2017. augusztus 28., hétfő

Aki hisz Jézusban, örök élete van



A
z életre való felkészítés áldásáról beszél a szentíró (Péld 6,20-35). A gyermek és a tanítvány szívére helyezi az otthonról kapott tanácsok megtartását, mert átsegítenek a nehéz időszakokon. A prédikátor idejében a szülő tanította a gyermeket, otthonról vette a mintát, a szülők életére odafigyeltek. Ma is fontos az igei útmutatás, fontos, hogy amit továbbadunk, azt mi magunk is éljük. Hiteles legyen az életünk. Azonban ma azt is látnunk kell, hogy nem csak a szülő van hatással a gyermekre, hanem az a közeg, amiben napról napra megfordul. A szentíró a gyermeket, a tanítványt szólítja meg, azért, mert nem mindegy, kire hallgatunk. Jó, ha szem előtt tartjuk az előttünk járó generáció tapasztalatait, bölcs tanácsait. 
Mert lámpás a parancs, világosság a tanítás. Itt elsősorban Isten parancsára, az ige szavára kell gondolnunk. Van lámpásunk, mert Isten kezünkbe adta az igét. Így nem bolyongunk sötétségben. De használni is kell. Nem elég, hogy itt van, hanem világítani is kell vele. Vagyis olvasni, és követni, amit tanácsol. Az ige megőriz a rossz döntésektől és a bűntől. Mert az ige olyan segítség, ami kijelöli az utat, és a korlátok által biztonságossá is teszi az úton való haladást. 
A gonosznak nagy vonzereje van, felhasználja a test kívánságait, az ige azonban erőt ad arra, hogy nemet mondjunk. Isten szava védi a házasságot, a gonosz pedig támadja. Az ige szerint a férfi és a nő kapcsolata a házassági szövetségben teljesedik ki, és ezt védi, ehhez ad segítséget. Óv a házasságba való betöréstől, vagy az abból való kitöréstől. Minden a maga medrében van jó helyen és válik áldássá. Amikor kikerül a mederből, romboló erővé válik. Az Isten országában az ige fegyelme alatt áldás a házasság.
Annyira nem a harmincnyolc éve beteg meggyógyulása a lényeg a zsidóknak (Jn 5,16-30). Nem örülnek, hogy végre egészséges, és nem hálásak Istennek, hogy végre eljött Valaki, aki ilyen dolgokra képes. Mert a zsidó vezetők támadják ugyan Jézust, de majd négy évtizeden keresztül tehetetlennek bizonyultak. Képtelenek voltak ezen az emberen segíteni. Eljött Jézus, és megtette azt, amire más képtelen, mégsem borulnak le Előtte. Nem akarják dicsérni, nem akarják Őt követni. Inkább belekötnek, támadják, mert szombaton gyógyított. Tudok-e örülni az Úr hatalmának és munkájának? Hálás vagyok-e azért, hogy eljött a világba, és olyan dolgokat tesz, amikre mi képtelenek vagyunk?
Jézus szóba áll ellenfeleivel, és válaszol nekik. Igyekszik megmagyarázni Isten országának logikáját, ott nem a törvény betűje a lényeg, hanem az élet a fontos. Amikor valaki meggyógyul, nem megtöri, hanem betölti a törvényt, mert aki Isten munkáját megtapasztalja, dicsérni fogja az Urat. Jézus nagyon jól tudja, mennyire képmutatók ezek az emberek, és sajnos mi is. Ami haszonnal jár, vagy ha anyagi kár származik belőle, azt szombaton is megcselekszik. Ha az értékes állat kútba esik, kimentik szombaton is, de mennyivel értékesebb az ember. Itt a probléma: minden értékesebbé vált az ember életénél. Istennek olyan értékesek vagyunk, hogy a Fiút adta oda értünk.
Jézus válaszában Istent Atyjának nevezi, és ezt már nem tudják elviselni. Mi a megoldás? Meg kell ölni. Ez borzasztó, nem azt figyelik, az élete bizonyság arról, hogy Ő Isten Fia, hanem valami nem tetszik, távolítsuk el. Pedig Ő nem bántott senkit. A szelíd Jézus nem kell, a gyilkos indulatúak igen. Mennyire nem tud az ember igazi megoldást az életre. Jézus a megoldás. Aztán pedig megmutatja, hogy az Atyára való figyelés helyes irányba tereli az életünket. Ő is felfelé figyel, Istentől veszi a mintát. Az Atya munkálkodik, és ezt teszi Jézus is. Ma még munkálkodásra van szükség, mert nagy a sötét, a gonosz erőteljesen munkálkodik, de Isten ki tud menteni a karmaiból.
Jézus nem magától cselekszik, hanem figyel az Atyára. Isten munkássága a minta számára. Azért választja mindig a jó megoldást, mert nem a környezetére figyel, hanem Istenre. Hiába támadják, ő nem az emberi hangoknak enged, hanem Isten szavának.
Jó látni az összhangot az Atya és a Fiú között. A Fiú figyel az Atyára, Ő pedig mindent megmutat neki. Csodálatos, nincs irigység, féltékenység, minden tudnivalót átad az Atya, Jézus pedig elfogadja, bízik az Atyában. Ilyen bizalommal figyeljünk az Úrra, engedjük, hogy tanítson, hogy megmutasson mindent, ami Isten országának működéséből, rendjéből megismerhető. Jézus Isten országának erejét éli meg a világunkban. Isten országában az Élet ereje működik, a halálból is kihoz, és Jézus is ezt képviseli. Életre kelti a lelki halottakat is, Ő az egyedüli, aki ki tud hozni a halálból. Ő az egyedüli remény a halott gyülekezetek számára is. De mindez azt jelenti, van remény, Jézus nagyobb a lelki és a fizikai halálnál is. Szavában életerő van. Ha szól, senki nem állhat ellen, a halottnak is mozdulnia kell. Ezt majd később látni fogjuk. Beszól Lázár sírjába: jöjj ki; és Lázár kijön, mert nem tehet mást. Ha Jézus szól, mozdulni kell, nincs az az erő, ami fogva tarthat. Harmincnyolc éve béklyóban tartó bilincs is lehullik, és az eddig mozdulatlan ember talpra áll és jár. Hisszük-e, hogy az Úr szava ma is ilyen hatalmas?
Istent Jézus által tisztelhetjük igazán. Őbenne ismerjük meg. Nincs más út Hozzá, csak Jézus. Csodálatos ige, aki Jézus szavait hallva hiszi, hogy Őt Isten küldte, annak örök élete van. Aki hiszi, hogy Jézus Isten Fia, Megváltó, és elfogadja kegyelmét, az átmegy a halálból az életre. A Jézusban való élő hit a jegy a halálból az életre. Aki hisz Jézusban, nem megy ítéletre. Miért? Mert ha látom, kicsoda Jézus, tudom, hogy Ő vállalata az én ítéletemet. Ha bűnbánattal feltártam a szívem, letettem bűneim, és elfogadom az új életet, követem Őt, Isten megbocsát. Jézus kereszthaláláért van a kegyelem. Nem az én érdemem, hanem egyedül Isten kegyelme által van üdvösség.
Jézus nem a maga akaratát keresi, hanem az Atyáét. Az a fontos számára, mit akar Isten. Fontos számomra is? Felteszem a kérdést minden dologban, mit akar az Atya? Bizony, nem mindig kérdezünk, nagyon is számít a magunk akarata, pedig nem akar mindig jót a saját akaratunk. A bethesdai béna akarata sem akarta már a gyógyulást. Maradt volna abban a nyomorult helyzetben, de Isten gyógyulást akart, és Jézus az Atya akaratát vette figyelembe. Isten akarata mindenben a legjobb számunkra.


Mely igen jó az Úr Istent dicsérni

1. Mely igen jó az Úr Istent dicsérni,
Felségednek, én Uram, énekelni,
Szent nevedet dicsérvén magasztalni
És mindenütt e világon hirdetni.

2. Igen reggel irgalmadat hirdetni,
Igazságodról éjjel gondolkodni,
Hegedűvel, orgonával zengetni,
Minden éneklő szerszámmal tisztelni.

3. Csudaképpen én vigasztalást vészek,
Cselekedetidre hogyha tekintek,
Kezeidnek munkájában örvendek,
Teremtőmnek, Megváltómnak éneklek.

4. Az eszetlen ember ezt nem esméri,
A hitetlen bolond ember nem érti;
Kinek rólad nincs igaz esméreti:
Szent Fiadban mert nincs hite őnéki.

5. E világon gonoszok gyökereznek,
Kik mindenkor hamisan cselekesznek;
Mint a füvek, virágoznak, terjednek,
Hogy örökül-örökké elvesszenek.

6. Lám ezeket, Uram, felséges Isten,
Kik támadnak a te szent igéd ellen,
Viaskodnak a te híveid ellen:
Megbünteted, mert vagy örök Úr Isten.

7. Rólad, Uram, akik megemlékeznek,
Mint a pálmafa, szintén úgy zöldellnek;
Mint cédrusfák ugyan meggyökereznek
Az igazak, kik igaz hitben élnek.

8. Vallást tesznek minden emberek előtt,
Hogy az Isten igaz mindenek fölött;
Hamisságot soha nem cselekedett,
Mint kőszikla, ő ád nagy erősséget.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése