T
|
ovábbra is a
templomi szolgálat rendjének kialakításáról olvasunk (1Krón 26,1-32). Mindenben rendnek kell lennie. A szolgálatok sem csak találomra mennek. Az Úr előtt állva, Őt kérdezve kell beosztani
azokat a családokat, akik felelősek lesznek a különféle területekért. Most a
templomkapu őrzőiről olvasunk. Talán furcsálljuk, hogy a templomkaput őrzik. Úgy
gondolnánk, oda bármikor bárki bemehet. Nincs szükség őrzésre, mert aki odamegy,
jó szándékkal érkezik. Azonban tudjuk, hogy törvény szerint nem mindenki mehet
be a szentélybe, járulhat az oltárhoz, és ugye egyszerre sem mehet mindenki.
Nagy ünnepek alkalmával rengeteg ember ment fel Jeruzsálembe, a kapuőrök
ügyeltek a rendre. Megakadályozták a baleseteket, nem engedték, hogy hisztéria
alakuljon ki.
A rend, az élet és az istentisztelet rendje is fontos. A rend mindig
Isten felé mutat, mert Ő a rend Istene. Másrészt, ha rend van, és rendben
mennek a dolgok, az bizonyságtétel kifelé is. De a rendben könnyebben mennek a
dolgok is. A rend azt is jelenti, hogy mindenki odajut Istenhez. Amikor valakik csak
magukra gondolnak, amikor másokat kirekesztenek, távol tartanak az Úrtól, az
rendetlenség. Amikor a kisgyermekeket akadályozták, az rendetlenség, és ugyanígy,
amikor Bartimeust lekiabálták, vagy a bénával érkező négy embert nem engedték
Jézushoz, az rendetlenség. Az Isten országa felé tartókat segíteni kell. A
tanítványok feladata, hogy mutassák az utat.
A kapuőrök arról is beszélnek, hogy van kapu Isten országába, van egy
bejárat, és csak azon keresztül lehet oda bejutni. A kapu azt is jelzi, hol
lehet az adott helyre bemenni. Az őrök feladata, hogy csak a kapun engedjék be
az embereket. Az Úr Jézus szoros kapuról beszél, ami azt jelenti, jöhet ugyan
mindenki, de a belépésnek is van meghatározott rendje és feltétele. Nem lehet
akárhogy bemenni. Isten országa nem a
kalandorok birodalma, hanem az életet, a megoldást, a szabadítást, a magát Istent
keresők helye. Ide azok jöhetnek be, akik őszintén és igazán Istent keresik. Nem
csak jobb életet, a boldoguláshoz segítséget, hanem az élő és szent Istent.
Bűnbánattal jöhetek, azzal a vággyal, hogy az Úrral akarok egy új életet élni.
Ő a fontos, keresem az akaratát, és kész vagyok Neki és Érte élni. Mi tölti be
ma a szívemet, mi a fontos a számomra?
Mivel a kapu távol is tartja a helyhez nem méltó, nem oda való dolgokat, az
ige felhívja a figyelmünket arra, hogy szívünknek is van kapuja. Azt is őrizni kell.
Nem mindegy, hogy kit és mit engedek oda be.
Az evangélium csodálatosan terjed (ApCsel 11,1-18). Mint egy nagy folyam,
halad előre, már elérte Cézáreát is, és ott egy római katona házát is. Hömpölyög az élet vize, és nem tesz
különbséget ember és ember között. Nem azt nézi, melyik néphez tartozik,
milyen a bőre színe, hol tart az életben. Ez a víz halad előre, és kínálja az
életet mindenkinek. Tulajdonképpen csak szomjas szívekre van szükség. Ahogyan
Ézsaiásnál olvassuk: Mindenki, aki szomjazik, jöjjön. Igen, csak ennyi kell,
szomjúság. És aki az élet vizére szomjazik, az az Úrhoz jőve felüdül. Az Úr tudja,
hogy a pogányok szomjas szívűek, van bennük vágyakozás Isten után, és az
evangélium mindig oda érkezik meg, ahol várnak rá. Elhagyta Júdát, mert ott nem
igazán vágyakoztak az Úr Jézusra. Nem kellett a friss forrás, az élő víz,
hanem repedezett víztartókat vájtak maguknak. Döbbenetes, Isten az élő víz forrását
adja meg, és az nem jó. Valami más kell. A gonosz nagyon el tud hangolni
minket, hiszen ma is azt látjuk sok téren, hogy az eredeti, a friss, az igazi
már nem ízlik, nem vonzó. Hozzászokunk a pót- és mű dolgokhoz. Az Úr azonban
azt akarja, hogy olyanok legyünk, mint a szarvas, ami a forrásvízhez indul.
Meghallották a Júdeában lévő testvérek is, hogy a pogányok befogadták
Isten szavát. Hogyan tudták meg? Meglátszott az életükön. Elmentek hozzájuk
Jeruzsálemből, és látták a változást. Ezek az emberek megtagadták korábbi
isteneiket, bálványaikat, és most már nem az eddigi szokások, beidegződések
szerint éltek, hanem Isten igéje szerint. Amikor valaki befogadja az Urat az
életébe, ott mindig látható életváltozás megy végbe. Ez nem egyszeri látványos
változás, hanem folyamatos alakulás. Észre lehet venni, hogy a mindennapi élet
minden dolgát Istenhez igazítják. Ez a változás egy életen át tart. Úgy mondja
az ige, hogy növekedés. Van-e ilyen növekedés az életemben? Látszódik-e, és
ahogy a hitben telnek az évek, egyre jobban látszódik-e, hogy Krisztushoz
hasonlítok? Vagy egy idő után visszafejlődünk, mert a világ szokásaihoz
igazodunk, vagy egyszerűen engedjük, hogy erőt vegyenek rajtunk?
Befogadták Isten szavát. Nemcsak hallgatták, hanem beengedték az
életükbe. Az életük részévé vált. Felismerték: Isten szava igaz, azért alakult
eddig úgy az életük, mert nem ismerték Isten igéjét, és így nem ahhoz
igazodtak. Befogadni az igét azt jelenti, beengedem a szívembe, jó talajjá
válok, és hagyom, hogy ott munkálkodjon. Isten az Ő igéjét azért adja, hogy az
elvégezze a maga munkáját. Mi a munkája? Az átalakítás. Termővé formál, mert a
mag teremni akar. Mit? Gyümölcsöt. Az igazi taníványi élet gyümölcstermés.
Persze, nagy kérdés, mi is a gyümölcs. A mi mindennapi produkcióink?
Eredményeink, ahol a mi előrejutásunk, boldogulásunk, anyagi jólétünk a cél?
Bizonyára nem ezek, hát akkor mi a gyümölcs, amit keres a szőlősgazda, aminek a
hiánya veszélybe sodorja a fügefát? Egy
új élet, ami Isten akarata szerint él, ahol már a lelkek mentése a fő cél.
Ennek az életnek központi erőforrása az imádkozás. Péter elmondja, hogy
imádkozás közben értette meg Isten akaratát. Amíg időt szánt rá, és csöndben
kereste az Urat, Ő válaszolt. Mennyi időt szánunk imádságra, Isten dolgaira?
Szánunk-e az Úrra annyi időt, mint saját munkánkra, szórakozásra? Aki keresi az
Urat, az kap választ, azt tovább vezeti az Úr, ahogy Pétert.
A következő fontos lépés: amit megértek, azt tegyem is meg. Péter
megértette, mit kér tőle az Úr, és aztán elindult, és meg is cselekedte azt.
JÖJJ EL AZ ÉLET VIZÉHEZ
1.
Jöjj el az élet vizéhez,
Nélküle szomjas a szív!
Átok alól szabadulsz itt,
Hű Urad Ő, aki hív.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!
2.
Jöjj újulásra, e vízben
Új a hit és szeretet.
Eltűnik itt, ami régi,
S kezded az új életet.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!
3.
Jöjj hát az élet vizéhez,
Jézus kínálja neked,
S árad az élet belőled,
Kútfeje lesz a szíved!
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése