R
|
észletes
leírását olvassuk Júda és Simeon leszármazottainak (1Krón 4,1-43). Az, hogy
jegyezték a családfát, azt mutatja, hogy számon tartották egymást. Tudták, melyik
törzs melyik családjában mi történt. Az Úr gyermekei odafigyelnek egymásra, számon
tartják egymást. De vajon ma is így van? Vagy már mi is a modern időket
követjük? Számon tartjuk az idegeneket, akikről különféle információkat
olvasunk a nyomtatott és elektronikus médiában, de saját családunkat és
hittestvéreinket már nem tartjuk számon. Az első gyülekezet tagjai mindennap
összegyűltek az ige körül, keresték az Úr akaratát, és figyeltek egymásra.
Azt is megláthatjuk, hogy a bűnesetnek a későbbi korokig, sőt, a mai napig
megvan a következménye. A fájdalommal való szülés az Istentől való elszakadás,
a bűn következménye. Ez is mutatja, hogy a szenvedés és a fájdalom nem tartozott
eredetileg az élethez. Minden baj, szenvedés és nyomorúság a bűnnel, az
engedetlenséggel érkezett meg. Isten azonban nem hagyta, hogy csak a fájdalom
legyen jelen, sőt, Ő maga sem maradt ki belőle. Jézus Krisztusban magára
vállalta bűneink miatt a szenvedést. Valóságosan tudja, mit jelent, amikor fáj
valami. Testileg és lelkileg is
szenvedett. Lelki szenvedést okozott Neki a bűn pusztításának látványa, és az
ember hitetlensége. Fájt neki, amikor Jeruzsálem elutasította Őt. Sírt a város
felett. Fáj-e nekünk a bűn, a romlás, ami körülvesz bennünket? Szenvedünk-e,
amikor az emberek elutasítják Isten szeretetét és kegyelmét?
Jábécről olvasunk egy kicsit bővebben, úgy látszik, nehezebben jött a
világra, mint a testvérei. Nem indult
könnyen az élete, és talán a születési körülményei miatt később hátrányba is
került a többiekkel szemben. Mert a társadalom olyan könnyen kiszorítja maga
közül azt, aki más. És ebben az önző
világban a legtöbben csak a maguk érdekeit tartják szem előtt. Belekerülnek a
darálóba, és semmi és senki sem érdekes. Csak arra figyelnek, hogy bármi áron
elérjék céljaikat, és nekik több legyen.
Hátrányban, kilátástalan küzdelemben könnyen feladjuk. Azt mondjuk, nincs
értelme tovább küzdeni, úgyis alulmaradunk, nincs esélyünk a változásra,
gyógyulásra, szabadulásra. Jábéc is nehéz helyzetbe kerülhetett, de nem adta
fel. Nem dobta be előre a törölközőt, nem mondta, nincs értelme tovább
szenvedni. Rádöbbent: van más megoldás. Eleinte csak maga küzdött, egyedül
akart fennmaradni a víz színén, de rájött: ez így nem megy. Eszébe jutott Izráel Istene. Lehet, hogy gyermekkorban
hallott Ábrahám és Izsák Istenéről, de úgy tűnik, azután más istenek kultuszát
vette át a környezet. Jábéc azonban visszatért az élő Istenhez. Felismerte: a
megoldás, kiáltani Hozzá. Segítségül hívta az Urat. Mielőtt feladnád, próbáld
meg, hívd segítségül Jézus Krisztust!
Próbáld meg, mégpedig ígéretbe kapaszkodva: „aki hozzám jön, azt
semmiképpen nem taszítom el” (Jn 6,37). Ez az ember konkrétan megfogalmazta
kérését, és azt olvassuk, hogy Isten nemcsak meghallgatta, hanem meg is adta neki,
amit kért. Aki Jézus nevében kér az Atyától, és ezt hittel kéri, semmit sem
kételkedve, az meg is kapja azt (Jn 16,24). Nagy lehetőség ez, kérjünk hát
kegyelmet, és országának áldását az életünkre. Kérjük, hogy látszódjon meg a
Szentlélek munkája az életünkben.
Péter és János áll a vezetők előtt, akik irigységgel és haraggal veszik őket
körül (ApCsel 4,13-22). Általuk soha nem gyógyult meg senki, nem történt semmi, ezért
féltékenyek és irigyek. Mi is van a mi szívünkben? Nem Jézust akarják megismerni, hanem a régi,
kiüresedett és megmerevedett vallásukat védelmezik. Jézust távol akarják
tartani az emberektől. Ezek nem örülnek, hogy a gonosz pusztító munkája enyhül,
tönkrement életek rendbe jönnek, és őszintén, tiszta szívből dicsérik az Urat.
Elcsodálkoztak, hogy ilyen egyszerű emberek által történnek csodák. Nem jártak az ő képzéseikre, akkor hogyan? Ma is nehezen
fogadjuk el azt, aki nem a mi rendszerünkből kerül ki. Pedig nem az a lényeg,
hanem az, hogy az Úré legyen a szívünk, és engedjük a Szentlélek Istent
munkálkodni.
A tanítványok azonban nem csak beszéltek, ők nem megtéveszteni
igyekeztek, mert ott állt mellettük szavaik hitelesítője. Az Úr az igehirdetést
a meggyógyult sánta által tette hitelessé.
Ma túl sokat beszélünk hatás és eredmény nélkül. Nincs hitelesítője az életünknek.
Az Úr ma is az Istennek tetsző, az istenfélő élettel teszi hitelessé
keresztyénségünket. Ha az életünk nem
beszél Jézusról, ha nem ismerhető meg életünk által Ő, akkor hiteltelenek
vagyunk. A krisztusi életforma, a Tőle
kapott erő az, ami bizonyságot tesz. Amikor
az Ő neve által történések mennek végbe, vagyis emberek hitre jutnak, bűneikből
megszabadulnak, és meg is maradnak a szabadításban, az hitelesítés.
A tehetetlen egyház megfélemlít. Nem tud mást! Miért tehetetlen? Mert
nincs Krisztusban. Krisztus nélkül semmit sem cselekedhetünk, és ha nem vagyunk
Benne, akkor nem cselekszünk semmit, akkor nincs gyümölcs. A Krisztus, az élő
hit nélküli közösségben Isten ereje helyett látványtervek vannak. Igen,
látvány van, csak az életek nem változnak. Lesznek épületek, kiépül az
egyházszervezet, csak nincs tartalom. Mert az egyház igazi tartalma maga a
feltámadott Úr Jézus Krisztus. Jézus nélkül produkálhatunk sok mindent, mégis
tartalmatlan lesz az életünk.
Tehát megfélemlítenek, tiltanak, ne tanítsanak Jézus nevében. És nagyon
csodálatos ez, nem ijednek meg. Pedig azt várnánk, hogy megrémülnek a vezetői
hatalomtól, és azt mondják, engedelmeskedünk. De ez hamis engedelmesség volna.
Amikor a világnak engedünk Krisztus helyett, az hamis engedelmesség. Péter
kérdést intéz hozzájuk: Vajon igaz dolog-e
Isten előtt rátok hallgatnunk, mint Istenre? Ők inkább Istennek engednek, kerül, amibe kerül. Vállaljuk mindig Isten
akaratát, kerüljön, amibe kerül.
Nem tehetjük - mivel ők mindazt átélték, amit hirdetnek, nem tehetik, hogy
ne mondják el. Isten hatalmának megtapasztalása, életünkben elvégzett munkája,
a kegyelem átélése nem magánügy. Mindenkinek meg kell ismerni Istent.
Beszéljünk Róla, valljuk meg, amit elvégzett bennünk. Mi sem tehetjük meg, hogy
csendben legyünk, hogy ne beszéljünk Istenről, és ne tegyünk bizonyságot a
feltámadott Úrról. Annyira beteg ez a világ, hogy el kell mondani, van
segítség, van orvosság, és ez a kereszt. Az ott megfeszített Jézus a
főorvosunk. A Belé vetett hit által gyógyulhatunk meg a bűn kígyómarásából. Nincs
más ellenszer.
LÉGY ÉBER REGGEL
1.
Légy éber reggel, bár felhőtlen égbolt
Vihartalan, csendes napot ígér.
Kelhet vihar szívedben, mely a vándort
Lesújtja, míg honába tér.
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
2.
Légy éber délben, míg a földi zajban
Az ég békéje feledésbe megy!
Ó, lelj egy percet lenni egymagadban,
Hogy ott kiöntsd a szívedet!
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
3.
Légy éber este, míg csend száll a tájra,
Keresd fel égi hű Barátodat!
Úgy fáj a szíve, ha hiába várna,
Ha jössz, kitárt karral fogad.
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
4.
Légy éber, ó, napod bármerre fordul,
Mert szüntelen vigyáz az ellen is,
S a szentek szentjét elfoglalja orvul,
Ha égő hittel telve nincs!
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése