F
|
olytatja
kutatásait a prédikátor, aminek nyomán felismeri, hogy minden Istenben nyer értelmet
(Préd 2,13-27). Akkor jelentenek áldást, hoznak örömöt a számunkra, ha minden dolgot
Isten kezéből veszünk el, és az Ő dicsőségére használunk. Fontos, hogy megtaláljuk
az Úrtól kijelölt helyünket, hogy ott és azt tegyük, amivel Ő megbízott. Nagy
motiváció ez, és a még nehezebb és monotonabb munkába is értelmet és lendületet
visz.
A király úgy látja, nincs változás az emberek életében, mindig ugyanazt
csinálják, ugyanazok a célok mozgatják. Milyen csodálatos is, amikor az Úr
belép az életünkbe, és már nem másokat utánozva élünk, nem a többség után
futunk, hanem Krisztust követve egyéniségekké válunk. A tizenkét tanítványt is
kihívta az Úr az addigi megszokott monoton életritmusból. Mennyire mássá lettek
Jézus követése által. Feltöltődtek, másképp látták az életet, mint addig. Jézus
nyomában haladva minden átértékelődik. Az addig lenézett feladatok új
tartalommal telítődnek, azok az emberek, akik mellett megszokottan tovább
haladtunk, most fontossá válnak. Miért van ez? Mert az evangélium átalakító
erő, ez formál minket, és ezt adhatjuk tovább. Az örömhírt hallva megtaláljuk
életünk értelmét és célját. Nincs más és jobb orvosság ma sem a kiábrándult
ember számára, mint az evangélium, az Úr Jézussal való találkozás. Ő tud
felemelni a csüggedés mocsarából, Ő ad értelmet az értelmetlen életeknek.
Ehhez azonban meg kell állni, csöndben kell lenni. A tékozló fiú is,
amikor magába szállt, értette meg azt, ahol tart, és azt, hogy van visszaút.
Énekeljük vagy mondogassuk gyakran a következő énekszöveget: „Szíven
csendben az Úrra figyel, ki segít. Szívem csendben az Úrra figyel, ki segít.
Szívem csendben az Úrra figyel.” Figyeljünk ma is Urunkra, csendesítsük el
szívünket, és meghalljuk halk és szelíd szavát.
Fontos, amit kiemel a prédikátor: „A bölcs ember nyitott szemmel jár.”
Az Úrban élő embert nem lefelé húzzák a mindennapi gondok, hanem az Isten gyermekeinek
szabadságában él. Így azután nyitva van a szeme, van látása a teremtett világ
szépségeinek meglátására. Ezért tud örülni és hálát adni. A nyitott szemű ember
hálás és örvendező. A szemet azért kaptuk, hogy használjuk, meglássuk Isten
akaratát, meglássuk Jézusban az Isten Fiát. Sok ember nem lát, nem látja meg az
Úr dicsőségét.
A nyitott szem azt is jelzi, hogy meglátjuk a másik embert, a szomorút, a
segítségre várót, amint a király is meglátta Nehémiás szomorúságát, és Péter
és János is meglátta az Ékes kapuban ülő bénát. Látjuk-e a mellettünk levőt?
Meglátjuk-e azt, ami a szívében van, vagy csak a felszínnél maradunk?
Aki nem látja, hogy élete Istentől való ajándék, megkeseredik. Úgy jár,
mint a prédikátor, csalódás tölti el a szívét. Mert úgy gondolja, minden
értelmetlen, hiszen másokra hagyjuk mindazt, amiért fáradtunk. Aki azonban az
Úrkezébe helyezi életét, tudja, van folytatás, Isten országába tart az életünk,
de van folytatás itt is, mert átveszi más a helyünket és feladatainkat. Sok
kiváló hívő elment már ebből a világból, de az evangélium továbbra is halad
előre. Mert Isten Igéje nem emberfüggő, az Úr elvégzi munkáját, mindig talál
megfelelő eszközöket. Ezért hálás szívvel és alázattal végezzük a ránk
bízottakat.
János ismét egy angyalt lát, mégpedig, amint a napban áll (Jel 19,17-21).
Micsoda hatalmas lény, a nap sem árt neki. Milyen csodálatos is a mindenható
Isten. Minden az Ő alkotása, és ha az angyal dicsősége elhomályosítja a napot,
mennyivel ragyogóbb és hatalmasabb az Örökkévaló Úr? Ennek a képnek alázatra
kell bennünket intenie, milyen kicsik is vagyunk. Nemhogy a napba nem tudunk
állni, de még az erős sugárzást sem bírjuk, megbetegedünk, súlyos változások
állhatnak be a szervezetünkben, ha nem vigyázunk a nap sugaraival. Mégis gyakran
mindenhatónak képzeli magát az ember, pedig teremtmények vagyunk, Isten
alkotásai, és kegyelemből lehetünk a gyermekei. Ennél nagyobb kiváltság nem is
kell, Isten gyermeke lehetek. A Jézusba vetett hit által válhatok Isten
gyermekévé.
Az angyal Isten vacsorájára hívogat, de nem az embereket, hanem a
madarakat. Ez már nem a Bárány győztes és örömteljes vacsorája, hanem az
ítéleté. Az ember végső tragédiáját látja János; akik nem használták a fülüket
és nem hallották meg az evangéliumot, hanem elutasították azt, most szembefordulnak a lovon ülővel, a királyok Királyával. Mennyire megvakít a bűn, a
sátán, azt gondolják, győzhetnek ellene. Most már nincs lehetőség a megtérésre,
a csata megvívásra kerül, és végső győzelmet arat az Úr.
A fenevad és a hamis próféta a tüzes tóba vettetik. Megsemmisül a gonosz,
amely megtévesztette az embert. Mindez azért íratik meg, hogy még most, mindezek
előtt lássunk. Ne tévesszen meg a fenevad, se a prófétája, és még most álljunk
a Győztes oldalára. Mert nem emberek, sem nem birodalmak, hanem Isten országa,
az élő Krisztus győz. A végső csatát Krisztus nyeri. Legyünk részesei már most
e győzelemnek. Ne keseredjünk el a gonoszt látva, hanem tekintsünk a végső
győztesre. Merítsünk erőt az Úrból, és győzzünk a gonosz minden megnyilvánulása
felett.
Győzhetetlen én kőszálom
1. Győzhetetlen én kőszálom, Védelmezőm és kővárom, A keresztfán drága
áron Oltalmamat tőled várom.
2. Sebeidnek nagy voltáért, Engedj kedves áldozatért, Drága szép piros
véredért, Kit kiöntél ez világért.
3. Reád bíztam én ügyemet, Én Jézusom, én lelkemet, Megepedett bús
szívemet, Szegény árva bús fejemet.
4. Irgalmazz meg én lelkemnek, Ki vagy ura mennynek, földnek, Könyörgök
csak Felségednek, Én megváltó Istenemnek.
5. Mutass, Jézus, kies földet, Lakásomul adj jó helyet, Ez életben
csendességet, Jövendőben idvességet.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése