I
|
sten
gondolatai egészen mások, mint a miénk, és ez jó, ez esélyt kínál mindenki
számára (Mik 5,1-5). Az Úr a kicsi és megvetett Betlehemet választja. Bár vannak nagyobb és ismertebbek Júda
nemzetségei között, Ő mégis a legkisebbet, a legjelentéktelenebbet választja.
Miért? Mert akit lenéznek és megvetnek, magát is alkalmatlannak látja, nem bízik
önmagában, hanem teljes mértékben csak az Úrban. Dávid is megvetett volt, nem
számoltak vele, az Úr mégis őt választotta, mert ő számított az Úrra. Dávid már
a juhok mellett kapcsolatban volt Istennel, bízott Benne, és mindenben Rá
támaszkodott. És pont ez tette őt alkalmassá. Amikor alkalmatlan vagyok, akkor
válok alkalmas eszközzé az Úr kezében. Az Úr számára a legkisebb is fontos, és
Ő nem nagyságban, mennyiségben, hanem engedelmességben és minőségben
gondolkodik. Aki kész odaszánni az életét, abból nagy dolgot hoz ki az Úr. Dávid egyszerű juhpásztor volt, de odaszánta
az életét, és az Úr Góliát legyőzőjévé és Izráel királyává tette.
Ezek a versek Isten népe számára a reményteljes jövő ígéretét hirdetik
meg. Az Úr ad számukra megfelelő királyt, olyat, aki Betlehemből származik és az Úr hatalmával és nevével legelteti
népét. Ő lesz az igazi Pásztor. Mi már tudjuk, hogy ez a pásztor az Úr Jézus
Krisztus. Betlehemben érkezett meg a világunkba, egyszerű és szegény családba,
és élére állt a nyájnak, mindig elöl ment, és életét adta érte. Igen, Urunk a jó pásztor, mert Ő életét adta
a juhokért, senki nem adta rajta kívül életét a bűnös és elveszett emberért. Ő
azért jött, hogy megkeresse és megmentse az elveszettet. Azért jött, hogy
megkeressen téged is. Fáradhatatlanul megy utánad, leereszkedik még a mélybe is, és felhoz onnan, mert azt akarja, hogy életed legyen.
Bárhová kerültünk, bármilyen messze sodort el a világ, Ő nem mond le
rólunk. Nincs ennél nagyszerűbb üzenet, Ő nem mond le rólad, most is hívogat.
Halljuk meg a hívást, és induljunk el végre követni. Olyan jó lenne, ha
meglátnánk, az Ő útja az egyedüli jó és életre vezető út. Mennyi csalódást okoznak
az emberek, de Ő pont a csalódás kellős közepén jelenik meg, amikor már
kiábrándultunk mindenből, amikor reménytelennek látjuk magunkat. A harmincnyolc éve béna mellett is ebben a
pillanatban állt meg az Úr. Már nem számított senkire, úgy gondolta, nincs
esélye, ő már soha nem áll talpra, mert a világ elmegy mellette. De Jézus
megállt és felsegítette, egy egészen új életet kapott Tőle. Ezt kínálja most a
számunkra is.
Ez lesz a békesség, írja Mikeás. Igen, ez a békesség, amikor az Úr
pásztorol, amikor Ő vezeti életünket. Békességet keresel? Igazi békére vágysz?
Keresd Őt, engedd, hogy vezessen, hogy uralkodjon életed fölött. Mert Jézus uralkodása
hozza el a békességet. Sok mindent
megpróbáltunk már, és nincs békesség, mert Isten nélkül soha nem lesz békesség
sem a szívünkben, sem az emberek között. Krisztus uralkodása alatt valósul ez meg. Ezért hívjuk Őt segítségül,
bízzuk Rá életünket, adjuk át életünk fölött az uralmat Neki. Mert ahol Ő
megjelenik, ott békesség uralkodik. Ahol Jézus átveszi az uralmat, ott
elhallgatnak a fegyverek, megszűnik a gyűlölet, mert Benne a megbocsátás, a
kegyelem érkezik meg.
Mintha látná az életünket, reggelünket az apostol, amint épp azon
morfondírozunk, hogyan is fogom bírni (2Tim 2,1-7). Talán épp az összeroppanás
szélén vagy, úgy gondolod, nincs elég erőd, kifutsz az időből, neked nem megy,
amit épp el kell végezni. Hányszor érezzük magunkat nyomorultnak, és úgy véljük,
nem bírjuk tovább. Pál azt üzeni, másképp állj az élethez és a dolgaidhoz, mint
eddig. Most ne magad akard még összekapni, ne saját erőtartalékaid mozgósítsd,
hanem erősödj meg a kegyelemben. Vagyis fordulj hit által az Úr Jézushoz,
igényeld az Ő erőkészletét. Meríts erőt a kegyelemből, ami azt jelenti, nem én
erőlködöm, hanem mindent ajándékba kapok. A kegyelem ugye azt jelenti, hogy
elengedik a büntetést, szabad lehetek, pedig az nem jár nekem.
Tehát Isten országában nem érdem szerint mennek a dolgok, hanem
kegyelemből. Ezen a napon is lehetséges megerősödni a Krisztusban. Pál úgy
tekint Timóteusra, mint Krisztus katonájára. Igen, a tanítvány katona, Jézus
katonája, és Ő a főparancsnok. Ez a katonai szolgálat azonban nem emberek ellen,
hanem pont az emberek érdekében megy végbe. Ez a szolgálat mentő szolgálat, a
bűn és az ördög kezéből kell kimenteni embertársainkat.
A katona célja, hogy megfeleljen a parancsnoknak. Mi nem szeretünk
katonáskodni, mert mindig magunknak akarunk megfelelni. Másrészt el vagyunk
kényelmesedve, nem szeretjük a parancsokat, nem szeretjük, ha mozdulni kell. Jobban szeretjük a kényelmes életet.
Kiveszett mára az
engedelmesség. Krisztus katonájának
lenni azt jelenti, Ő a parancsnok, és mindig megtartja eligazítását. Amikor az
igével élünk, megkapjuk a napiparancsot, megismerkedünk akaratával. A katonaélet
fegyelmet kíván, nem a világ dolgaival, hanem a parancsnok akaratával
foglalkozik. Azonban mi nagyon is szeretünk a mindennapi élet gondjaiban
elveszni. Pedig Urunk pont azt kéri,
hogy Isten országával foglalkozzunk, a többit pedig bízzuk Rá. Mindig az legyen
számunkra fontos, hogy Urunk meg legyen elégedve velünk, hogy elnyerjük a
koszorút, mert azt mindig a győztes kapja meg. Aki azonban nem a célra figyel,
hanem a többi futó ruhájával, cipőjével, hajával vagy a nézőkkel van
elfoglalva, lemarad. Jó végiggondolni, mi
a fontos a számunkra, hányszor oldalra figyelünk, mások életkörülményeivel,
lehetőségeivel vagyunk elfoglalva. Urunk azt kéri, mindig Rá figyeljünk, és
akkor nem maradunk le.
Siess, keresztyén, lelki jót hallani
1. Siess, keresztyén, lelki jót hallani, Régi törvényből harcolni
tanulni, Az igaz hit mellett mint kell bajt vívni, Krisztusban bízni.
2. Mert nem hiába ezt az ó törvénybe, Próféták írták Biblia könyvébe;
Szép tanulság ez most az új törvénybe', Mi eleinkbe'.
3. Jól tudja földön ezt minden keresztyén: Nem csak fegyverrel oltalmaz
az Isten. Ezt minden népnek tudására adom: Istenünk vagyon!
4. Fejedelemség vagyon csak Istenben, Minden hatalom vagyon ő kezében;
Kiket ő akar, föld kerekségében: Emeli égben.
5. Ne ess kétségbe ő nagy jóvoltában, Az igaz hitben erős légy magadban,
Mint Dávid, úgy jársz párviadalodban, Hitvallásodban.
6. Dávidot Isten hagyá királyságban, Ő ellenségit veté gyalázatban.
Dicsérjük Istent nagy hálaadásban, Énekmondásban.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése