A próbatétel akkor jön, amikor
nem is sejtjük, ha nem vigyázunk, és nem kapaszkodunk hit által
az Úrba, bármikor eleshetünk (2Krón
16,1-14). Évtizedes
hívő és szabadult élet után is visszaeshet
valaki. Ezt látjuk
Ászánál is, éveken keresztül komolyan vette az Urat, hallgatott
a próféta által kapott üzenetre, eltávolította a bálványokat.
Meglépett olyat is, amit nem sokan tennének meg, anyját
megfosztotta a bálványimádás miatt anyakirálynői méltóságától.
Sokan legyintenének, csak szórakozás, nem kell ügyet csinálni
belőle, nem kell a családi harag. Amikor
erős hadsereg támadja meg az országot, nem fél, és az Úrhoz
kiállt. Isten pedig megsegíti, győzelemmel ajándékozza meg.
Több
mint három évtized után az északi országrész fenyegetésével
kell szembenéznie, és itt bukik el. Eddig mindig
az Úrhoz fordult Ászá, Tőle várta a segítséget, és bízott az
Úr szabadításában. Most
azonban megijedt,
és az arám királyhoz fordult oltalomért. Azonban
nem hirtelen jött ez a változás, az eddigi biztonság és jólét
meggyengítette az Úrral való kapcsolatot. Úgy gondolta, elég
ritkábban az Úr elé járulni. Megoldja már maga is a dolgokat,
hiszen sok tapasztalattal rendelkezik. Az ördög is súg,
megpróbálhatsz mást is, mint mindig Istent kérni. Az igazi hívő
próbálkozik, megtehet sok mindent, mert az Úr megőrzi. Azonban
nem ez a tanítvány útja, hanem az állandó kapcsolat, a töretlen
bizalom és az Úrra hagyatkozás. A hívő ereje nem önmagában
van, ha lecsatlakozik Istenről, oda lesz az erő, sebezhetővé
válik. Sámson, amíg az Úrra figyelt, és megtartotta názírfogadalmát, sebezhetetlen volt, mihelyst elárulta a titkát,
megszakadt a kapcsolat fölfelé, legyőzték.
Ászá
úgy gondolta, a politika, az ország védelme az ő területe. Ezt
neki kell megoldani, és ért is hozzá. A legjobb lesz, ha
szövetséget köt az arám királlyal. Bizonyára
figyelmeztették, ez így nem jó, fordulj az Úrhoz, de ő ezt nem
fogadta el. Úgy vélte, a politika az más, ahhoz Isten nem ért,
és egyébként sem kell összekeverni a hitet és a mindennapi
problémákat. Istennel a templomban kell foglalkozni, a harctéren
katonaságról van szó. Ászá
a pogány országtól várt védelmet. Isten gyermeke nem az Úrban
bízott, hanem egy istentelen királyban. Vizsgáljuk
meg a szívünket, nem történik-e velünk is hasonló. A
templomban vagy reggeli csendesség idején kegyesek vagyunk,
mihelyst jönnek az élet problémái, már elfeledkezünk
az Úrról. Emberi
megoldásokhoz folyamodunk.
Próféta
érkezik, aki nem helyesli azt, ami történt. Azonban
a királynak sem tetszik, hogy egy próféta beleszól a dolgaiba, és
börtönbe veti. A próféta
hirdesse az igét, legyen a templomban, de az ország dolgaiba ne avatkozzon,
és pláne,
ne mondja meg a királynak,
mit tegyen. Isten előtt
hűtlenség, bűn, amikor nem
Benne, hanem emberekben, hatalomban bízunk. A
teljes szívvel való bizalom azt jelenti, hogy minden dologban Hozzá
fordulok, és elfogadom a segítségét. Ászá
nem így cselekedett - mi hogyan teszünk a mindennapokban? Kitől
kérünk tanácsot házasságunk, egészségünk, munkánk
kérdéseiben? Odavisszük-e ezeket is az Úr elé?
Újabb
próbát kapott a király, ez egy új lehetőség is egyben,
meglátszódik, hogy van-e változás. Megbetegszik, de továbbra sem az
Urat hívja segítségül, hanem inkább az orvosokhoz fordul. Kihez
fordulok bajaimmal, bízom én az Úrban, vagy ha egészségről van
szó, akkor mindegy, ki az, aki gyógyulást ígér? Ászá elbukott,
mert magában és más emberekben bízott. Pedig
jobb az Úrban bízni, mint emberekben.
Pál
Timóteussal megerősítve tovább járja a településeket, viszi a
jó hírt (ApCsel
16,6-10). Olyan területen
tesz bizonyságot, ahol még az élő Istenről nem hallottak. Még
nem tudják, hogy életük Isten ajándéka,
és annyira szereti őket, hogy Fiát adta értük. Mindezt
azért, mert így, ahogy vannak a pokol felé tartanak. Elveszettek,
és hallaniuk kell, hogy van megoldás, mégpedig az Úr Jézus
Krisztusba vetett hit. Azért jött az Úr, hogy kimentsen a
jelenlegi gonosz világból és a kárhozatból. Ez az akció az
életébe került. Letette
értünk az életét, mert mindennél jobban szeret. Ez
az igazi szeretet, amikor mindennél jobban szeretem a másikat.
Jobban szeretem-e Jézust mindennél és mindenkinél? Gyakran az
istentiszteletek
órája árulja el, hogy valóban mindennél jobban szeretjük-e Őt?
Amikor mást az
igehallgatás, a gyülekezetben való részvétel elé helyezek, az
miről beszél?
Pálnak megvolt
a maga elképzelése, merre fog tovább haladni, azonban Isten mást
gondolt, ezért nem engedi a maga útján menni az apostolt. Ő
pedig hallgat a Lélek vezetésére. Nem
tör be bezárt
ajtókat, hanem figyel felfelé.
Tróászban
egy látomáson keresztül egy macedón férfi toppan elé, és kéri,
hogy Pál menjen át Macedóniába, és legyen segítségükre. Ebből
érti meg, merre kell mennie. Viszi a segítséget. Mert nem Pál az,
hanem az a Jézus, akit hirdet. Macedónia megoldása Jézus
Krisztus. Így a mi megoldásunk is Jézus Krisztus. A látomásbeli
férfi felismerte,
hogy ez a zsidó igehirdető tud megoldást.
Ez a férfi egy igehirdetőtől vár saját és népe számára
megoldást. Hová fordulok tanácsért? Keresem
még Isten gyermekeit?
Az Úr Jézustól várom életem megoldását?
Hiszem, hogy népünknek is Krisztust kell megismernie, és Őreá
van igazából szüksége?
Örök élet reggele
1. Örök élet reggele, Fény a
véghetetlen fényből, :/: Egy sugárt küldj ránk te le, Kik új
napra ébredénk föl; Fényed
lelkünk éjjelét Űzze szét.
2. Jóságodnak harmata Gyarló
életünkre hulljon, :/: Szívünk, mely kiszárada, Vigaszod -
tól felviduljon, S híveid közt
légy jelen Szüntelen.
3. Bűn ruháját vessük el A
szövetség vére által, :/: Vétkeink fedezzük el Tőled nyert fe
-
hér ruhánkkal, Hogy hitünk
legyőzze majd Mind a bajt.
4. S majd vezess az égbe föl,
Irgalomnak napvilága, :/: Könnyek gyászos völgyiből Üd-
vösségnek szép honába, Hol az
üdv és béke majd Egyre tart.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése