A
|
hetedik nap áldással zárja le a teremtés
munkáját. Isten megáldotta a hetedik napot, és az a Vele való találkozás, a
feltöltődés napja lett (1Móz 2,1-3,24). Isten
elvégezte a munkát, aztán megpihent. Ez mutatja: tud megállni és pihenni. Ezt a
rendet az emberbe is beleépítette. Szükségünk
van arra, hogy abbahagyjuk dolgainkat, és Vele töltsünk egy napot, mégpedig a
nyugalom napját. Azt a napot, amin az Úr Jézus feltámadt a halálból. A hét első
napja immár a pihenőnap, mert ez az igazi győzelem napja.
A hetedik nap középpontja Isten, rendelkezésünkre áll, és
aki él ezzel a lehetőséggel, és Hozzá jön, az feltöltődik és megújul. Az embert az
Istennel való élő kapcsolat teszi igazán emberré. Ő ma is hív a találkozásra,
mindent megtesz, hogy Vele lehessünk. A bűn ellenére is találkozhatunk Vele. Az
Úr Jézusban azért lett emberré, hogy újra átélhessük azt a közelséget, amit az
első ember is átélt. Isten nem akar tőlünk távol lenni. Ha távolság van
köztünk, az a bűn következménye, de a kereszt áthidalja ezt a szakadékot. A
kereszt által Isten közelségébe kerülhetünk. Jézusban állhat helyre Vele a
kapcsolat, onnantól kezdve pedig ezt ápolnunk kell.
Csodálatos bizonyságtétel: Isten formálta az embert. És ez
kifejezi Isten személyes törődését, féltő szeretetét. A formálás jelzi, hogy kézbe
vett és alakított, a legjobbat hozta ki belőlünk. Olyan kár a harmadik fejezet
történéseiért, de mindaz, amit olvasunk, így is biztató. Rámutat arra, hogy Isten a
legjobbat akarja kihozni belőlünk. Ha Krisztust megismerjük és alárendeljük
magukat Neki, a legjobbat hozza ki belőlünk. Mivel Ő alkotott, a legjobban ért
is hozzánk. Ő az élet szakértője, és ha bármi probléma keletkezik, keressük fel
Őt. Az a legnagyobb bajunk, hogy mindent
magunk akarunk intézni, úgy gondoljuk, mi értünk az élethez, önmagunkhoz. Az ige
szerint azonban egyedül Isten ért hozzánk. Ezért bármi probléma adódik, menjünk
Hozzá. Kihez is mennénk, ha nem a „Gyártóhoz”, hiszen Ő ismeri legjobban, amit
teremtett. Ha vásárolunk valamit, és az
elromlik, akkor a gyártót vagy a szakszervizt keressük, mert ő ért hozzá. Így kellene
eljárnunk életproblémák esetében is. Mindig menjünk az Úrhoz, keressük a
megoldást az igében, hisz Isten az ige által használati utasítást is adott. Ha
ezt komolyan vesszük, jól alakíthatjuk az életünket, probléma esetén pedig
igazi megoldást találhatunk.
Isten keres segítőtársat az embernek, és ez a segítőtárs
egy másik ember. A férfi segítőtársa a nő. Isten minden teremtményt megszemlélt,
és arra a megállapításra jutott, hogy az embernek csak ember a megfelelő
társa. Az ördög torzítja ezt el és
állítja úgy be, hogy lehet más is, vagy akár a saját neme is a társa. Az ige szerint Isten férfivá és nővé
teremtette az embert, és így együtt töltik be teremtési rendjüket. Ha ezt megváltoztatjuk, vétkezünk, felborul a
rend, és eltorzul az Istentől kapott kép. A család is egy férfi és egy nő
kapcsolatára épül. Isten rendje kiállta
a próbát, és ha ezt megváltoztatjuk, nem szabadságot, hanem a bűn mélységeit
tapasztaljuk meg.
A gonosz azonnal megjelent, annyira jó lett a teremtés,
hogy képtelen elviselni a létrejöttét. És
ami lényeges, Isten és az ember kapcsolata bosszantja igazán. Sátán képtelen
elfogadni, hogy Isten szereti teremtményét, és kapcsolatban van vele. Célja
ezt a kapcsolatot tönkretenni. Sikerült
is neki elrontani. Ehhez azonban kellett az ember engedetlensége. Az Istennel
való kapcsolat alapja az engedelmeskedés. Aki megismeri az Ő szeretetét, örömmel
és önszántából engedelmeskedik Neki. Amint látjuk, csak az élő és őszinte
kapcsolat őriz meg a gonosz támadásától. Ha megmaradunk Krisztus közelségében,
ellen tudunk állni a gonosz támadásának. Ha nem bízom az Úr Jézusra az életem,
távolodok Istentől. Az Istentől elszakadt világ élete egyre csak rosszabb lesz.
A rossz csak ott változik, ahol éhező, szomjazó szívvel kiáltanak Istenhez. Egyedül
csak Ő tud rajtunk segíteni. A bűn elválaszt Istentől, a kereszt összekapcsol
Vele. Nincs más út, csak a kereszt, a bűnbánat, a megtérés.
Örömteli látni, hogy mindezek ellenére az Úr nem taszította
el magától az embert, sőt, felragyog az első, az ősevangélium. Elmondja az Úr,
hogy küld valakit, Aki helyrehozza, amit mi elrontottunk. Ő majd nemet mond a
sátánnak, és legyőzi őt. Ez a személy az Úr Jézus Krisztus. Őáltala van
lehetőségünk győzni a gonosz felett. Jézussal
megharcolhatjuk a hit nemes harcát, és minden nyomorúság fölött
győzedelmeskedhetünk. A Krisztusba vetett hit az új élet forrása.
A második fejezet elmondja, megszületett a Krisztus (Mt
2,1-18). A Megváltó megérkezett, itt van
már, Aki helyrehozza mindazt, amit az ember elrontott. Nem kell már új személyre
várni. A Szabadító nem ezután fog eljönni, hanem már itt van, Jézus személyében. Máté bizonyságtétele személyes
megtapasztaláson alapszik. Jézusban megismerte az élő Istent. Isten ma is
Őbenne ismerhető meg. Ehhez azonban figyelnünk kell az Írásra, mert abban
ismerteti meg magát velünk. Az ige mindent elmond, amit tudnunk kell az Úrról.
Azonban vigyázzunk, hogy el ne bizakodjunk, mert Jeruzsálemben senki nem látta meg
az idők teljességét. A főpapok és
írástudók sem látták meg, hogy eljött a Krisztus, sőt, nem várták Őt. Úgy éltek,
mint akik biztosan tudják, hogy nem az ő idejükben jön el a Krisztus. Tévedtek.
Azonban mintha Isten mai népe is úgy élne, mint aki biztosan tudja, hogy még több
száz vagy ezer év is eltelik Jézus visszajöveteléig. Sem a napot, sem az órát nem tudjuk, ezért
készen kell lennünk. Az idők jelei azt mutatják, hogy közel van Ő, az ajtó előtt.
Fel vagyunk készülve a Vőlegény fogadására? Nem foglal le minket is nagyon a
társadalomban való jelenlét? Nem akarunk túlságosan a világnak megfelelni,
ahelyett, hogy az Urat várnánk, és tennénk, amit mond?
Isten adott jelzést népének is, és a pogányoknak is. Megrendítő,
hogy amíg Isten népe nem vette komolyan az ige jelentését, addig a pogány
bölcsek megértették a jel üzenetét, és megmozdultak. Aszerint cselekedtek, amit
megértettek. Elindultak, hogy
megkeressék a királyt. Isten jelez, a Király eljött - megindultál már Felé?
Keresed, hogy leborulva átadd az életedet?
A bölcsek Jézusban a legnagyobb kincset találták meg. Régi kincseiket szemétnek titulálva
megragadták Krisztust. A gyermekben már látták az Urat. Az is megragadott, hogy
más úton mentek vissza. Az Úrral való találkozás útmódosítást visz végbe. Már
nem olyan szívvel megyünk vissza, mint amilyennel elindultunk. De vajon mindez valóban végbement? Más
szívvel és életformával megyek vissza az életbe? Másképp állok már a dolgokhoz,
mint eddig? Most már Jézus lesz az iránytűm?
Az Úr Józsefről is gondoskodik, vezeti, és megőrzi őt, a gyermeket
és Máriát. József nem beszél, csak engedelmeskedik.
Engedelmessége a bizonyságtétel. Akkor indul, amikor Isten angyala útnak
indítja, addig marad Egyiptomban, amíg nem kap jelzést, hogy visszatérhet.
Józsefnek nincsenek magánakciói, nem akarja jobban tudni, hol a jó, és mikor
megfelelő az indulás.
Jöjj szent közelébe
1. „Jöjj szent közelébe, Jézusod ölébe, búslakodó megtört
szív!
Élted csupa bánat, lelked is oly fáradt: Jézus nyugalomra
hív!
Jöjj ha szégyen ér is, mért habozol mégis. jól ismer Ő,
megtört szív!
Higgy ígéretébe, Szent üzenetébe: Jézus nyugalomra hív.
Csendesség, békesség, üdvösség vár, tekints csak Jézusra
fel!
Csendesség, békesség, üdvösség vár, ha egyszer övé leszel”.
2. Jöjj, hisz’ egyre várnak Az atyai háznak Tárt kapui
tégedet!
Isten szeme látja, Bűnöd megbocsátja, Ha kiöntöd szívedet.
Jöjj,
hisz’ egyre várnak! Ó, higgy szent szavának! Szenvedésből
üdv
fakad. Bármi bánat érjen, Szíved csak reméljen, Jézus
nyugodal-
mat ad. Csendesség, békesség...
3. Jöjj, öröm és bánat Szűnik, amint támad! Rád az Úrnak
gond-
ja van. Bármi földi bajban Nála oltalmad van, Jézus
pásztorod
marad. Jöjj szent közelébe, Jézusod ölébe, Búslakodó,
megtört
szív! Élted csupa bánat, Lelked is oly fáradt, Jézus
nyugalomra
hív. Csendesség, békesség…
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése