
szívembe, megújít, és elvégzi bennem azt a munkát, amit más nem tud elvégezni.
Advent eljövetelt jelent, mégpedig Isten eljövetelét, a bűnös emberhez. Nagy
esemény ez, hiszen mi elutasítottuk Őt, a magunk útjára léptünk, ennek ellenére
nem mond le rólunk, hanem eljött közénk, emberré lett Jézusban. Tegnap
olvastunk erről, kész volt értünk mennyei világát elhagyni, és emberként élni,
hogy élete által megmentsen.
Advent,
vagyis az Úr eljövetelének csodálatos titka és gyümölcse a szívek egymásra
találása. Pál szeretteimnek szóltja a gyülekezet tagjait, akikkel korábban nem
ismerték egymást, de a Krisztusban való hit testvérekké formálta őket.
Gondoljunk a börtönőrre, aki kalodába zárta a súlyos sérülésektől szenvedő apostolt.
Hiszen bebörtönzése előtt megbotozták, de ez az ember befogadta szívébe Jézus
Krisztust, és üdvösséget kapott. Majd ennek nyomán már másként bánt Pállal, és
az apostol immár testvérként tekint rá. A sebek még fájnak, de ő nem azokra
néz, szívében nincs harag vagy keserűség, szeretett testvér az, aki korábban
ellenség volt. Ez Krisztus műve. Ezért jött a világba, hogy testvérré tegyen
ellenségeket, újjá régi kapcsolatokat. Akkor lesz igazi az advent, ha a
szokásokon túl elindulunk Krisztus, majd egymás felé.
A félelemmel
és rettegéssel munkált üdvösség nem meg rémíteni akar, nem arról van szó, hogy
akkor mégis nekem kell valahogyan megszolgálni az örök életet. Az üdvösség
ingyen kegyelemből van, Krisztus érdeméért. Az említett kifejezés az alázat szimbóluma, azt jelzi, lássam meg
alázatos szívvel, hogy kegyelemre szorulok, nincs érdemem, nekem nem jár az
üdvösség, de Krisztusért megkaphatom. Benne van az is, hogy vállaljam alázatos szívvel az evangéliumot, akkor is, ha
nem értenek meg miatta vagy hátratétellel járhat. Isten munkálja ki bennünk a
bizonyságételre való készséget, de vállaljuk, merjük megvallani hitünket.
Isten
munkálkodik, formál minket. Tehát Ő jelen van az övéi életében, nem hagyja őket
magukra, hanem folyamatosan munkálkodik bennük. Azt akarja, hogy világítsunk, sőt, ragyogjunk, mint a csillagok az
éjszakában. Advent üzenete ez, legyünk ragyogó csillagok. Nem a gyertya fénye
ad adventi hangulatot, hanem a tanítványok ragyogása. Ha nem ragyogunk, ha
elveszítjük a fényt, akkor vesszük elő a gyertyát. A gyertyázás pótcselekvés,
ami egy kis hangulatot varázsol. Azonban Isten azt akarja, hogy ne hangulatot
keressünk, hanem Jézust. És Őt jelenítsük meg. Mert nem adventi hangulatra van
szüksége az embereknek, hanem az élő Megváltóra. Segítsük őket az Úr közelébe.
Még az a
kérdés, hogyan ragyoghatunk? Csak úgy, ha figyelünk az élet igéjére, vagyis
Krisztusra. Ő adja ragyogásunkat. Ha figyelünk az igére, és amit mond, azt
cselekedjük. Mert az igéből fakadó tettek is világítanak. Az egyik fordítás azt
mondja, az élet beszédéhez ragaszkodva. Amíg ragaszkodunk Krisztushoz, az
igéhez, addig fényünk is lesz. Mihelyst feladjuk az igét, elveszik ragyogásunk
is.
Ragaszkodjunk
Jézushoz, a Bibliához a mai korban is. Ne igazodjunk a világ felfogásához,
hanem vállaljuk a krisztusi életet. Vállaljuk fel, hogy az ige az élet
beszéde, Isten útbaigazításul adta, hogy általa eljussunk az örök életre.
Segítség is az élethez, olyan, mint egy felhasználói kézikönyv, használjuk
mindennap, és megtudjuk belőle, merre menjünk, mit tegyünk, mi is a mi célunk.
Mindenkoron
áldom az én Uramat
1.
Mindenkoron áldom az én Uramat, Kitől várom én minden oltalmamat. Benne vetem
minden bizodalmamat; Mindenkoron dicsérem, mint Uramat.
2. Igen vigad
és örvendez én lelkem, Az Istennek segedelmét hogy kérem, Nyomorultak
meghallják, azt örvendem, Vigadjanak Istenben, arra intem,
3. És mikoron
Istenhez kiáltottam, Kegyelmesen tőle meghallgattattam, Őáltala hamar
megszabadultam, Háborúságimban is megtartattam.
4. Lám,
Istennek angyala mind tábort jár, Az istenfélő emberek körül jár. Az Istentől
azért ki oltalmat vár, Útaiban mindenütt az nagy jól jár.
5. Segítségül
azért Istent hívjátok, Ő jóvoltát kóstoljátok, lássátok! Igen nagy-jó, azt
bizonnyal tudjátok: Benne bízó emberek mind boldogok.
6. Valamíglen
élsz ez árnyék világban, Szántszándékkal ne élj a gonoszságban, Sőt életed
foglaljad minden jóban, Hogy lakozzál Istennek oltalmában.
7. Sok jók
közt a békességet szeressed, És éltedben mindenkor azt keressed; E világnak
békességét ne nézzed, Az ördöggel ne légyen közösséged.
8. A felséges
Isten szemei vannak Igazakon, kik csak őbenne bíznak; Mindazok, kik tőle
oltalmat várnak, Kérésükben mindig meghallgattatnak.
9. Igen közel
az Úr Isten azoknak, Töredelmes szívvel akik óhajtnak; Alázatos lélekkel akik
járnak, Sok ínségből bizton megszabadulnak.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése