A
|
z ifjak történetéből
meglátjuk, hogy a gyökerektől elszakítva is meg lehet maradni, annak akik
vagyunk (Dán 1,11-21). Ők megmaradtak zsidónak, az Úr gyermekének. Idegen nép
között és idegen kultúrától körülvéve is ők Istenben bíznak. Ez a bizalom nem
formális, nem elméleti, hanem nagyon is gyakorlati. Nem veszik át környezetük
étkezési szokásait, hanem kitartanak Isten törvénye mellett. Hiszik, hogy az
Úrnak engedelmeskedve nem kerülnek hátrányba. Annyira hisznek az Úrban, hogy
nyíltan vállalják Őt és kérnek egy próbát a felügyelőtől. Hiszik, hogy ha
ragaszkodnak az Úrtól megszabott törvényekhez, nem leépülnek, hanem inkább
megerősödnek, és megszépülnek. Merünk-e minden körülmény közepette Istenben
bízni, akaratához ragaszkodni? Jó elgondolkodni, hogy mi hasonló helyzetben mit
tennénk? Vállalnánk-e Isten akaratát, vagy a megmaradás, az érvényesülés
érdekében igazodnánk? Az ifjak története üzeni, lehet és szabad nem igazodni.
Lehet másképp, az Úr útmutatása szerint élni. Mert aki ragaszkodik az Úrhoz,
annak az életén meglátszik az áldás.
Az Úrban bízó ifjak nemcsak testi fejlődést tapasztaltak, hanem az Úrtól
bölcsességet és értelmet is kaptak. Tehát szellemi fejlődésüket is az Úr
biztosította. A hit, a tanítványi élet testi, lelki és értelmi képességeinkre
egyaránt kihat. Az Úr gyermekein meglátszik az Atya áldása. Tehát, aki
mindenben az Úrra hagyatkozik, meri vállalni az Istenhez való tartozást,
semmiben sem fog elmaradni a nem hívőktől. Ezzel a hittel ragaszkodjunk
Urunkhoz és az Ő akaratához. Merjük hinni, hogy igeolvasás, istentisztelet
látogatás, az Úr napjának megszentelése végett nem fogunk lemaradni, hátrányt
elszenvedni. Az igéhez igazított élet nem jelent lemaradást, hanem inkább lelki
és testi erőink koncentráltságát, jó irányba való haladást hoz magával.
Az Úrban való bizalom gyümölcse meglátszott, amikor a királlyal
beszélgettek, tehát a számonkérés idején is. Miért? Mert magabiztosan álltak a
király elé. Nem magukban, hanem az Úrban bíztak. Hitték, hogy az Úr által meg
fognak felelni a konzultáción. Dávid is bízott abban, hogy győzni fog. Nem
engedett kételkedést a szívébe, tudta, hogy nem a saját ereje képzettsége
jelenti a győzelmet, hanem az élő Istenbe vetett hit. Induljunk mi is így a
feladatainknak, az Úrral van győzelem.
Jézus ismét kiment a Jordánhoz, másnap is odament Keresztelő Jánoshoz,
azért, hogy felkínálja számukra a felismerést és a döntést (Jn 1,35-42). Azért
megy ismét, hogy elinduljanak Őt követni. Nemcsak egy nap volt ott Jézus, hanem
másnap is megjelenik, és így már csak azok találkoznak Vele, akiket nemcsak a
kíváncsiság hajt, hanem az igazi megismerés. Másnap már csak azok mennek ki,
akiknek a szívében van belső vágy, van szomjúság az igazság, a Krisztus után.
Van-e bennem igazi vágy az igazság megismerésére? Tudok-e ezért több időt és erőt
áldozni?
Szükség van János erőteljes bizonyságtételére is. Két tanítványa azután
indul el Jézus után, hogy Keresztelő határozottan Rámutatott és jelezte, itt az
Isten Báránya. Ma is szükség van a szülők, nagyszülők, gyülekezetek ilyen bátor
és határozott bizonyságtételére. Az utánunk jövők akkor indulnak el Jézus után,
ha magabiztos a vallomásunk, hiteles az életünk. Vagyis azt látják, hogy Jézus
az a számunkra is, akinek megvalljuk.
Keresztelő két tanítványa egész nap Jézussal volt. Megragadta őket az Úr
lénye és már nem is térnek vissza Jánoshoz. Felismerik, hogy Jézus az élet.
Annyira felismerték, hogy meggyőződéssé vált. Amikor pedig András találkozik
testvérével, már határozottan megvallja, hogy megtalálták a Messiást. Ez a
keresésnek, a vágyakozásnak a lényege, rátalálni a Messiásra. Tehát itt nem
pusztán egy vallási közösséghez, egy népszerű tanítóhoz való csatlakozásról van
szó, hanem arról, hogy megtalálták az Életet. Jézusban új életre tettek szert.
Felismertem-e már, hogy Ő a Megváltóm, és Általa van örök életem? Van-e
üdvbizonyosságom? Biztos vagyok-e benne, hogy kegyelemből megbocsáttattak a
bűneim, Krisztushoz és az Atyához tartozom, örök életem van?
Fontos még ebből a részből, hogy odavezetik Simont Jézushoz, tehát
nemcsak beszélnek neki, hanem oda is kísérik. Vagyis nem hagyják magára a
bizonyságtétel után, hanem tovább segítik Jézus felé. Ez ma is fontos feladat
és ez a lényeg. Jézushoz kell vezetni a másik embert, mert csak Ő tud új nevet
és új életet adni. Simon új nevet kap. Még nem Péter, nem kőszikla, de Jézus
már látja azt, akivé majd lesz. Jézus által válik majd kősziklává. Mi is Jézus
által válhatunk Isten gyermekévé, új emberré.
Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom
1. Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom, Ily beteg voltomban nincs
kitől gyógyulnom. Nincs ily fekélyemből ki által tisztulnom, Veszélyes
vermemből és felszabadulnom.
2. Gyújtsd meg szövétnekét áldott szent igédnek És bennem virraszd fel
napját kegyelmednek; Igaz utat mutass nékem, szegényednek, Járhassak kedvére te
szent Felségednek.
3. Várlak, Uram, azért reménykedő szívvel, Miként a vigyázó virradást vár
éjjel; Hozd fel szép napodat nékem is jó reggel, Hogy szolgálhassalak serényebb
elmével.
4. Dicsértessél. Atya Isten, magasságban, Mi Urunk Krisztussal mind egy
méltóságban, És a Szentlélekkel mind egy hatalomban: Háromság egy Isten, áldj
meg dolgainkban.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése