A
|
könyv végén mindenek ellenére a megtérésből
fakadó gyümölcsöző jövőről olvasunk (Hós 14,1-10). Az Úr utolsó üzenete a
kegyelem, eléjük tárja megbocsátó szeretetét, a jövő terveit, ez várhat rájuk,
de tőlük függ. Isten mindig elénk tárja terveit, és azok csodálatosak, olyan
élet lehetőségét tárja elénk, amit elképzelni sem tudunk. Mindennek a megvalósulásához ma is engedjük
Urunkat munkálkodni, engedjük, hogy az Ő energiája töltsön fel, tisztítson meg,
és tegyen alkalmassá erre az életre.
Ahhoz, hogy
ez az áldás a miénk legyen, meg kell térni, vissza kell fordulni az Úrhoz. Az Úr
jóságát tükrözi, hogy még mindig meg lehet térni, a hűtlenségből, a bálványimádásból
is van visszaút Hozzá. Mert Ő nem azért áld meg, hogy a bűnös életet
folytassuk, bálványok után futkossunk, hanem azt akarja, hogy élő kapcsolatban
legyünk Vele. Bukásaink bűneink miatt történnek, ezért az az első, hogy
megtérünk, visszafordulunk Urunkhoz, mert Ő az élet. Ezt nem lehet kihagyni,
Urunk ebben is segít, szinte szánkba adja a szavakat, hogyan menjünk. Bűnbánattal, kérjük bocsánatát. Bocsáss meg minden bűnt. Itt a hangsúly a
mindenen van. Nemcsak néhányat, hanem mindet, ami terhel, amit hordozunk,
teljes tisztulásra van szükség. Benne
van az őszinte megvallás, az idegen hatalom segítsége nem ér semmit, bár mi felismernénk ezt. Megvallják azt is, hogy amit eddig istenként tiszteltek, csak a
kezük csinálmánya, és nem Istenük. Rádöbbennek, hogy csak az Úrnál talál irgalmat
az árva. Lássuk meg, csak az Úr Jézusnál találunk nyugalmat, ne menjünk
máshová, ne keressünk máshol biztonságot, mert Ő oltalom.
A megoldás: kigyógyítom őket a hűtlenségből, csakis Ő tudja meggyógyítani hűtlen szívünket,
hűséges szeretetével. Szívből szeret az Úr, és ezt látjuk a Golgotán. Nem
szavakkal, hanem tettekkel bizonyítja. Ő tett értünk, életét adta oda, mert a
szeretet cselekvés, az mindig tesz, és nem marad meg a szavaknál. Szavakba is
önti, ki is mondja, szeretni fogom őket, de nem áll meg a szónál, hanem elmegy
a keresztre.
Mezőgazdaságból
vett képekkel írja le az ige azt az áldást, ami a megtérő Izráel életét
kíséri. Olyan lesz az Úr számukra, mint
a harmat, aminek nyomán termővé válik a föld, virágozni fog és gazdag
gyümölcsöt terem, mint a búza vagy a szőlő. Az igazi gyümölcsöző élet az Úr
oltalmából fakad. A hívő élet az Úr áldását hordozza, bár nem mindig
anyagiakban látszik meg, hanem élő, viruló kapcsolatban az Úrral, és szolgáló,
gyümölcstermő életben. A lényeg, jó az Úrhoz tartozni, Vele közösségben élni,
szavára hallgatni, mert az minőségi változást jelent. Az Úr szőlője minőséget
terem. Isten törődik vele. Ma is jöjjünk Hozzá, keressük Őt, mert Ő törődik
Övéivel, gondja van rájuk.
Amikor
olvassuk Pál apostol sorait, megrendülünk és a magunk hitét az övé mellé
állítva, arra jutunk, mennyire ellaposodtunk, kiürültünk (Fil 2,19-30). Miért? Mert mi már nem lobogunk így az Úrért.
Pálnak örömöt jelentett, ha az élete a szolgálatban való áldozatként kiöntetik,
vagyis meghal az Úrért. Annyira szerette Jézust, hogy nem tartotta még az
életét sem drágának, hanem kész volt Gazdájáért bármikor odaadni. Mi jelent
nekem örömöt? Egy kis pihenés, kényelmes élet, amikor végre nem kell szolgálni,
vinni az igét? Ó, Uram milyen nyomorult is vagyok én Pálhoz képest, könyörülj
rajtam, és add, hogy örömömet ne a külső körülmények határozzák meg. Add, hogy bárhol is vagyok, mindig Benned legyek, és akkor fogok örülni is, mert Te vagy
az igazi öröm, tölts fel engem Lényeddel.
De nemcsak
Pált töltötte be ez a szeretet, hanem a munkatársai között többeket is. Timóteusról olvassuk, hogy csak az Urat kereste,
mindig az Ő akaratára figyelt, csakis az Ő akaratát igyekezett megvalósítani,
és nem nézte, mibe kerül ez neki. De ilyen volt Epafroditosz is, kész volt az
életét is kockára tenni az evangéliumért. Ne csodálkozzunk, ha növekedett a
hívők száma, ha hatással voltak környezetükre, mert ebből az életből nem az
unalom, a megszokás, hanem élő hit tüze áradt. Áldjuk Urunkat, ha mi is így
éghetünk Érte, ha semmi sem fontosabb Nála, és ha kockázatot is merünk vállalni
Urunkért.
Azt olvassuk, hogy Timóteus csak az Úr dolgával törődik, Őt keresi őszintén és igazán, és ez a
Filippi gyülekezettel való foglalkozásban nyilvánul meg. Mivel törődök én? Mi
tölti ki napjaim nagy részét: a magam ügyével való foglalatosság, magam
szórakoztatása, vagy az Úr ügye? Mennyire el tudunk lenni magunkkal, mindenben
magunkat, boldogulásunkat, keressük, azt nézzük, miből van hasznunk, mi éri
meg, mi által juthatunk előre. Timóteus
arra figyelt, hogyan terjedhet még jobban az evangélium, és miként
növekedhetnek a gyülekezetek tagjai hitükben. Közben azt is figyeli, ő mivel
járulhat hozzá ehhez a növekedéshez.
Keressük
Urunkat, törődjünk minél többet az Ő ügyével, az evangélium terjedésével, a
lelkek mentésével, mert ez a legfontosabb.
Isten nevét dicsérem
1./Isten
nevét dicsérem, szívem csupa hála,
Együtt
mondjunk háladalt, közös ének áldja:
Refrén:
Jóság, hűség,
kezed minden műve
Szent vagy,
jó vagy, áldunk mindörökre!
2./ Döbbent
szívünk ráeszmél, milyen nagy az Isten:
Erő, Felség,
Hatalom, fénye átjár mindent.
Refrén:
3./Igaz
jóság, irgalom, minden rendelése,
Csak az érti
valóban, aki bízik benne.
Refrén:
4./Soha el
nem felejti ősi szövetségét,
Maga őrzi,
táplálja, egybegyűjti népét.
Refrén:
5./Atya, Fiú,
Szentlélek, megillet a hála,
Csodálkozva,
boldogan néped ezt kiáltja:
Refrén:
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése