C
|
sodálatos
eseményt élt át Izráel népe, elkészült az Úr háza, és az Úr dicsősége megjelent
és betöltötte azt (2Krón 7,1-22). Isten válaszolt a jelenlévőknek, mégpedig a
jelenlétével. Ez a ház nem elsősorban a nagyságával, formájával különbözik a
pogány templomoktól, hanem azzal, hogy Isten jelen van. Az Úr jelenlévő
dicsősége adja meg a többletet. Ma is az Úr Jézus Krisztus jelenléte adja a
különbséget. Ha jelen van az életünkben, van különbség, ha nincs jelen, nincs
különbség. Épületeket nevezhetünk templomoknak, de ha az Úr nincs ott, nem több
az bármilyen épületnél. Pál apostol a testünket nevezi a Szentlélek
templomának, ha jelen van a Szentlélek, akkor templommá válunk, de ha nem fogadtuk
be Őt, nem lesz templom az életünk. Akkor semmiben sem különbözünk más
emberektől.
Isten jelenléte térdre kényszeríti az embereket. Nem lehet állva maradni
a szentséges Úr előtt. Amikor átéli valaki, hogy Istennel áll szemben, imádatra
kényszerül. Isten jelenléte imádatot vált ki belőlünk. Aki megtapasztalta Jézus
Krisztusban Isten közelségét, az nem tud állva maradni, annak le kell borulnia,
térdre kell hullania a szent és élő Isten előtt. Ez nem parancsra történik
belülről fakad. Amikor az Úr Jézust személyes életproblémákkal felkeresik
emberek, és segítségét kérik térdre borulnak Előtte. Miért? Belekerülnek Lénye
mennyei hatókörébe, érzékelik, hogy akivel szemben állnak, több, mint ember,
ezért leborulva imádják. A leborulás vallomás, Te vagy az Isten.
Isten külön megjelent Salamonnak és beszélt vele. Ez lényeges, mert
megtudjuk, nem elég maga az épület. Nem elég, hogy áll ez a ház, Isten akarata szerinti életformát vár népétől. Azt
várja, úgy éljenek, ahogyan Ő azt kijelentette törvényében, igéjében. Amennyiben
eltérnek az Ő akaratától, annak lesz következménye. Különféle katasztrófák,
tragédiák, betegségek által jelez az Úr, rossz irányba tartanak. Isten utánunk
jön, nem mondja, ha te azon az úton akarsz járni, a te dolgod, jön és szól.
Vissza akar a helyes útra, a magával való élő kapcsolathoz terelni.
Ehhez azonban szükséges, hogy a nép felismerje, Istentől jött ez a
nyomorúság. Keres általa, figyelmeztet, mert nem akarja, hogy elvesszünk. Vajon
ma így tekintünk a minket ért, vagy a bennünket körülvevő nehéz eseményekre?
Meghalljuk általuk Isten hangját?
Azonban még ennyi sem elég, elmondja mit vár el tőlünk. Bele se szoktunk
gondolni, hogy Istennek van elvárása. Pedig van! Nem vár nagy dolgot, elmondja
mit. Alázzuk meg magunkat Őelőtte imádságban. Mit jelent magam megalázni?
Kimondom, Uram vétkeztem ellened, bűnös vagyok, és jogos a büntetés. Ezt
követően keresem Őt teljes szívemből, és bocsánatot kérek, illetve megvallom,
többé nem akarok a bűn útján járni. A megtérés azt jelenti a felismert bűnt elhagyom,
nem élek úgy, ahogyan eddig éltem, hanem az Úr Jézusra figyelek. Csakis Ő tud
olyan szívet adni, amely kész Isten akaratát cselekedni. Amennyiben így
keressük Őt, Ő megbocsátja bűneinket. Mindezt Jézusért teszi. A bűnbocsánat egy
új élet kezdete. Az igazi bűnbocsánat azt jelzi, innentől már nem azon az úton
járok, mint eddig, megváltoztatom az életvezetésemet.
Azt is ígéri az Úr, hogy szeme és szíve figyelni fog az imádságokra.
Isten teljes szívével részt vesz a velünk való kapcsolatban. Én is mindig
teljes szívemmel jelen vagyok? Szeretem Őt és szolgálom teljes lényemmel?
Különösen zárul az előző fejezet, üldözik és kiűzik Pálékat a városból,
sőt annak határából is, és erre ők örömmel és Szentlélekkel telnek be (ApCsel
14,1-7). Mennyire mások ők, mint mi. Ez a különös, elzavarják őket, mindenféle
csúnyaságot, és hazugságot mondnak rájuk és ők örülnek. Hasonlítsuk össze a
saját magatartásunkkal. Mi is örömmel telünk meg amikor ellenkezést vagy
bántást tapasztalunk? Inkább az a jellemző, hogy haraggal és zúgolódással telik
meg a szívünk. Miért ez a különbség, Talán azért, mert mi már nem számítunk
bántásra Jézusért. Úgy gondoljuk dicséret jár a hívőnek. Az apostol élete
rámutat, lehet örülni ilyen esetben. Akinek a szíve az Úrral van tele, és
minden alkalomban a bizonyságtétel lehetőségét várja, azt nem éri váratlanul a
támadás. Pálék nem nyaralni voltak, és nem nyugalmat kerestek. Tudták, Jézusért
üldözés is járhat. Másrészt nem felejtették, hogy maga az Úr is szenvedett
értünk.
Ikóniumba érkeztek és ott is hirdették az evangéliumot. Az üldözés miatti
menekülés nem némította el őket. Azt tapasztalták, hogy a zsidók haragja és
bosszúja elkíséri őket. A pogányokat is Pálék ellen hangolták, és ők ennek
ellenére hosszabb időt ott maradnak. Bizony ez is különös. Mi azonnal tovább
mennénk, nem maradnánk ott, ahol nem fogadnak szívesen, ahol keresztbe tesznek,
bántalmaznak. De Pál nem ezekre, hanem az Úrra nézett, és azokra, akik várták
és befogadták a jó hírt.
Bátran szóltak az Úrban. El voltak
az Úrban rejtve, és így bátorságot nyertek a szólásra. Az motiválta őket, hogy
minél több ember meghallja Isten örömhírét. Mert az evangélium befogadása által
nagy változások mehetnek végbe Ikóniumban is. Az Úr velük munkálkodott,
megmutatta hatalmát és erejét, különféle jelek és csodák által. Az emberek
meglátták, a hirdetett Jézus valóban Isten Fia, valóban feltámadott és él, és
nagy dolgokat cselekszik. Az evangélium ellenséges közegben is kifejti hatását.
A helyzet egyre durvul, és ők továbbmennek. Igazából, ez nem is
menekülés, mert nem biztonságos helyre távoznak. Nem azt látjuk, hogy csöndbe
maradnak, amíg elmúlik a vihar. Nem, hanem ahová mennek, ott hirdetik az
evangéliumot. Tulajdonképpen az üldözés mindig tovább lendíti őket. Ők pedig
mennek és viszik magukkal az Úr Jézus Krisztust.
Meghódol lelkem tenéked, nagy Felség
1. Meghódol lelkem tenéked, nagy Felség, Szentháromságban ki vagy egy
Istenség.
Csak téged illet minden tisztesség, Mert téged ural az egész föld s ég.
2. Imád a nagy ég ő teljességével, Mondván: szent, szent, szent az Úr
felségével! Tel-
jes a föld s ég dicsőségével, Seregek Ura erősségével!
3. Imád a földnek kiterjedt nagysága, Mind e világnak nagy hatalmassága;
A sok népek-
nek minden országa, Roppant táborok sűrű sokasága.
4. Imád téged a napnak fényessége, Az éjszakának titkos setétsége; Imád a
holdnak ő
teljessége: A csillagoknak szép ékessége.
5. Imád a tenger s a vizek folyása, A sok hegyeknek magas fennállása;
Minden szelek-
nek széjjeloszlása S a madaraknak ékes szólása.
6. Imádlak én is téged, Teremtőmet, Gondviselőmet és Idvezítőmet,
Megszentelőmet s
erősítőmet: Én Istenemet, egy Segítőmet.
7. Imádlak téged, Urát kezdetemnek, Urát végemnek s egész életemnek, Fő
szerző
okát a természetnek, Halálnak Urát és kegyelemnek.
8. Imádlak téged, egyedül Uramat, Nem vetem másban én bizodalmamat; Mikor
imád-
lak, halld meg én szómat, Írd be könyvedbe hódolásomat.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése