D
|
ávid betelve
az élettel öregedett meg és adta át a hatalmat fiának, Salamonnak (1Krón
23,1-32). Az élettel betelve arra mutat, hogy nincs benne keserűség, nem
elégedetlen az életével, inkább úgy látja teljes életet élt. Pedig van, ami
kimaradt, például a templom megépítése, de mivel Isten akaratát cselekedte meg,
nincs hiányérzete. Aki figyel az Úrra, teljes életet élhet. Ez a teljesség nem
a földi javak, vagy az életkor függvénye. Az Úr Jézus a kereszten azt mondta,
elvégeztetett, tehát elvégezte, amit az
Atya rábízott, és ezáltal teljes volt az élete. A teljes élet, a Krisztusban
megélt, a Neki engedelmeskedő élet. Aki
Benne marad és gyümölcsöt terem az a helyén van, annak nem lesz hiányérzete.
Még a léviták és a papok szolgálati rendjét határozza meg a király.
Megváltozik a szolgálatuk, hiszen most már nem kell hordozni a szövetség ládát,
és ha felépül a templom, ott lesz feladatuk. Ott kell hűséggel gondot viselni a
szolgálatvégzéséhez szükséges eszközökre. Dávid rámutat, Isten Áront és
családját választotta ki a szent szolgálatra. Azonban ma már nem így van,
minden hívő, az Úr papja, királyi papság vagyunk, ahogy Péter apostol írja.
Mindenki szolgál az Úrnak. Aki megtapasztalja az Úr kegyelmét, azt a feladatot
kapja, vigye másoknak is az evangéliumot. Sőt úgy látjuk, ehhez nem is kell
külön megbízás, mert magától jön. Akit az Úr megment, és új élettel ajándékoz
meg, az ezt elmondja másnak is. Akiről lekerül a bűn rabszolga lánca, az olyan
örömben részesül, hogy képtelen magában tartani, annak ezt el kell mondania.
Ma, ha valaki olyan orvosságot kap az orvostól, ami használ, ami által
javulást tapasztal, azt elmondja másnak. Igen, ami segít, ami könnyebbé teszi
mindennapjainkat, arról beszélünk. Ilyen magától értetődőnek kell lenni, hogy
beszéljünk az Úrról. Tegyünk bizonyságot arról, amit elvégzett az életünkben,
és a naponta megtapasztalt kegyelemről. Az Úr munkája nem egyszeri, hanem
állandó. Mindennap tapasztalhatjuk. Aki olvassa az igét és imádkozik, mindig
megtapasztalja az Úr hatalmát. Egészen más az Úr Jézussal részt venni az életben,
mint Nélküle.
Péter apostol által a feltámadott Úr hatalmas dolgokat végzett el (ApCsel
10,1-16). Emberek gyógyultak, halott feltámadt és sokan hitre jutottak. Ennek
ellenére még nem befejezett. Az Úr tovább vezeti, még mindig tanítja. Elvezeti
arra, hogy eddigi j korlátait lépje át. Ha ezt megteszi, még tovább árad az
evangélium. Az Úr azt akarja, hogy nem zsidók számára is tegyen bizonyságot. Az
Úr kitárja a szoros kapu ajtaját a pogányok előtt is. Azonban Péter még ezt nem
tudja.
Meg kell tanulnia, és el kell fogadnia, hogy akit az Úr megtisztított,
azt ő ne mondja tisztátalannak. A megtisztítás az Úr Jézus kereszthalála által
ment végbe. Vére hullása, mindenkire érvényes, mindenki számára elhozta a
bűnből való szabadulás lehetőségét.
Nem könnyű tanuló Péter, de milyen vagyok én? Azonnal elfogadom, amit az
Úr mond? Vagy én is tiltakozom, ha ellenkezik eddigi tudásommal,
tapasztalatommal, mit most kér tőlem? Az Úr Jézus türelmes Péterrel szemben, és
az irányunkban is. Háromszor is megismétlődik a jelenet, mire Péter el kezd
rajta gondolkodni. Azért adja az Úr az igét, azért szól az igehirdetés, hogy
gondolkodjunk rajta, kérdezzük, mit akar nekem mondani az Úr?
Pétert imádkozás közben tanítja, vezeti tovább az Úr. Tehát az apostol
időt szán az Úrra. Az ebéd elkészültéig fennálló időt, imádsággal tölti ki.
Nincs laptop, okostelefon, hanem imádkozik, kapcsolatba kerül az Úrral. Így
azután elérhető. Talán gyakran azért nem értjük az Úr akaratát, és azért
maradunk le, mert nem vagyunk Ráhangolódva, nem imádkozunk szüntelen. Péter
hite és lénye állandóan az Úrra volt állítva. Így van ez a mi életünkben?
Amikor felszabadul egy kis idő, így keressük Urunk közelségét. Lám még ebédre
várva is lehet imádkozni. Akkor akár étteremben, orvosi rendelőben,
váróteremben vagy járműben is átélhetjük, hogy megszólít az Úr.
Kornéliusz százados is imádkozó ember. Sőt kereső ember. Imádságában
keresi az Urat. Keresi Isten további akaratát. Ő egy olyan római katona, aki
áttért a szidó hitre, és most az Úr továbbvezeti a Krisztus megismerése felé.
Mindez mutatja, nem elég, ha Istenben hiszünk, mivel eljött az Úr Jézus, Őt
kell megismerni. Általa van út az Atyához, és Érette bocsáttatnak meg a
bűneink.
Kornéliusz még nem ismerte Pál apostol írásait, mégis szüntelenül
imádkozott. Mindig kereste a kapcsolatot az Úrral. Lelke antennái vételre
voltak állítva. Kornéliusz imádsága nem csupán egy kérőlista volt. Ő az Urat
akarta megismerni. Isten akaratával akart tisztába jönni. Bizonyára az
Írásokból hallott a Krisztusról, és szerette volna megismerni Őt. Isten
meghallgatta, mert aki Jézust keresi, aki kegyelemre vágyik, attól nem zárkózik
el Isten. A Megváltó megismerésére irányuló imádság meghallgattatik. Aki Isten
igazságára vágyakozik, vagy a bűnből szabadulni akar, ahhoz az Úr küld
üzenetet. Az ilyen embert Krisztus felé irányítja. Péter a megfelelő személy, Ő
tud beszélni Jézusról. El tudja mondani mit tett értünk, és mit jelent a Benne
való hit. Ahhoz, hogy a százados előbbre jusson hallani kell az Úrról szóló
bizonyságtételt. Így van a mi életünkben is, hallani, olvasni kell az igét.
Mert a hit, hallásból, a hallás Isten igéje által van.
"Szólj, szólj hozzám, Uram, mert szolgád hallja szódat!"
1. "Szólj, szólj hozzám, Uram, mert szolgád hallja szódat!" Így
mondom, mert magam
rég annak érezem. Hadd járjak utadon, hadd várjam égi jódat Hű szívvel
szüntelen, hű
szívvel szüntelen.
2. Adj lelkedből erőt, hogy értsem és szeressem Elrendelt utamat s minden
parancso-
dat. Egy vágyat hagyj nekem: hogy halljam és kövessem Szent igazságodat,
szent
igazságodat.
3. Nincs oly tudós sehol, ki megtanít utadra, A bölcs nem fejti meg
törvényedet sosem;
Te fejted meg nekünk, te, hű szíveknek Atyja, Kinek szavát lesem, kinek
szavát lesem.
4. Te nagy csodáidról bár fennszóval beszélnek És fennen hirdetik
felséges rendedet,
Ha nem te szólsz, Uram, a szó fülig ha érhet, De szívig nem mehet, de
szívig nem me -
het.
5. Szólj, szólj, én Istenem! - szól hangodból a jóság, A lelkem megfeszül
s a hallásban
segít, És szódban meglelem az örökkévalóság Jó édességeit, jó édességeit.
6. Szólj és csitítsd a bút, mert bú és kín gyötörnek, Szólj, hogy legyen
szavad ír s gyó -
gyító erő; Szólj, dicsőséged úgy még szebben tündökölhet, És mindörökre
nő, és mind-
örökre nő.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése