J
|
ákób és Júda fiainak a
nemzetségtábláját olvassuk, és felragyog előttünk Isten drága kegyelme (1Krón
2,1-55). Jákób és utódai is kegyelemből
lehettek azzá, akik lettek. Nem a kiválóságuk, hanem Isten irgalmassága miatt
lettek kiválasztva. És ez máig érvényes.
Isten kegyelemből hajol le hozzánk. Nem azért foglalkozik velünk, mert különbek
vagyunk, hanem azért, mert minden embert meg akar menteni. Jézus Krisztusban
hív el magának, hív mindenkit, de csak az lesz országának polgára, ígéretének
birtokosa, aki a hívást meghallja, és engedelmeskedik neki.
Az ige
őszintén beszél Izráel fiainak bűneiről is. Nem mutat be róluk hazug képet, hanem
elmondja a sötét dolgokat is. Mi a családunk szép oldalát igyekszünk bemutatni,
és vigyázunk, hogy a sötét dolgok ne kerüljenek nyilvánosságra. Az Úr nem fél az őszinteségtől, a valóság bemutatásától. Izráel fiainak bűneit látva reménység gyúl a
szívünkben, ha rajtuk könyörült az Úr, akkor rajtunk is fog. Az is világossá
válik, hogy mindenkinek kegyelemre van szüksége. A bűn mindenütt jelen van.
Júda elsőszülött fiát az Úr kitakarította a nép közül, mert gonosz volt. A
bűnnel szemben keményen lép fel Isten, mert mindenkit megront. Ezért kell a mi
szívünkben lévő gonosszal szemben is keményen fellépni. Még mielőtt teljesen
megfertőz, ki kell takarítani. Nem véletlenül mondta az Úr Jézus, hogy jobb fél
lábbal vagy fél szemmel az életre menni, mint kettővel a kárhozatra.
Itt találjuk
Ákánt is, aki lopott a kiirtandó dolgokból. Ő sincs kihúzva, elhallgatva, mint
ahogy Júdás árulása és Péter tagadása sem merült a feledés homályába. Mindezek a történetek ne azt váltsák ki
belőlünk, na lám, mik vannak a Bibliában, ezért nem érdemes olvasni. Inkább azt
lássuk meg, ilyen az ember. Nyomorult bűnös, teljes mértékben Isten jóindulatán
múlik, hogy még élünk. Isten drága
kegyelme végezi el, hogy van időnk a megtérésre. Hálát kell adnunk, hogy az Úr még ad
lehetőséget mindenkinek.
Fontos még azt
is meglátni, hogy a mai ember sem különb, mint a több ezer évvel ezelőtt
élők. A tudományunk fejlődött, de mint
ember, nem tartunk előrébb. Ma is
mindazok a bűnök jelen vannak, amik korábban. A mai társadalom sem szent, pedig
sokkal fejlettebbnek tartja magát. De sok erkölcstelenség ugyanúgy jelen van.
Sőt, ma ezeket a bűnöket fejlődésként mutatjuk be. Pedig csak visszatérünk a réi
erkölcstelenségekhez, de ma megmagyarázzuk, és erényként tüntetjük fel. Az ige
szerint azonban a bűn soha nem lehet erény, és így a mai embernek is Krisztus
szabadítására van szüksége. A Szabadító eljött, lehet másképp, lehet Isten
kegyelméből és az Ő akarata szerint élni.
Isten
Szentlelke hatalmasan munkálkodott Péter és János apostol által (ApCsel
3,11-26). A születésétől fogva sánta ember meggyógyult, és azonnal dicsérte
Istent. Ugrált és járkált, ezzel
alátámasztotta, hogy nem átverés, megtévesztés, hanem valóság a gyógyulása.
Mindenki láthatja, hogy valóban meggyógyult. A gyógyulás Jézus neve által ment
végbe.
A nép
álmélkodott a történtek felett. Péter megkérdezi, miért csodálkoztok ezen?
Mintha azt mondaná, ne ezen csodálkozzatok, mert az természetes, hogy Isten cselekszik. Inkább
azon csodálkozzatok, ha nem történik semmi. Azt kérdezzétek meg magatoktól,
hogy lehet az, hogy nem tapasztaljuk Isten csodálatos munkáját, hogy nem
változnak meg emberek, nincs megtérés, szabadulás, gyógyulás? Mivel Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké
ugyanaz, azon kell csodálkozni, ha nem történik semmi. A Szentlélek által Isten
jelen van, és ahol hittel befogadják, ott ma is nagy dolgok történhetnek. Ott a
bűn bilincse lehull, és átélhetjük a szabadulást és az újjászületést.
A sánta gyógyulása hatalmas esemény, Péterék világosan rámutatnak, nem ők tették,
hanem Isten. Nem tulajdonítják maguknak Isten munkáját. A sánta gyógyulását felhasználják az Úr
Jézusról szóló bizonyságtételre. Az a Jézus, akit megöltek, az élet Fejedelme.
Az ember megölte, Isten kihozta a halálból, és így él. Mivel él, ma is
hat. A nevében való hit által gyógyult
meg ez az ember. Az Ő neve és a Benne való hit hoz gyógyulást és életet. Hívjuk segítségül az Úr Jézus Krisztust, ma
is a Belé vetett hit erősít és szabadít meg.
Péter azonban
rámutat: Jézus neve nem mágikus erő, azoknál működik, akik bűnbánattal jönnek
Hozzá. Nem varázsszer Jézus neve, látni
kell, hogy bűnös vagyok, és aki bocsánatot kér, az megtapasztalja a Szentlélek
munkáját. A bűn egyetlen megoldása, hogy megbánjuk, és így Jézus véréért eltöröltetnek.
A bűnre Jézus kereszthalála a megoldás. Bűneink megbánását és a megtérést nem
lehet kihagyni. Aki nem bánja meg a bűneit, az nem is tapasztalja meg az Úr
kegyelmét, Lelkének erejét. A Szentlélek a bűnbánat és bűnbocsánat által
megtisztított szívben vesz szállást. Nem minden emberre töltetett ki, hanem
csak azokra, akik megbánták bűneiket, és befogadták az Úr Jézust a szívükbe.
Az Úr munkája,
hogy elfordít a gonoszságtól, a hitetlenségtől, a bűn útján való járástól.
Megszabadít, és a keskeny útra állítja lábainkat. Ezen az úton az Úr Jézus a
Vezető, Őreá kell hallgatnunk, ha életre akarunk jutni. Mózes úgy mondta,
mindenben hallgassunk rá. Mindenben Őreá hallgatok? Mindig és mindenben az Ő
tanácsa a döntő?
Jézusom, ki
árva lelkem
1. Jézusom, ki
árva lelkem
Megváltottad
véreddel, :/:
Kárhozattól
óvtál engem,
Bűnös szívem,
ó, vedd el!
Add, hogy
néked megháláljam,
Hogy nem
hagytál a halálban,
Megmutattad,
bármit adj:
Én oltalmam
csak te vagy.
2. Jézus,
benned bízva bízom,
Elpusztulnom,
ó, ne hagyj! :/:
Te, ki bűnön,
poklon, síron
Egyedüli
győztes vagy:
Gyönge hitben
biztass engem,
Készíts arra,
hogy én lelkem
Láthat majd
fenn, ó, Uram,
Mindörökké
boldogan.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése