N
|
agy öröm volt
Izráelben, olvassuk ebben a fejezetben (1Krón 12,1-41). Örömmel zárul maga a
fejezet, mert mindig öröm van ott, ahol felismerik Isten akaratát. Izráel
megértette, hogy Isten Dávidot választotta, és általa egy egészen új, és nagyszerű
kezdődik el. Izráel új időszámításba kezd. Dáviddal elindul a növekedés, és
Isten népe igazi békességet tapasztal majd meg.
Életünk legnagyobb öröme, amikor az Úr Jézus ránk talál, és mi átéljük,
hogy Benne békességet találunk. Csodálatos pillanat, amikor meglátjuk, Ő a
Király. Őt adta Isten az emberiség számára, és Általa valami új kezdődhet.
Olyan, ami előtte nem volt. Mert Jézus nélkül soha nem lesz olyan az életünk,
amilyenné Ővele válhat. Jézus nélkül a bűn tart szorításában, és nem tudunk vele
mit kezdeni. Ez akkor is úgy van, ha a gonosz gyakran úgy tálalja a dolgokat,
mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
Azonban, aki nyitott és kereső szívvel jár a világban, észreveszi nincs
minden rendben.
Talán úgy, amint sokan Saul idejében rádöbbentek, nem jól mennek a
dolgok. De nemcsak a bajt látták, Saul
reménytelen uralkodását, hanem az Istentől küldött segítséget. Nagy bátorság és hit kellett a bujdosó
Dávidban meglátni és vállalni, Isten eszközét. Az Úr Jézus azért jött el, hogy
lássuk meg, a világ igazi uralkodója Ő.
Ne engedjük megtéveszteni magunkat. Van segítség, van szabadítás. Az
életünk az igazi Király, Jézus vezetése mellett kerül a helyére és teljesedik
ki.
Dávidhoz sokan csatlakoztak, még akkor, amikor Saul üldözte. Egyszerű
emberek álltak mellé, belőlük formálódott hűséges csapata. És ők adták a
későbbi sereg derékhadát is. Urunk is
egyszerű embereket hívott el, olyanokat, akik nem jutottak eszébe egyetlen
tanítónak, vagy vezetőnek sem. Velük senki nem számolt, sem vallási közösségben,
sem a társadalomban. Belőlük nem néztek ki semmi jót. Az Úr azonban túllátott a
külsőn, és látta bennük azt, akivé majd az Ő munkája lévén válnak. Ő nem ír le
senkit. Isten országában mindenkinek van hely, a kegyelem nagy dolgokat képes
kihozni még egy halászból is. Így veszi kézbe az Úr a mi életünket is. Nem ír
le senkit. Nem mondja, veled már nem tudok mit kezdeni. Természetesen a világ szemében továbbra sem
fogunk számítani. De nem is az a lényeg. A legfontosabb, hogy az Úr kezében
váljak értékké, hogy országa erőssége legyek.
Akik Dávidhoz pártolnak, látják rajta Isten támogatását. Tehát nem egy
forradalmár mellé szegődnek, nem a hatalom ellen lázadó hős a számukra Dávid,
hanem Isten választotta. Olyan személy, akit Isten uralkodásra hívott el, akinek
neki adta a trónt, és akit maga az Úr segít.
Jó, ha meglátjuk mi is az Úr Jézusban a Megváltónkat. Azt a személyt,
Akit az Atya értünk küldött a világba. Vegyük észre érdemes Jézus csapatába
állni. Talán elsőre nem tűnik olyan jó választásnak, mint a világ, de Jézusnál
élet van. Jézusban helyünkre kerülünk, és Isten országa gazdagsága lesz a
miénk. Örökkévaló kincseket nyerünk, és az élet nem a szerzésről szól. Itt
átéljük, hogy megajándékozottakká válunk. Krisztusban örömteli lesz az életünk.
Ő megsegít, hogy képesek legyünk sátán ajánlatát elutasítani. Sátán e világ
gazdagságát, hatalmat, sikert, sok pénzt ígér. Aki igent mond neki, csapdába
kerül, és belerokkan az élete. Sátán pusztítja az embert, de ezt gyakran jól
álcázza. Minőségi csomagoló papírral vonja be a pusztulást. Jézus azonban
tiszta lapokkal játszik. Mindig a valóságát mutatja és állja a szavát. Ő nem
foszt ki, nem éljük át Nála, amit a tékozló fiú élt át idegenben, hogy mindene
elmegy, és ott marad egyedül, a halál partján. Az Úr valóban gondoskodik, és
megnyitja az örök élet kapuját. Mindezt kegyelemből, kaphatjuk meg.
A ragyogó arcú Istvánt vádolják, a főpap pedig megkérdezi, valóban úgy
van-e, amint állítják a hamis tanúk (ApCsel 7,1-16). István arca ragyog, de ezt
a ragyogást a benne élő Krisztus adja. Meg kell látni, hogy természetfölötti
mindez, ami belőle árad. Nem emberi bölcsesség, és erő jelenik meg rajta és
általa, hanem a Szentléleké. De nem látják igazán meg. Nem veszik észre, hogy
Istvánban az élő Isten áll előttük. A
Krisztus gyilkosok még mindig kapnak lehetőséget a bűnbánatra és az
újrakezdésre. Amikor szól az ige, mindig Isten keres, azt akarja, hogy
elcsendesedve szálljunk magunkba, ismerjük fel bűneinket és bánjuk meg azokat.
Ismerjük fel, hogy eddig elutasítottuk az Úr Jézus uralmát maguk fölött. Ez nem
azt jelenti, hogy esetleg nem voltunk vallásosak, nem járunk templomba,
legalább nagy ünnepen. Ezek a vezetők szuper vallásosak voltak, mégis halálra
ítélték Jézust. Miért? Mert beleszólt az életükbe. Rámutatott a hamisságra,
megmutatta, Isten mit vár tőlük. De ők ezt nem akarták. Amikor az árusokat
kiűzte a templomból, jelzett a vezetőknek, váltsatok irányt, ne folytassátok
ezt tovább. Ők azonban, mint a gazdag ifjú is, saját terveikhez és útjaikhoz
ragaszkodtak, nem akarták, hogy Jézus vegye át az irányítást. Ez a kérdés,
engedem-e, hogy Ő vegye át az irányítást. Nem veszélytelen ez, mert akkor borul
az eddigi életvezetés. Új rend alakul ki, más lesz a fontossági sorrend is.
István nem magáról kezd el beszélni. Nem védi álláspontját, nem támadja a
hamis tanúkat, Isten történetét, a nép és az Úr kapcsolatát mondja el. Elvezeti őket a kijelentés történet által
Krisztusig. Mert nem az a lényeg mi lesz velem, hanem, hogy halljanak az Úr
munkájáról, tudják meg: A Megváltó eljött! Nem kell már várnia Krisztust, a
Megoldást, mert Isten, Krisztusban segíti meg azokat, akik segítségül hívják
Őt. Igen, mert hívni kell. Ha nem hívom,
nem jön a segítség. Ha valaki rosszul van, ahhoz, hogy gyors ellátásban
részesüljön, ki kell hívni a gyors mentőt. Ha nem hívjuk ki, hiába rendelkezik a
kórház életmentő eszközökkel, és ott lehetnek a legkiválóbb orvosok, nem jut el
hozzám ebből semmi. Isten Jézusban mindent elkészített, ami az üdvösséghez és
az új élethez szükséges. Kiáltani, hívni azonban nekem kell Őt.
Isten elhívta Ábrahámot, így kezdődött Izráel története, és folytatódott,
az elhívásnak való engedelmességgel. Ő megszólít és kihív eddigi életemből, ami
külsőleg akár jobb is lehet annál, amit Isten kínál. Lehet, hogy Ábrahámhoz hasonlóan jólétből,
nagyszerű, jól fizető munkából hív el az Úr. Vagy olyan körülményekből, amire
mindenki vágyakozik. El tudok-e indulni Őt követni? Ábrahám nagyon jó világban
élt, mindene meg volt. Abban a korban luxusnak számító életkörülményeket
hagyott maga mögött egy rosszabbért. Városlakóból nomád vándor lett, de bízott
az ígéretekben, és ment, pedig azok nem is az Ő korában teljesedtek be teljesen. Merjük mi is így
rábízni magunkat az Úrra. Isten logikája gyakran a nagyobból a kisebb felé
mutat. Emberileg ezt mi őrültségnek tartjuk. De aki Krisztusért vállalja az
őrültséget is, megtapasztalja az Úr hatalmát az életében.
Istenre bízom magamat
1. Istenre bízom magamat, Magamban nem bízhatom; Ő formált, tudja
dolgomat, Lel-
kem ezzel biztatom. E világ szép formája Az ő keze munkája. Mit félek? -
mondom me-
részen: Istenem és Atyám lészen.
2. Öröktől fogva ismerte, Hogy mire lesz szükségem, :/: Éltem határát
kimérte, Szüksé-
gem s elégségem. Lelkem, hát ne süllyedezz, A hitben ne csüggedezz! Egy
kis bajt
nem győznél-e meg? Hogy tántorítana ez meg?
3. Tudja Isten kívánságod, Ád is, mert csak ő adhat, :/: De bölcs, Uram,
te jóságod, Tu -
dod, sok elmaradhat. Tudom: gondod reám nagy, Mivel édes Atyám vagy; Mint
akarod,
hát úgy légyen! Másként hinnem volna szégyen.
4. A valóságos igaz jót Az Úr meg nem tagadja; :/: Nagy gazdagság és
rakott bolt Nem
fő jó, ritkán adja. Ki az Isten tanácsát, Megszívleli mondását, Azt ő
Lelkével serkenti,
Gondját is megédesíti.
5. E világnak dicsősége Igen hamar elmarad, :/: Kit ma gondok sújtnak,
végre Holnap
diadalt arat. Csak Atyámban bízhatom, Ő megsegít, jól tudom, Mert az
igazaknak Atyja
Hű szolgáját el nem hagyja.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése