2013. május 30., csütörtök

Élő víz

A
zt láthatjuk, hogy nem könnyű hívőként megállni Dánielnek a helyét (Dán 6,1-18). Már a harmadik király, akinek szolgál, és egy másik birodalom, amelynek a területén él. Minden megváltozhat körülötte, ő mégis megmarad embernek, Isten gyermekének. Nem a személyes érdekek vezetik, hanem az Úrnak való szolgálat. A földi király szolgálata közben soha nem feledkezik meg, a mennyei Királyról. Mindenkor tartja Vele a kapcsolatot.
Azonban a környezet soha nem könnyű, mindig meg kell harcolni az ellenfelekkel. Dániel tapasztalja, hogy a birodalomváltás, az uralkodó csere ellenére is sok minden marad a régiben, mert az emberek ugyanazok. Rendszerek változhatnak, de a bennük élő ember szíve változatlan marad. Szembe kell nézni az irigység és a gyűlölet minden formájával, ám ő nem hátrál meg, hanem hűségesen szolgálja Istenét.
A közeg, amelyben él, a kollégák széles csoportja nem tudja elviselni Dániel sikerét. Nem képesek elviselni, hogy nem ők, hanem egy zsidó, egy hívő ember kapja meg a legmagasabb tisztségét. Keresik azt a felületet, amin keresztül támadhatják, mivel a munkájában nincs hiba, a hitén, vallási gyakorlatán keresztül igyekeznek támadni. Az ellenség mindig tettre kész, a rosszindulatnak vannak ötletei, így most is megtalálják, hogyan lehet Dánielt eltávolíttatni. Rendeletet adatnak ki a királlyal, amelynek értelmében csak hozzá lehet imádkozni. Tudják, hogy társuk az élő Istent imádja, és bálványokat nem tisztel. Ismerik hitgyakorlatát is. Ez azt jelenti, hogy Dániel nyíltan vállalta hitét, soha nem rejtette el, Istenben való bizalmát.
A király nem tudta, hogy ezt a törvényt Dániel ellen akarják felhasználni. Lám még egy törvényt is lehet valaki ellen, és nem valakiért, nem a közösség javáért létrehozni. Ilyen a szívünk, mindig valaki ellen akar tevékenykedni, mert azt gondolja, a másik akadálya a boldogulásomnak, ezért meg kell tőle szabadulni. Az Úr Jézus soha nem a másik ellen, hanem mindig az emberért tevékenykedett. Azonban Őt is eltávolították. Milyen szomorú, amikor Isten jelenlétét akarja az ember megszüntetni, azonban Őt nem lehet eltávolítani.
Dániel is értesül a király rendeletéről, ám ez őt nem befolyásolja, hitét ugyanúgy gyakorolja, mint korábban. Még csak az ablakot sem csukja be. Ez úgy megragadott engem. Nem törődik senkivel, nem figyel másokra és nem fél. Miért? Mert amikor megtudja miről van szó, nem lesz ideges, nem kapkod, hanem azonnal leborul az Úr elé, és könyörög Hozzá. Nem tudja semmi nyugalmából kibillenteni, mert ismeri az Urat, erőt merít a három ifjú történetéből, és hiszi, hogy Isten ennek a helyzetnek is Ura. Nála van megoldás.  De ha oroszlánok elé kell kerülnie, Istenért azt is vállalja. Dániel nem ingadozik hitében, nem azt nézi, mit veszít, hanem azt mit nyer ha az Úrhoz hű marad.  Csodálatos, hogy ebben a helyzetben nem a pozíció megtartásán, önmaga megvédésén munkálkodik, hanem teljes mértékben az Úrra bízza magát.
Dániel olyan pozícióban volt, hogy bemehetett volna a királyhoz, védhette volna magát, vagy egyszerűen bevádolhatta volna ellenfeleit, nem tette. Semmit nem tett önmaga megmentése érdekében. Vállalta az Urat, tudta, hogy magatartása bizonyságtétellé válik. Az Úr Jézus alakja tűnik fel előttünk, Aki szintén nem tett semmit önmagáért, vádlói, bírái, gyűlölői előtt, hanem ebben a helyzetben is értük könyörgött.
Dániel szó nélkül elfogadja, ami történik. Nem rendez jelentet és így a verembe kerül. Hiszi, hogy Isten Úr az oroszlánok fölött is. Ő ne csak a szoba falai között hisz, hanem a király előtt, és a verem szélén is. Mert nem nagydolog elrejtőzve hinne, megmaradni a hűségben. Hitünk szilárdsága mindig a verem szélén derül ki.
A király sajnálja Dánielt és rábízza Istene hatalmára. Szinte kéri, hogy az az Isten akiben Dániel bízik mentse meg őt. És Isten válaszol erre az imádságra. Aki kéri a szabadítást megtapasztalja azt.
Jézus életében azonnal meglátszik, hogy Ő felülről, az Atyától jött. Nem rivalizál Jánossal, hanem elmegy arról a vidékről. Számára a szolgálat nem rivalizálás, nem harc a lelkekért, ő nem a kézfogást számolja, nem a statisztikákat készíti, hanem viszi az életet.
Ő egészen más, mint mi. Nem kerüli ki Samáriát, nem megy el azok mellett, akikkel a zsidók haragban álltak. A haragosok számára felkínálja a békülés, a megtérés lehetőségét. MI se kerüljük el azokat, akiket eddig elkerültünk, akikről meg volt a véleményünk. Menjünk feléjük és láttassuk meg Isten országát.
Jézus is elfáradt és ezt vállalja is. Nem tesz úgy, hogy az Isten Fia nem fáradhat el, hanem leül és pihen. Ezzel is lehetőséget kínál az ottaniaknak az új életre. Jákób forrása üzenet is, elmondja, hogy Jézus érkezésével, egy új kiapadhatatlan forrás érkezett a földre. Aki új életre vágyik, aki lelki szomját véglegesen csillapítani szeretné, az ennél a forrásnál teheti meg.
Jézus azért ül le a forrásnál, mert vár egy kiszáradt életű asszonyra. Jézus most ránk vár. Azt várja, induljunk el ma is felé. Menjünk Hozzá és kérjük Tőle az élő vizet. Lássuk meg szükségünk van Rá, mert nélküle kiszárad az életünk. Mi már sokat tudunk az Úrról, ne féljünk, hanem alázattal, életünket feltárva jöjjünk, szólítsuk meg és kérjük az áldott vizet.


Jöjj el az élet vizéhez

1.  
Jöjj el az élet vizéhez,
Nélküle szomjas a szív!
Átok alól szabadulsz itt,
Hű Urad Ő, aki hív.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!

2.  
Jöjj újulásra, e vízben
Új a hit és szeretet.
Eltűnik itt, ami régi,
S kezded az új életet.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!

3.  
Jöjj hát az élet vizéhez,
Jézus kínálja neked,
S árad az élet belőled,
Kútfeje lesz a szíved!
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!


Isten áldásával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése