Ú
|
jabb látomást
kapott Zakariás, amiben még élesebben figyel az Úr világára és üzenetére (Zak
4,1-5,4). A felébresztés azt jelzi, még inkább figyelj, vagyis semmi ne vonjon
el az Úrtól, az igétől. Nekünk is szükségünk van az ébredésre, mert fenn
vagyunk ugyan, és ülünk a templomban, de a lelkünk gyakran alszik. Nem jut el hozzánk az üzenet. Bibliaolvasás
közben is hányszor tapasztaljuk, hogy elmegy a figyelmünk. Az ördög mindent megtesz,
hogy elvonjon az igétől, azonban ha ezt tudjuk, tudatosan küzdhetünk ellene.
A lámpatartó üzenete: „Nem hatalommal és nem erőszakkal, hanem az én
lelkemmel!”. Tehát nem emberi erő, nem fegyver, hanem kizárólag Isten
Lelkének a munkája lesz a szabadulás. Nincs szüksége az Úrnak a mi
hevességünkre, erőnkre, hatalmunk mutogatására. Ő azt akarja, hogy mi maradjunk
veszteg, és figyeljük, miként szabadít meg az Úr. Nagyon nagy szükségünk van
erre az igére ma, hiszen annyi konfliktus, megoldhatatlannak tűnő élethelyzet
van, és bizony, nagy kísértés, hogy ezeket erővel, erőszak alkalmazásával
próbáljuk megoldani. Most az Úr azt kéri, engedjük Őt munkálkodni, engedjük,
hogy Lelke által formálja át az embereket, engedjük, hogy Ő oldja meg a
problémát. Az Úr velünk szemben sem alkalmaz erőszakot, igéje és Lelke által
győz meg arról, hogy kegyelmére van szükségünk.
Bátorítás és erősítés ez a látomás és annak jelentése, azt üzeni,
elkészül a templom, Zerubbábel által. Félbeszakadt ugyan, de nem tudják
megakadályozni, mert az Úr munkáját nem lehet megakadályozni.
A hét mécses az Úr szemeit jelenti. Az Úr átfogja tekintetével a földet, figyeli az életünket, és semmi nem kerüli
el a figyelmét, mindent lát. Ez biztonságot kölcsönöz a számunkra, minden az Úr
szemei előtt megy végbe. Az Úr tudta nélkül semmi sem történhet.
Egy repülő irattekercset is lát a próféta, amely átkot tartalmaz, azt
jelenti, hogy az Úr megítéli azokat, akik nem az ige szerint éltek, akik
visszaéltek az igével és hatalmukkal. Az Úr elől nem lehet elbújni. Nem a
menekülés, hanem a bűnbánat a megoldás. A kereszt tövében lesz áldássá az átok.
A Golgotára vezető út nyitva áll mindenki előtt, ott élhetjük át minden
nyomorúságból a szabadulást.
Pál apostol a börtönből írja bizonyságtételét, helyzete nem javul, úgy látja,
földi szolgálata lezárul (2Tim 4,6-22). Ennek ellenére nincs keserűség a
szívében, mert számára a meghalás elköltözést jelent. Úgy tekint erre az eseményre,
mint egy költözködésre. Az eddigi lakóhelyéről elköltözik egy másik lakóhelyre.
Tudja, hogy azután onnan többé már nem kell költözni. A meghalás azt jelenti, Isten láthatatlan
világába költözöm, most már mindig az Úrral leszek. Ha ez az ige eljut a
szívünkhöz, leoldja a félelem bilincseit rólunk, és úgy tekintünk az
eltávozásra, mint hazaköltözésre. Az Úr
gyermeke itt, ebben a világban van albérletben, ez le fog járni, és amikor
megtörténik, hazaköltözöm.
Aki így látja, az nem fél, amint a halál közeledik, nem is csapja be
magát, hanem örömmel készül. Hiszen a hazautazásnál nincs nagyobb öröm. Hazamegyek,
és végleg Atyámmal lehetek.
Pál visszatekint életére, és úgy látja, megharcolta a nemes harcot, vagyis
nem hátrált meg, nem adta fel, mert mindig a győztes hadvezérre, Jézusra
nézett. Mi se adjuk fel, harcoljuk meg a
hit nemes harcát, ami a lelkek mentése. Úgy mentette a lelkeket, hogy a hitet
közben megtartotta, ez azt is jelenti, hogy a hit, az evangélium helyére nem
tett mást. Pál soha nem cserélte le az igét, nem helyettesítette más tartalommal,
mert tudta, hogy az igében igazi hatóanyag található. Az ige Isten ereje, ami által
életeket formál újjá.
Mennyire ismeri Pál az Urat, tudja, hogy koronával várja őt. A
győzteseknek, az igazságban megmaradóknak a koronájával, mert a Mester
megjutalmazza tanítványát. Már ebben a földi életben is jutalmat kapunk, hiszen
minden kegyelem, minden az Ő ajándéka. Semmit nem kapunk érdem szerint, hanem az
Úr ingyen való kegyelméből.
A koronát mindazok megkapják, akik várva várják az Úr megjelenését.
Advent első napján a várakozás kerül előtérbe. Várjuk az Urat, de nem a
gyermek születését, hanem a győztes Úr visszajövetelét. Milyen dicsőséges
pillanat is lesz, amikor megérkezik. De várjuk-e, mindennél jobban várjuk-e Őt? Vágyakozva várjuk-e Jézus eljövetelét? Úgy, hogy számunkra ez a legfontosabb?
Várjuk Őt örömmel, és közben feladatainkat végezve. Az Urat váró
tanítvány szolgáló tanítvány, arra vágyik, hogy szolgálat közben találja őt a
visszatérő Úr.
Pál magához hívja Timóteust, mert egy tanítvány elhagyta. Igen, még Pált
is otthagyták, még ő is átéli, hogy valaki nem megy vele tovább, hanem a
világot választja. Kilépett a szolgálatból, mert a világ visszavonzotta. A világ soha nem mond le rólunk, mindig
igyekszik visszavonzani, ehhez felhasználja érzelmeinket, vágyainkat. Kérjük az
Úr védelmét és erejét, hogy meg tudjunk maradni a hitben, és képesek legyünk
nemet mondani a világ csábításának. Mit
adhat a világ, ami nincs meg Isten országában? Isten országának gazdagsága
felülmúlhatatlan, bárcsak mindig látnánk ezt.
Pál kéri, hogy Márkot is vigye magával, lehet, ez Márk rehabilitációja, most
már alkalmas a szolgálatra, és Pál visszafogadja. Úgy látja, most már hasznos
lesz a számára. Milyen jó, hogy Isten országában működik a visszafogadás. Mi
gyakoroljuk-e? Vissza tudjuk-e fogadni azt, aki korábban magunkra hagyott? A
visszafogadás a kegyelem munkája.
Pál készül a hazaköltözésre, de nem rezignáltam, hanem úgy, hogy amíg itt
van, aktívan tölti ki az időt. Ha korlátozva is van a mozgásában, olvasni és írni tud. Olvassa az igét, és írja a
leveleit, benne a bizonyságtételeket, a gyülekezeteket megerősítő sorokat. Ezt
mi is meg tudjuk tenni. Olvasni és írni tudunk még betegágyon is. A könyv és az írás kitágíthatja látókörünket,
és áldást vihet mások számára. Hiszen a bizonyságtételünk a másik ember
erőforrásává válhat.
Az apostol azt is megtapasztalta, hogy mindenki magára hagyta őt, talán féltették
az életüket, és nem mertek melléállni a bíróságon. Ő azonban nem számítja bűnüknek, mert
megtapasztalta, hogy az Úr mellé állt. Olyan jó látni, ha mindenki magunkra
hagyna is, ha nem mernek mellénk állni, az Úr nem hagy magunkra. Ő mindig vállal,
és erőt ad az egyedüllét elhordozásához.
Pál is szabadítóként tekint az Úrra. Számára Ő az a Szabadító, Aki a
gonosz minden formájától megmenti. És ha a gonosz úgy véli, győzelmet aratott,
mert megöli az apostolt, akkor sem győzött, mert az Úrhoz megy.
Várj, ember
szíve, készen! Mert jő a Hős, az Úr
1. Várj, ember
szíve, készen! Mert jő a Hős, az Úr, Ki üdvösséged lészen. Szent győztes
harcosúl, Fényt, éltet hozva jő, Megtört az ősi átok: Kit vágyakozva vártok,
Betér hozzátok Ő.
2. Jól
készítsétek útát! A Vendég már közel! :/: Mi néki gyűlölt, útált, Azt mind
vessétek el! A völgyből domb legyen, Hegycsúcs a mélybe szálljon, Hogy útja
készen álljon, Ha Krisztus megjelen.
3. Az Úr elé
ha tárod A szív alázatát, :/: Őt nemhiába várod: Betér hozzád, megáld. A testi
gőg: halál! De bűnödet ha bánod, Szent Lelke bőven árad, S a szív üdvöt talál.
4. Ó, Jézusom,
szegényed Kér, vár, epedve hív: :/: Te készítsd el: tenéked Lesz otthonod e
szív. Jer hű szívembe hát! Habár szegény e szállás, De mindörökre hálás, Úgy
áldja Krisztusát.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése