S
|
aul
elveszítette az országot, mert engedetlen volt az Úr szavával szemben, és a
bajban nem Istent kereste, hanem a halottidézőt (1Krón 11,1-46). Isten ajándékait kegyelemből tarthatjuk meg.
Kegyelemből kapjuk, és ha megmaradunk Őbenne, megmarad az ajándék is. Jó Dávidról olvasni, hogy ő nem megszerezte
Saul után a trónt, hanem az Úrtól kapta ajándékba. Kivárta, amíg megkapja a
trónt. Nem a maga erejével szerezte meg, hanem megvárta, amíg Isten elhozza a
megfelelő időt.
Fontos üzenet az is, hogy nem Dávid ment a többi törzs vezetői után, hogy
válasszák meg egész Izráel királyává, hanem kivárta, amíg ezt felismerik. Isten
országa más alapelvek és módszerek szerint működik, mint a világ. Az ígéret
beteljesedését soha nem kell nekünk siettetni. Az Úrnak gondja van igéjére.
Nekünk is türelemre és hitre van szükségünk ahhoz, hogy teljes szívvel az Úrra
bízzuk magunkat. Isten nem a mi elképzeléseink szerint vezet, hanem az Ő
akaratát valósítja meg általunk. Isten soha nem siet, mert nem a mi kis életünk
sikeressé tételéről van szó, nem arról, hogy minél hamarabb a csúcsra érjünk a
magunk területén. Nem! Isten arra hív el, hogy az Ő országát építsük, Neki
szolgáljunk, és vigyük másoknak az evangéliumot. Az elsődleges, hogy életünk
által mások is találkozzanak az Úr Jézus Krisztussal, és megismerjék Isten
kegyelmét.
Dávidnak vannak kiváló vitézei, akik mindent megtesznek királyukért. Ezek
a vitézek vagy hősök azonban ölnek, másokat leigáznak, és pusztítanak. Dávid
óta új király lépett színre, az Úr Jézus Krisztus. Ő más módszerekkel harcolt,
és nem is az emberek, hanem a bűn ellen. Igével, hatalmas tettekkel aratta
győzelmeit. Sátán uralma alól
szabadított fel, szava által. Szól egy
szót, és a gonosz visszavonul. Jézus szava ad ma is szabadulást. Azért jött,
hogy amit a gonosz lerombolt, azt Ő helyreállítsa. Az Úr Jézus nem a másik
embert semmisíti meg, hanem a bűn megkötöző láncait oldja le. Minket tesz
szabaddá és így képessé arra, hogy a bűnnek nemet mondjunk. Mert nekem kell
kimondani: Uram, szabadíts meg! Nem akarok tovább a széles úton járni, de
önerőből nem megy a váltás. Könyörülj rajtam! Az elköteleződést is én mondom
ki.
Ma a tanítványok az Úr Jézus vitézei. Gondolunk-e így magunkra? A kegyelem azt jelenti, be vagyok sorozva az
Úr seregébe. Az Úr vitéze vagyok. Az a
szívügyem, hogy Vele legyek és Őt megismertessem. A mi fegyverünk az ige és az
ima.
A hét diakónus megválasztása után István kerül a reflektorfénybe (ApCsel
6,8-15). Őt hozza elénk az ige. Miért?
Különb volt, mint a többi? Jobban értett valamihez? Esetleg képzettebb volt?
Nem! Azért ő kerül elénk, mert azonnal határozott offenzívát indított a bűn és
a hitetlenség ellen. Hatalmas erővel mutatta fel az Úr Jézus Krisztus
nevét. A diakóniai szolgálat közben
bizonyságot tett. Engedte, hogy a Szentlélek Isten munkálkodjon általa. A testi
szükségletek mellett a lélek szükségleteire is odafigyelt. Meglátta, nem elég
csak a testről gondoskodni. Nem végezzük el a feladatunkat, ha adunk egy tál
ételt vagy kiosztjuk az orvosságot, ruhacsomagot adunk. Természetesen ezek
mind fontosak, de ezektől még igazi változás nem megy végbe senkiben sem. A
döntő, életfordító változást az ige végzi el.
Az ember fő problémája, hogy Isten nélkül a pokol felé száguld. Ma sátán
könnyen megtéveszt, mert nem az irányra figyelünk, hanem az eszközre. Ha modern
eszközzel közlekedünk, minden rendben van, gondolják sokan. Pedig a lényeg az
irány. Hiába ülök a vonaton, ha ellenkező irányba tart, akkor nem oda fogok
érkezni, ahova szeretnék. István rámutatott: a Jézus Krisztusban való élő hit
által fordulhatunk vissza. Ő a jó irány. És csak az jut életre, aki Benne hisz,
aki átélte bűnei bocsánatát és újonnan született.
István Isten Lelke által bátran vállalta a vitákat is. A Lélek felkészít
ezekre. Mert ha vállaljuk az Urat, lesznek viták. De ne féljünk ezektől. A
gonosz a szociális munkát támogatja, de azt már nem, hogy Jézust állítsuk az
emberek elé. Jótékonykodni lehet, de ne beszélj Jézusról, mint
Megváltóról. Ne beszélj arról, hogy meg
kell térni. Nem elég a hagyomány, és nem csupán egzisztenciálisan kell rendbe
jönni, hanem Istennel is rendbe kell hozni a kapcsolatot. Ez pedig csak a
kereszt által lehetséges. Sátán akkor lép akcióba, amikor az Úr Jézus
Krisztusról teszünk bizonyságot, és rámutatunk, hogy Nélküle elveszettek
vagyunk. De Ő a segítség! Mindenféle akciót támogat a sátán. Nem bánja, ha tele
van egy templom, de nem igehirdetés szól, hanem különféle szórakoztató
programok. Sátánnál az ige hűséges
hirdetése, a kereszt középpontba állítása veri ki a biztosítékot. Történetünkben is az volt a baj, hogy Jézust
mint feltámadott Urat állították az emberek elé, és rámutattak: neve által
gyógyulás, szabadulás, hitre jutás történik. Sátán azt nem szereti, amikor
Jézusról, mint ma is élő és munkálkodó Úrról teszünk bizonyságot.
István nem a rágalmakra, a támadásokra figyel, hanem az Úrra. Nem a düh
torzítja el, sem a félelem, hanem Krisztus látásának dicsősége sugárzik az
arcán. Istvánra tekintve ellenfelei a mennybe tekinthettek be. István arca a
menny jelenlétéről tett bizonyságot. Mit tükröz a mi arcunk? Mit látnak, akik
ránk tekintenek?
Ím, nagy Isten, most előtted
1. Ím, nagy Isten, most előtted szívem kitárom, Menedékem nincs sehol e
földi határon;
Ha te nem jössz bánatomra biztató szóval, Italom könny, a kenyerem keserű
sóhaj.
2. Ha a világ nem tudná is számos bűnömet, Teelőled elrejtenem semmit sem
lehet;
Látja Lelked minden bűnöm, melynek átka sújt: Vedd le rólam, ó, Úr Isten,
vedd le ezt a
súlyt!
3. Jézusomra föltekintek a kereszt alatt, Nincs szívemnek nyugodalma
vétkeim miatt; Ó,
ne büntesd, Uram, azt, kit megtört a bánat: Szálljon reám irgalmadból
béke, bocsánat!
4. Szent Fiadért, ki engemet vérén megváltott, Hallgass meg, ha
bűnbánattal hozzád ki-
áltok! Vigaszoddal térj kegyesen beteg szívemhez, Hozzád térő
gyermekednek, Atyám,
kegyelmezz!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése