J
|
ózsef megismerteti
magát testvéreivel (1Móz 45,1-46,34). Nincs a szívében harag, nem olvassa
fejükre tettüket, hanem Isten munkájára mutat rá. Előttük értékeli az elmúlt történéseket, és
úgy látja, hogy Isten küldte el őt ide előttük. Beleszövi a valóságot, eladtatok
ide, de mindezt úgy teszi, hogy vigasztalja közben őket. Azt kéri, ők is lássák meg Isten munkáját.
Minden az érdekükben történt. Hogyan látom az életemet? Felismerem-e a
mélységek mögött is az Úr munkáját? Meglátjuk-e az emberi gonoszság mögött
Isten csodálatos hatalmát, amivel még a rosszat is javunkra fordítja?
Az Úr
övéi előtt jár ma is. És ezt jó szem
előtt tartani. Amikor nem értjük a dolgokat, gondoljunk arra, hogy semmi szükség a
félelemnek teret adni, mert az Úr jár előttünk, készíti számunkra az utat, a
szabadítást. Arra törekszik, hogy mindig legyen maradék. Ő tudja, mi készül, és
mindent megtesz, hogy se a természeti erők, se gazdasági válság, se a
politika dühöngése ne pusztíthassa el az Ő népét. Isten mindig bizonyságot hagy magáról, és az
Ő népének, az egyháznak a feladata Őt képviselni, bizonyságot tenni, Istenhez
hívogatni.
József
hazaküldi testvéreit apjukhoz, aki előbb nem hiszi, hogy a fia él, de amikor
meghallja a beszámolót, megbizonyosodik arról, hogy halottnak vélt fia él. Nagypénteken
meghalt a Fiú, a tanítványok is úgy gondolták, örökre halott Jézus, már nem
találkozhatnak Vele, húsvét hajnala azonban meggyőz: Ő él. Hevül-e a szívünk?
Örülünk-e, hogy a Fiú meghalt ugyan, de feltámadott? És az Ő feltámadása teszi lehetővé, hogy sok
halott fiú feltámadjon, sok elveszett megtaláltasson. Mert amíg Istentől távol
vagyunk, halottak vagyunk, azonban Jézus képes életre kelteni.
Jákób
elindul, de megáll Beérsebában, áldozatot mutat be Istennek, és nem megy addig
tovább, amíg megerősítést nem kap, hogy ez valóban Isten akarata. Hatalmas dolgot élt át Jákób, megtudta, hogy halottnak vélt fia él, Egyiptomban van, és várja őt. Mi sem természetesebb, hogy találkozni akar
vele, siet hozzá. Ám tudja, hogy ez a föld neki és utódainak adatott, és amíg meg
nem győződik Isten akaratáról, nem hagyja el azt a földet. Isten utáni vágya,
az Úr akarata iránti engedelmesség nagyobb benne, mint a vér szava, a rokonság
köteléke. Mindent megelőzi Izráel életében az Úrnak való engedelmesség. A fia
utáni vágy sem szakíthatja el őt Istentől, és csak akkor megy, ha az Úr is
elkíséri.”
Mindig
figyeljünk az Úr jelzéseire. Várjuk meg a zöldet, és csak akkor menjünk.
Győződjünk meg, még a magától értetődő helyzetekről is, hogy valóban az-e az Úr
akarata.
Az Úr
viszi tovább a fényt, hiszen Ő maga a világ Világossága (Mt 16,13-23). Hová
viszi? A császárkultusz fellegvárába, Cézerea Filippi vidékére. Oda megy és
jelez, ahol a város léte és elnevezése is a császárra mutat. Máté, amikor elmondja ezt az eseményt,
Jézusra irányítja a figyelmet, és általa Istenre. Ne embereket dicsőítsetek,
ne a politikai vezetők előtt hódoljatok, hanem az Úr Jézus előtt, Aki a felkent
Krisztus. Ő Isten megoldása. Milyen döbbentő ez, olyan személyeknek állítunk
emléket, akiket a bűn, a régi, önző, önmagát dicsőítő természet motivált. A császár légiói mögött sok szenvedés,
pusztulás, vér és könny maradt, mégis tisztelegnek előtte, egy egész várossal.
Ma sem jobb a helyzet.
Azonban
az evangélium ma is Jézusra irányítja a figyelmet, és ha látjuk Őt, és
leborulunk Előtte, átalakul a gondolkodásunk. Rádöbbenünk arra, hogy meg kell bánni
eddigi emberimádatunkat, és azt, hogy nem Neki adtuk mindenben a tiszteletet.
Mert Jézus nyomában kivirágzik az elszáradt rét, életre támad a halott,
meggyógyul a beteg, megszabadul a megkötözött. Jézus újjáformált emberi életekből hagyott hátra „emlékműveket.” Nem
szobrok, épületek, hanem megelevenített, minőségivé formált életek hirdették és hirdetik ma is hatalmát.
A
tanítványokat közben kivonja a nyüzsgésből, és velük foglalkozik. Kijelenti
magát előttük, tehát mélyebb ismeretre segíti őket. Egyre jobban megismerhetik
Őt. A böjt lényege is ez. Az Úr félrevon, és azt akarja, hogy ebben az
időszakban minőségi időt szenteljünk Neki. Ez azt jelenti, hogy olyan időt, amit
csak Vele töltök, amikor minden megszűnik létezni Rajta kívül. Ebben a
minőségi időben feltárul előttünk az Ő lénye, megtisztul a szívünk és előrébb
jutunk a megszentelődés útján.
A
minőségi csendben nekünk is végig kell gondolni: kicsoda Ő nekem? Kinek mondom
Őt? Ez az élet, földi létünk legfontosabb kérdése: Kinek mondasz engem? De mielőtt rávágnánk a feleletet, most
feledjük el a megtanult válaszainkat, mert nem arra kíváncsi, tudjuk-e még a
kátét, vagy ismerjük-e a többi hitvallást, hanem arra, hogy mi van a szívemben. Kicsoda Ő nekem? Tényleg, kicsoda? Átéltem már a találkozást, amikor nyomorult
bűnösként Elé borultam, és Ő megkegyelmezett? Ha igen, akkor ki tudom mondai: Te vagy az élő Isten Fia. Csodálatos ez,
nincs nagyszerűbb pillanat, mint amikor átélem, hogy Jézusban Istennel találkozom. A
Mindenható szólít meg engem, és annyira szeret, hogy meghalt értem a kereszten.
Azonban
azt is látni kell, hogy a hitvallástól a Golgotára visz az út. Az igazi böjt nem más,
mint önmagamat megtagadva zarándokolok a Golgotára. Mert nincs kereszt nélkül megváltás,
üdvösség. Péter ezt nem értette, úgy gondolkodott, most már minden szép lesz,
Jézus vörös szőnyegen halad tovább a siker, a trón felé. Nem akart keresztet. Aki nem akar keresztet,
az sátánt támogatja. Az ördög célja a kereszt megakadályozása. Isten terve a
Golgota, mert onnan árad a megtisztító vér, fakad fel az élet forrása, ott
szegeződik fel az adóslevél, töröltetik el az adósság. Sátán pedig ezt nem
akarja. Kárhozatba szeretne mindenkit taszítani, az egyetlen mentőöv a
kereszt, nincs más segítség. Ma még bele lehet kapaszkodni, és aki ezt
megteszi, az kegyelmet és életet nyer.
Nagyon
fontos, hogy mindig Jézus nyomában maradjunk, csak Rá figyeljünk, mert aki
kilép mögüle, és emberek akaratára figyel, az ő elvárásuknak akar megfelelni,
az sátán eszközévé válik. Vigyázzunk, mert a jó emberi ötletek is lehetnek
sátán eszközei. Péter emberileg jót akart, megóvni Jézust a szenvedéstől, a
haláltól, de ezzel szembekerült Isten akaratával. Mi a megoldás? Visszatérni
Jézus útjára, beállni szorosan Mögé. Csak az Ő nyomdokain maradhatunk meg a keskeny, az életre vivő úton.
Maradj Jézus mögött! Ha így teszel, nem mindig leszel népszerű, de örök életre
maradsz meg.
Nem
láthat bár e földi szem
1.
Nem
láthat bár e földi szem,
Jézus,
Tiéd vagyok.
Bár
arcod rejtve van nekem,
Mégis
felém ragyog.
2.
Fülem
nem hallja hangodat,
Mégis
beszélsz velem,
S
boldogságot csupán az ad,
Ha
szódat figyelem.
3.
Képed
betölti lelkemet,
Utam
bármerre visz,
És
mindenütt kezed vezet,
Ha azt
nem látom is.
4.
Kimondani
mi vagy nekem,
Ó,
nincsen arra szó,
Most
hitből áll csak életem,
S mégis
mindez való.
5.
De majd
a fátyol szétszakad,
Mely
most még rejteget.
Színről
színre látlak magad,
S
fényedben élhetek.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése