A
|
próféta nincs könnyű helyzetben, a népet Isten
szava nem érdekli, minden más sokkal jobban foglalkoztatja őket, mint az Úr
(Hós 3,1-5). Hiába szólja az igét,
figyelmeztet, rámutat paráznaságukra, nincs foganatja. Ebbe a helyzetbe könnyen
bele lehet fáradni. Amikor az Úr szolgája azt látja, süket fülekre talál, olyan
gyorsan jön a gondolat: nincs értelme tovább vesződni, hagyd őket. A mai korban
sem könnyű Isten szavát képviselni, Jézusról vallást tenni, az emberek többsége
saját dolgaival, a világ kínálatával van elfoglalva. Mindenki a testnek és
annak vágyainak él, az Úr igéje nem fontos. Ha segítségre szorulunk, jön az
orvos, a politika vagy más társadalmi szervezetek, nincs Istenre szükségünk.
Még az egyházban is gyakran a pénz, a kapcsolatok jelentik a reményt, és nem az
Úrba vetjük minden bizodalmunkat. Ezen kell változtatni, forduljunk teljes
szívünkkel az Úrhoz, vessük egyedül Belé minden bizalmunkat, és tegyük, amit
mond. A világ megtéveszt, még ha ez azonnal nem is látszik. Addig támogat, amíg
haszna van belőlünk, azután elengedi a kezünket és magunkra hagy. Isten ezt nem
teszi. Ő mindig vár, és amikor összetörten, kiábrándultan keresgélünk, lehajol
és talpra állít. Mindezt Jézusban teszi meg, Őáltala hajolt le világunkba, és
aki hittel segítségül hívja, nagy dolgokat tapasztal. Teljes belső változáson
mehet keresztül, Isten országának polgárává válik.
Az Úr megszólít, amikor elkeseredünk, amikor értelmetlennek látjuk a
további küzdelmet. Olyan könnyen feladnánk. Mit mond? Szeresd csak tovább!
Vagyis ne add fel, szeresd tovább azokat, akik fütyülnek rád, akiknek nem kell
az Úr szava. Csináld tovább azt, amivel Ő megbízott. Olyan jó, hogy szól az Úr,
mert az ige képes egyedül felemelni, továbbsegíteni. Mi az, amit abba akartál
hagyni? Ki az, akitől elfordultál, akire azt mondtad, nem érdemes vele bajlódni? Az ige üzeni: ne add fel, szeresd tovább. Ez azt jelenti, foglalkozz vele tovább,
tegyél számára bizonyságot, és bízz az ige erejében.
A további szolgálatra bátorításhoz ígéret fűződik: azután megtérnek,
keresni fogják Istenüket, az Urat. Lesz eredménye a hirdetett igének, mert erre
várunk, hogy legyenek megtérések. És most itt meglátjuk, mi is a megtérés. Nem azonos
az egyháztagsággal, belépek valamelyik felekezetbe, vagy a gyerekkori
fogadalmam nyomán újra elkezdek templomba járni. Ez jó, mert igeközelbe kerül
az ember. De a megtérés ott kezdődik, amikor szívből keresni kezdem az élő
Istent. Amikor személyes kérdésemmé válik az Isten, a Vele való
kapcsolat. Keresem, mert kielégítetlen
az életem, mert a világ nem ad értelmet és célt. Aki keres, az talál. Aki őszintén keresi Őt,
az meg is találja, mert Jézusban kijelenti magát. Jézust megismerve Istennel
találkozunk, és ebben a találkozásban megleljük életünk értelmét is. Mi az élet
értelme? Miért vagyok itt? Azért, hogy a gyermekévé legyek. Ez kegyelemből
valósul meg. Megtérés az, hogy keresem Istent, és amikor találkozok Vele, teljes
mértékben rábízom az életem.
Remegve fordulnak az Úr jóságához. Olyan jó ez, az Úr jóságos, nem
vesztünket akarja, hanem életet kínál. Aki felismeri bűnös, elveszett voltát, és
bűnbánattal érkezik Jézushoz, az megtapasztalja a kegyelmet. Hány elrontott életű
ember számára jelentett reményt Jézus. Benne és Általa újra emberekké lehettek.
A bűn mélységeiből álltak talpra, és ezt követően az Ő követésében
kiteljesedtek. A mi életünk is Jézus követésében teljesedik ki.
Az apostol nem a maga számára gyűjti az embereket, hanem Krisztus számára
jegyzi el őket (2Kor 11,1-15). A gyülekezet Krisztus jegyese. Ez csodálatos, de hogyan is állok Elé? Tiszta
az életem? Megtisztultam a Bárány vérében, és ismét megtisztulok? Mert nincs
más tisztítószer, csak az Ő vére.
Azonban vannak, akik más Jézust hirdetnek, számukra a gyülekezet a
megélhetést jelentette. Minél több ember tartozik hozzájuk, annál jobban élnek.
Pál azonban nem belőlük, hanem értük élt, amint az Úr is tette.
A gonosz ma is munkálkodik, de nem egyenesen, hanem elváltoztatja magát.
Mit jelent ez? Hívőnek, tanítványnak, igehirdetőnek álcázza magát. Ha ezeket a
szerepeket magára ölti, nem sokan gyanakszanak. Ki gondolna arra, hogy egy
igehirdető nem a tiszta evangéliumot hirdeti, hogy hamis Krisztusról szól? Kevesen látják ezt meg. Mit jelent a más Jézus, a más evangélium? Amikor
felhígul az evangélium, nem a bűnbánatra, megtérésre, új életre, hanem valami
másra kerül a hangsúly. Már nem a bűntől való szabadulás a fontos, nem a
kegyelem hirdettetik, hanem népben, vallásban, közösségben, programokban
gondolkodunk.
Pál óva int, mert a gonosz világosság angyalaként áll elénk, szerepét
jól játssza, idézi a Bibliát is. De aki ismeri a jó Pásztor hangját, felismeri, és elfut tőle. Aki felismeri a hamis pásztort, az nem hallgat rá, hanem az igét
teszi meg zsinórmértéknek. Minél jobban ismerjük a Szentírás összefüggéseit és
a mi drága Urunkat, annál könnyebb lesz kiszűrni a gonosz praktikáit. Jézus az
életét adta értünk, Ő nem propagandabeszédet tart, hanem megment a bűn és a
halál karmaiból. Új életet kínál, amely
Isten országában teljesedik ki. Aki
Krisztusra talál, életet nyer, mert Ő az Élet.
Lelkem drága Jézusa, Hozzád
hajt a félelem
1. Lelkem drága Jézusa, Hozzád hajt a félelem, Míg üvölt a habtusa, S
nő a vész a tengeren, Rejts el, rejts el, itt ne hagyj, Míg eláll a fergeteg;
Biztonságos révet adj, S majd fogadd el lelkemet.
2. Nincs nekem más enyhelyem, Szívem Téged hív s keres, Ó, maradj itt,
Mesterem, Őrizz, adj erőt, szeress! Véled állom a vihart, Hit s erő Te vagy, Te
Szent, Szárnyad árnyával takard Fejemet, a védtelent.
3. Csak Te kellesz, én Uram, Benned mindent meglelek; Támogasd, ki
elzuhan, Gyógyítsd meg, ki vak s beteg. Szent szavadra hallgatok, Tévedés az én
bajom, Én hamisság s bűn vagyok, Te igazság s irgalom.
4. Kegyelem vagy, égi jó, Mely minden bűnt eltörül, Hagyd, hogy
gyógyító folyó Tisztogasson meg belül. Élet-kút vagy, lüktetés, Vízmerítni
drága hely, Ó, buzogj fel bennem és Öröklét
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése