A
|
z
előkészületek, a munkálatok megszervezése után megkezdődik a templom építése
(2Krón 3,1-22). Olyan jó olvasni, hogy az Úr házáról beszél az ige. Azt jelenti,
hogy ott jelen van az Úr, mert a házban laknak. Azt is jelzi, hogy ez a ház egy
olyan épület, ahol Isten fogadja népét. Nem olyan ez, mint a pogányok
templomai, ahol az emberek magukban vannak, eleget tesznek kultuszuknak, hanem
az Úr házában találkozás megy végbe az élő Istennel. A ház azt jelenti, jelen
van Izráel Istene, jelen van az élő szent Isten, Akivel ott találkozhatnak. Az
Úr Jézus imádság házának nevezi. Az imádságon keresztül kerülünk kapcsolatba az
Úrral. Megtapasztaljuk, hogy összeköttetésbe kerülünk Vele, és gyógyul az
életünk. Úgy is szoktuk mondani, az Atya rendelője az istentiszteleti hely.
Mindig jöhetünk ebbe a rendelőbe, várnak és fogadnak. Van megoldás az életünkre,
problémáinkra. Isten megtalálta minden bűnre az orvosságot, és ez az Úr Jézus
vére. A kereszten bemutatott áldozat, az ott elszenvedett sebek árán gyógyulnak
meg lelki sebeink.
Nagyszerű üzenet a templom építése, jöhet mindenki Istenhez lelki
problémáival. Minden problémával jöhetünk, mert az Úrnál van megoldás. Ma már nincs olyan értelemben vett templom,
egy központi hely, mint a jeruzsálemi, de áll
a kereszt, és ott átélhetjük a szabadítást, az új emberré alakulást.
Isten Jézusban hajol le hozzánk és ölel magához, azt akarja, hogy a bűn
útjáról, a pusztulás útjáról az élet útjára lépjünk. És ezt az Úr Jézus által
tehetjük meg. A templom állandóságot is jelent, nem egy napra szól ez az
épület, hanem hosszú időre. Az Úrral
való kapcsolat egy életre szól. Nem alkalmi, ne csak a bajok idejére
korlátozzuk, jöjjön és segítsen az Isten, hanem járjunk az Úrral. Figyeljünk
igéjére, és Ő általa igazgatja lépteinket.
Kialakítják a templom belső terét, minden Isten terve szerint
készül. Legbelül áll a Szentek Szentje,
ott található a szövetség ládája, és ott éli át a főpap egy évben egyszer az Úr
jelenlétét, a Szentségessel való találkozást. A Szentek Szentjét függöny választotta el a szentélytől, szinte lezárta
a befelé vezető utat. Mert Isten jelenlétét az ember nem tudja elhordozni.
Áldjuk az Atyát, mert megoldást talált erre a problémára, Ő nem akarja, hogy
távolság legyen Őközötte és miköztünk, ezért emberré lett az Úr Jézus
Krisztusban. Az elválasztó kárpit pedig
Jézus kereszthalálakor kettészakadt. Nincs már elválasztás, Jézus által szabad
az út. Jöhet mindenki, az Úrhoz. Szabad Őt keresni és segítségül hívni. Jézus
által a legelesettebb ember is keresheti Istent, és eljuthat Hozzá. Sőt, már
Jézus által maga az Atya keresi elveszett, tékozló gyermekeit.
Elkészülnek a templomhoz tartozó eszközök, a szent kenyerek asztala, a
lámpatartó, a mosdómedence is. A medence jelzi a megtisztulást, megtisztulásra
van szükségünk. A bűn beszennyez, mert bűnben születtünk, azonban az Úr
Jézusban való hit által megtisztulhatunk. És ebben a megigazított életben
növekedhetünk. Ha valaki megtisztul Jézus kegyelme által, nem szükséges ismét
bekoszolódnia. Haladhatunk a
megszentelődés útján.
Ehhez az Úr igéjére van szükség. Akkor szentelődünk meg, ha figyelünk
Isten szavára, ha azt megtartjuk, és engedjük, hogy vezessen. A lámpatartó az
igére utal. A zsoltáros úgy mondja, lábam előtt mécses a te igéd. Van mécsesünk, világító eszközünk, nem kell már sötétben botorkálni. De
használjuk-e? A lámpatartó az élő Igére,
az Úr Jézusra is utal, Ő a világ Világossága, és aki ebben a Világosságban jár, az nem téved el, életre jut.
Kilendül az evangélium, és csodálatosan halad előre (ApCsel 13,1-22). Nem
statikus, hanem dinamikus az első keresztyének élete. Az Úr nem engedi, hogy
magukkal legyenek elfoglalva, az üldözések által tereli új búzamezők felé őket,
és ők mennek örömmel és békével a szívükben. Anitókhiában egyre növekszik és
erősödik a gyülekezet, szinte lelki és missziói központtá alakul át. Innen
indulnak a feltámadott Úr követei, és ide térnek vissza felüdülni. Olyan ez a
hely, mint egy bázis, egy repülőgép-hordozó anyahajó, ahol a bevetés után a
gépek üzemanyagot vesznek magukhoz, majd ismét indulnak küldetésük
elvégzésére. Antiókhiából küldik ki Pált és
Barnabást, és ide térnek vissza majd újra feltöltődni. Nekünk is kell egy hely, ahol
feltöltődhetünk, ahol megérthetjük az Úr akaratát. Imádság és böjtölés közben hallják meg Isten
akaratát, elhívó szavát. Tehát teljesen ráhangolódnak Istenre, keresik, mit is
akar tenni általuk, és a válasz megérkezik.
A Szentlélek Isten szabja meg az útirányt és vezeti őket. Ciprus ma
kedvelt üdülőhely, ám Pál nem üdülni megy oda, hanem Krisztusról bizonyságot
tenni. Viszi az élő Urat, és ott is életek gyógyulnak és változnak meg. Mit és
kit viszünk mi, amikor elmegyünk otthonról? Visszük mi is az Urat? Történik
változás életünk által? Nyernek vigasztalást és reménységet a bajba került,
megrekedt emberek? Vagy csak a magunk bajával vagyunk elfoglalva, kúráljuk
magunkat, és megfeledkezünk arról, hogy a hívő ember Jézus követe?
Pálék mellett láthatjuk János Márkot is, aki segíti a misszionáriusok
munkáját, de egy idő után visszafordul. Miért? Pontosan nem tudjuk, de én úgy
látom, korai volt Márk bekapcsolása ebbe a szolgálatba, nem volt elhívása, az
Úr Pált és Barnabást küldte. Lehet, hogy Barnabás akarta, hogy az a fiatal, aki látta
az Urat, velük legyen, de még nem volt erre alkalmas. Kár siettetni az emberek
bekapcsolását a gyülekezeti életbe, engedjük, hogy emberi ráhatás nélkül, maguk
ismerjék fel, mit is kell tenniük. Aztán
Márk, pont azért, mert ismerte Jézust, voltak személyes tapasztalatai, nem akart
mellékszereplő lenni. Nem akart csöndben név nélkül szolgálni. Néha ez is
probléma, kitűnni akarunk, és nem csendben szolgálni. Nem lábat mosni
szeretnénk, mert az nem tetszetős munka.
Pál és Barnabás megtapasztalják az Úr hatalmát, a gonosz nem tudja őket
megakadályozni az előrehaladásban. Az evangélium diadalmasan halad előre. Vannak akadályok, a gonosz munkálkodik, de
lépten-nyomon átélik, hogy Jézus a győztes. Ezek a próbák hiterősítők, egyre
nagyobbá válik előttük az Úr, és meglátják, hogy Őelőtte nincs akadály.
Páfoszon a helytartó hívatja Pálékat, mert hallani akarja az Isten
beszédét. Akarom-e én hallani az igét? Van-e bennem ilyen vágy, mint ebben a
helytartóban? Mindent megteszek-e azért, hogy olvashassam és hallhassam Isten
üzenetét? Ez az ember megértette, hogy Pálék nem véletlenül kerültek a szigetre,
nem azért jöttek, hogy a tengerben lubickoljanak, hanem életbe vágó hírt
hoztak. Az Élet evangéliuma van rájuk bízva, és ezt neki is hallani kell. Nem véletlenül vannak gyülekezetek, nem a
múlt ittmaradt kövületei ezek, és ugyanígy a Biblia sem egy régi kor írásos
emléke. Nem! Ez az élő Isten hozzád szóló üzenete, évezredeket ölelt át az Úr,
hogy most neked szóljon, kihívjon önmagadból, a ma hódoló mammonizmusból, és
elhívjon követésére. Jézus szól, mert igazi és örök életet hozott, és erről
neked is tudni kell. A templomok is ezt jelzik, Isten itt van köztünk, a
kereszt, a csillag, a kakas, a megszólaló harangszó üzeni: állj meg, ne robogj
el mellettem. Sokan mondják, nem látjuk Istent, pedig Ő itt van, jelez az
épületek által is, azt mondja, jöjj, és itt meghallod szavamat. Állj meg, légy
csöndben, és megcsendül majd a halk és szelíd hang.
Ki Istenének átad mindent
1. Ki Istenének átad mindent, Bizalmát csak beléveti, :/: Azt csudaképpen
őrzi itt lent,
Ínség, baj közt is élteti. Ki mindent szent kezébe tett, Az nem fövényre
épített.
2. A súlyos gondok mit használnak, A sóhaj, sok jajszó mit ér, :/: Ha
sebeink még job -
ban fájnak S mindennap kínunk visszatér? Így terhünk egyre súlyosabb, Ha
lelkünk bú-
nak helyet ad.
3. Csak légy egy kissé áldott csendben: Magadban békességre lelsz, :/: Az
Úr rendelte
kegyelemben Örök, bölcs célnak megfelelsz. Ki elválasztá életünk, Jól
tudja, hogy mi
kell nekünk.
4. Zengj hát az Úrnak s járd az utat, Mit éppen néked Ő adott; :/: A
mennyből gazdag ál-
dást juttat S majd Jézus ád szép, új napot. Ki Benne bízik és remél, Az
mindörökké Vé-
le él.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése