I
|
sten rendszeresen küldött prófétákat népéhez, azonban ők
legtöbbször nem hallgattak rájuk (Mik 4,9-14). Inkább figyeltek a hamis
prófétákra és azokra a vezetőkre, akik nem az Úr útján jártak, hanem a
bálványokat követték. Az elején jónak is tűnt az irányvonal, sokan úgy gondolták, érdemes rájuk hallgatni, mert jó irányba haladnak. Úgy élték meg, hogy a
bálványimádás szabadsággal, gazdasági fejlődéssel, anyagi gyarapodással
jár. A bálványimádás mindig fellendítette
az ipart, hiszen különféle kegy- és emléktárgyakat lehetett készíteni. Így azután több ember kapott munkát; mert
gyakran az a lényeg, hogy munkát kapjunk, bármi áron is, de nem nézzük meg, mi
is az a munka. Így volt Izráel népe is, jónak tűntek a tanácsadók, emelkedett
az életszínvonal, de a minősége romlott. Mivel a szívük egyre távolodott az
Úrtól. Az életszínvonal mára nagyon megemelkedett, soha nem éltek így az
emberek, mint ma. Soha nem volt ennyi lehetőség, de régebben minőségibb volt az
élet. Éltek az emberek, míg ma nem mondhatjuk, hogy élnünk. Ma, mint a rabszolgák, teljesítjük a világ ránk erőszakolt elvárásait. Belekerültünk a sodrásba, és nem
tudunk, vagy nem is akarunk kikerülni belőle. Nem akarunk, mert a váltás mindig
fájdalmas, szembe kell nézni önmagunkkal, ki kell mondani őszintén: vétkeztem,
elrontottam, magam képtelen vagyok változtatni, újat kezdeni. Fájdalmas a
szembenézés, mert rádöbbenünk, hogy ha kilépünk a nyájból, szembekerülünk a sokasággal,
és az árral szembe úszni nem könnyű.
Izráel népe is azt tapasztalta, hogy
amikor rájöttek, rossz irányba haladnak, nem volt kitől tanácsot kérni. A hamis
próféták eltűntek, és akik maradtak, azok sem tudtak igazi útmutatást adni,
használható tanácsot kínálni. Ebben a helyzetben sem döbbentek rá, hogy van
hová fordulni, nem ébredtek fel, és nem hívták segítségül az Urat.
Felébredtél-e már? Látod-e, hogy az egyedüli segítség az Úr? Igen, a világtól
is kaphatunk sokféle ötletet, de lássuk meg, hogy igazán nem használhatók. Mert
vagy rámutatnak arra, hogy mi vagyunk a hibásak, vagy azt kérik, szedjük össze
minden erőnket, és majd csak sikerül kikecmeregni, vagy különféle parancsok
megtartására ösztönöznek. Ezek után rádöbbenünk, hogy semmire sem megyünk velük.
Jó, ha ekkor végre az Úrhoz kiáltunk, mert Ő nem hibáztat, nem azt mondja,
próbálkozz magad ismét, mert tudja, ha lehetséges volna önerőből megszabadulni,
már régen szabadok lennénk. Ezért Ő nem tanácsol, hanem lehajol és felemel, a
karját nyújtja és kiemel a mélyből. Mint jó Pásztor jön felénk, nem fél
lemerészkedni a szakadékba sem, nem törődik vele, ha sebeket szerez, az a
fontos számára, hogy megmentsen.
Izráel azonban nem fordult az Úrhoz,
ezért el kell jutnia oda, ahová nem akart, amit el sem tudott képzelni.
Babilóniába kerül fogságba, és majd rádöbben, Kihez is kell fordulni, ha élni
akar, ha szabad akar lenni. Szomorú, hogy gyakran mi is elmegyünk a végletekig, be
kell ütni a fejünket, hogy rádöbbenjünk, Isten segítségére van szükségünk.
Az a csodálatos, hogy a próféta látja mindazt,
ami történik, és örömmel tapasztalja, hogy az Úr nem hagyja az idegenben sem
magára hűtlen népét. Amikor rádöbbenünk bűneinkre, az Úr felkínálja kegyelmét,
mert szeret és jön utánunk. Azonban mi ne menjünk el a végletekig, halljuk meg
szavát, amikor szelíden és halkan szól. Engedjük, hogy az Ige megragadjon, újjá
formáljon, új úton vezessen.
Amikor mások örülnek, hogy vége Isten
népének, akkor élik át majd a szabadítást. A népek nem értik az Úr szándékát, és
nem ismerik gondolatait. De mi ismerjük-e? Ismerjük-e Urunk szándékait,
életünkkel kapcsolatos gondolatait? Azért adta az Igét, hogy általa megismerjük. Azért olvashatjuk
minden nap, hogy benne megtaláljuk az Úr szándékát, és aszerint cselekedjünk,
ahhoz igazítsuk mindennapjainkat.
Egy újabb angyal repül keresztül az
égen, mintegy Isten utolsó utáni mentőkötele az ember számára (Jel 14,6-13). Az
örökkévaló evangélium van nála. Az evangélium örökkévaló, soha nem megy ki a
divatból, akkor sem, ha időnként megfeledkezünk róla. A legutolsó pillanatban
is van jó hír, még most is meg lehet állni, lehet bűnbánatot tartani, mert a
kegyelem érvényes. Nincs most sem más,
mint az evangélium, ami megmentheti a bűnös embert. Isten utolsó segítsége is
az evangélium, az Ige, mert nem adatott más az ember számára a megmeneküléshez,
mint a Bárány Jézus neve.
Az ítéletet az kerüli el, aki leborul az
Úr előtt, és imádja Őt. Ebben benne van, hogy a fenevad imádata tévút volt, nem
életre, hanem halálra vezet. Mennyire hangsúlyozza az angyal, hogy a Teremtőt
kell imádni, mintha benne lenne: korrigáljátok eddigi véleményeteket,
döbbenjetek rá, hogy az emberi elméletek, a tudomány megállapításai tévesek, az
életet Isten ajándékozta. A világ teremtetett. Van Alkotó, és ez az Alkotó
számadásra vonja az embert, egyszer elé kell állni. Aki a fenevadat imádta,
bélyegét felvette, mert féltette az életét, azon Isten haragja marad. Az Ige
rámutat, hogy a szenvedést, a felelős életet elkerülni nem lehet, aki nem vállalja
Istent a nehéz időben, mert meg akarja úszni a nyomorúságot, jól akar élni, az
majd az Örökkévaló előtt kell, hogy vállalja döntését és annak következményeit.
Vállaljuk most az Urat, merjünk érte, ha kell, szenvedni, lemondani, mert Isten
országa örökkévaló, a fenevad birodalma véges. Válasszuk hát az örökkévalót.
Krisztusom, kívüled nincs kihez
járulnom
1. Krisztusom, kívüled nincs kihez
járulnom, Ily beteg voltomban nincs kitől gyógyulnom. Nincs ily fekélyemből ki
által tisztulnom, Veszélyes vermemből és felszabadulnom.
2. Gyújtsd meg szövétnekét áldott szent
igédnek És bennem virraszd fel napját kegyelmednek; Igaz utat mutass nékem,
szegényednek, Járhassak kedvére te szent Felségednek.
3. Várlak, Uram, azért reménykedő
szívvel, Miként a vigyázó virradást vár éjjel; Hozd fel szép napodat nékem is jó
reggel, Hogy szolgálhassalak serényebb elmével.
4. Dicsértessél. Atya Isten,
magasságban, Mi Urunk Krisztussal mind egy méltóságban, És a Szentlélekkel mind
egy hatalomban: Háromság egy Isten, áldj meg dolgainkban.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése