A
|
király megkapta Dánielen keresztül Isten
üzenetét (Dán 3,1-18). Az álom megfejtése által eljutott hozzá az Úrról való
bizonyságtétel. Megtudta, hogy hatalma és gazdagsága Isten ajándéka, ám ő nem
az Úr előtt hódol, hanem bálványszobrot készíttet. Az embert és benne önmagát
isteníti. Láthatjuk, hogy amikor keressük az Urat, szeretnénk Őt és akaratát
megismerni, válaszol, kijelenti magát. Azonban az a kérdés, mit kezdünk az Úr szavával?
Komolyan vesszük, és aszerint alakítjuk életünket, tesszük dolgainkat, vagy
minden marad a régiben? Esetleg mi saját bálványokat készítünk. Nekünk azért
nem tetszik a Biblia Istene, mert beszél, van akarata, és ez legtöbbször nem
egyezik a miénkkel. Istennek terve van velünk, azonban mi nem akarjuk, hogy irányítson
bennünket. A bálvány néma, nem képes beszélni, ezáltal veszélytelen is. Mivel
nem élő személy így mindig a mi akaratunk érvényesülhet. A bálvány jóváhagyja
ötleteinket, és bűneinket is. A bálvány szabad életet biztosít.
Itt nem csupán arról van szó, hogy a király Isten helyett választott
magának hamis istent, bálványt, hanem arról is, hogy saját hitét akaratát
népére erőlteti. Sőt nemcsak erőlteti, hanem halálbüntetés mellett kényszeríti
az embereket a szobor imádására. Aki nem az Úrnak adja meg a tiszteletet az
elsőséget, az könnyen bálványimádóvá válik. Ahol bálványimádás van, ott terror
és önkény is megtalálható. Ahol nem az
Úr Jézus Krisztus az első, az uralkodó, ott mindig az önkény valamilyen formája
nyilvánul meg. Ha nincs jelen az Úr az életünkben, ha nem Ő a legfőbb
tekintély, akkor mi válunk azzá. Mert nemcsak az uralkodók lehetnek elnyomók,
hanem mi is azzá válhatunk. Hányszor kényszerítjük másokra akaratunkat, ha nem
is halálbüntetés mellett, de addig erősködünk, néha fenyegetőzünk, hogy a másik
nem bírja tovább és megteszi, amit mi akarunk. A terrorista bennünk él. Nem a
másik ember a legnagyobb ellenségünk, hanem mi vagyunk saját magunk ellenségei.
A legtöbb rosszat, saját magunk okozzuk, magunknak.
Látjuk, vannak alkalmazkodók, akik előnyökért, pozíciókért, pénzért
mindenre képesek. Nekik mindegy kit és mit imádnak, csak mindig a középpontban maradjanak,
és ne veszítsék el azt, amit felépítettek. Ezek veszélyes emberek, mert nem
néznek senkit és semmit, csak saját érdekeiket. Önző emberek. Hányszor ott van
ez az indulat a mi szívünkben is. Csak a saját kényelmünk és jólétünk számít.
Nem figyelünk oda a mellettünk levőre. Ha minket baj ér azt tudja és érezze meg
mindenki.
A király rendszere hamisságra épül, hiába csillog minden és emelkedik az
életszínvonal, ott a kitétel, ha valaki nem borul le a szobor előtt. Ez a világ
szabadsága. Ha nem borulunk le a világ előtt szankciókat alkalmaz. A bálványimádás, az istentelenség mindig
szankcionál. Mennyire más az Úr. Őt szabad volt elutasítani, és nem jött
szankció, nem hullott tűzeső az égből. El lehetett Gadarából is küldeni és nem
büntette meg őket. Vizsgáljuk meg az Ige fényében szívünket, nem vagyunk-e mi
is hajlamosak szankcionálni, büntetni másokat, amikor elutasítanak minket?
Azonban vannak olyanok is, akik nem alkalmazkodnak, akiknek nem csak az
érvényesülés a szempont. Kik ők? Isten gyermekei. Ők megmaradnak a hűségben,
akkor is amikor az életükkel kockáztatják. Mernek ellenszegülni a király
parancsának. Miért? Mert Istent hatalmasabbnak ismerik a királynál. Mi se
alkalmazkodjunk a világ elvárásához, hanem ragaszkodjunk az Úrhoz. Lássuk meg,
lehet hűségesnek maradni.
Csodálatos bizonyságtételt tesznek ezek az ifjak. Mennyire nem félnek,
nem lehet őket meg félemlíteni, pedig igazán félelmetes volt az a közeg,
amelybe kerültek. A sok ezer ember, a király jelenléte, a nagy hangzavar, mind
félelmetessé tették a pillanatot, azonban rájuk mindez nem hatott. Ők felfelé
néztek. Határozottan felelnek, van Istenünk, akit szolgálunk. Nem cseréljük le
Őt, mert neki van valóságos hatalma. Ki tud szabadítani a te kezedből is, és a
kemencéből is. Ilyen hittel induljunk feladataink végzésére, problémáink
rendezésére, Isten ki tud szabadítani, tud megoldást adni.
De, nemcsak a szabadításban hisznek, hanem ha Isten nem mentené meg őket,
ők akkor sem tagadják meg Őt. Hitüket nem a megszabaduláshoz kötik. Hanem azért
hisznek a szabadításban, mert már korábban is hittek az élő Istenben. Aki a félelmére
hallgat, behódol, aki az Úrra figyel ellenáll és megmarad a hitben.
Jézus a kánai csodát követően felmegy az ünnepre, Ő is dicsőíti az Atyát,
mindazért, amit tett népéért, az egyiptomi szabadításért (Jn 2,12-17). A
templomba vezet az útja. Odamegy, mert ott éli át igazán Isten jelenlétét, ott
szólal meg az Ige. Azonban nemcsak áhítatot, Igét talál, hanem árusokat is. A
pogányok udvarára árusok kerültek. Kikerültek az emberek, és bekerültek az
árusok. Ezt Jézus nem nézi jó szemmel és kiűzi az árusokat. Számára a templom
az Atya háza. Olyan hely a templom, ahol az ember szíve és Atya szíve
összeérhet. A templom a kijelentés, a bűnbocsánat és így a kegyelem helye. De,
ha más kerül oda, kívül reked Isten szeretete. Jézus megtisztítja a pogányok
udvarát és visszaadja eredeti rendeltetésének, az Istennel való találkozás
helyének. Mi már tudjuk, hogy a testünk a Szentlélek temploma, ott akar jelen
lenni Isten. De mivel töltjük fel? Bizony annyi minden bekerül az Életünkbe,
hogy az Úr kiszorul onnan, mert Ő nem közösködik senkivel, teljes szívünket,
életünket igényli.
Kérjük, tisztítsa ki szívünket minden oda nem való dologtól. A
félelemtől, aggódástól, pénz szeretetétől, és többi bálványtól.
Teremts bennem tiszta szívet
Teremts bennem tiszta szívet, ó, Uram!
Az erős lelket újítsd meg bennem!
Ne vess el engem a Te orcád elől,
Szentlelked ne vond meg tőlem!
Támogass az engedelmesség lelkével,
Szabadításod örömét add nekem!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése