A
|
z Úr jóra
fordítja a sokat szenvedett Júda és Jeruzsálem sorsát (Jóel 4,1-17). Külön van
hangsúlyozva Jeruzsálem, a nagy Király városa. Mennyit szenvedett, hányan tartottak és tartanak rá ma is igényt, pedig
az az Úr városa. Isten felszabadítja és népének adja. Az Úr jóra akarja életünket fordítani. Mi rontjuk
azt el, de Isten mindig azon munkálkodik, hogy a rosszat jóra fordítsa. Az Ő szeretete mindig a jóra fordításra ösztönzi
hatalmát. Isten soha nem pusztításra, hanem mindig építésre használja fel
hatalmát. Jó lenne ezt meglátni, és hálás
szívvel kérni, hogy könyörüljön rajtunk. Ő fordítja jóra népe sorsát, tehát nem ők
viszik ezt véghez önerőből. Így van ez ma is, nem mi fordítjuk meg életünket,
hanem az Úr.
Isten ítéletre gyűjti össze a népeket. Számonkéri, ahogy éltek és
ahogyan Izráelhez viszonyultak. Egy-egy birodalom olyan gyorsan visszaélt
hatalmával, és a környező népek is úgy gondolták, hogy erőszakoskodhatnak Isten
népével. Nemcsak az Úr büntetését hajtották végre, hanem igyekeztek kihasználni
a maguk érdekében ezt a helyzetet. Felosztották az Úrtól kapott földet, az ígéret
földjét, amit Isten ajándékozott az övéinek. Az Istentől kapott föld
felosztásának mindig következménye van. De annak is, amikor az Úrtól kapott
ajándékokat nem megfelelően használjuk fel. Az élet is ajándék, és sokan
szétosztják a világban, holott nem erre kaptuk. Az élet rendeltetése Isten
nevének dicsőítése.
Szomorú valóság ez, de az ember mindig háborúra készül. Megtérés helyett
fegyverrel akarja megoldani a konfliktusokat. Azt gondolja, hogy a modern fegyverek megoldást hoznak. Azonban a fegyverek
mindig halált és pusztítást okoznak. Az
Úr hívja a népeket, hív minket is magához. Ha meghalljuk a hívást, és Hozzá
megyünk, dolgaink alakulhatnak másként. Mivel az ember nem akar Istennek
engedelmeskedni, háborúra kell számítani. Sőt, fel kell készülnünk rá, hogy ne
érjen meglepetésként. Mert az Isten nélküli ember háborúzik. Urunk is felhívta
övéi figyelmét arra, hogy lesznek háborúk. Ma úgy élünk, hogy nem is gondolunk arra, jöhet
még pusztító háború. Miért? Mert az ember megjavulásában és bölcsességében
bíznak. Azonban a Szentírás elmondja, hogy az ember romlott, magától nem javul meg.
Csak ott várható változás, ahol Isten új szívet ad. Ezt azonban kérni kell. És
csak az kéri, aki beletekint az ige tiszta tükrébe, és ott meglátja, hogy baj van.
Aki elmulasztja ezt a felülvizsgálatot, úgy él szörnyű bajjal a szívében, hogy
nem is tud róla. Így azután elhiszi, hogy alapjában véve minden rendben van. De ha
szétnézünk a világban, azt látjuk, hogy nincs rendben. Isten jelez, de nem akarjuk
figyelembe venni ezeket a jelzéseket.
Itt még azt látjuk, hogy a termelőeszközökből fegyvereket készítenek. Ez telik
tőlünk, a fegyvergyártás, mert ugye ez hatalmas üzlet. És az üzlet, a pénz
érdekének még az ember életét is alárendelik. Semmi nem számít, csak a pénz.
Korunk embere a pénz rabja. Ebből a rabságból is csak az Úr Jézus Krisztus
képes megszabadítani. Annyira látható, hogy Jézus nélkül semmire sem megyünk, csak
rossz irányba, a pusztulás felé haladunk. Nem vagyunk képesek ezt a folyamatot
visszafordítani. Hiába a tudás, a képzettség, még sincs leszerelés.
Ahhoz, hogy megforduljanak a dolgok, és az ézsaiási prófécia valóra
váljon, Messiásra van szükség. Csak Ő képes a fegyverekből termelőeszközöket
készíttetni. Ez a Messiás az Úr Jézus
Krisztus, és Ő már eljött. És ha segítségül hívjuk, és átadjuk életünk
irányítását Neki, mindez végbemehet. Hiszen
Ő a tanítványa által megsebesített szolgának is meggyógyította a fülét. Ő a
változást nem fegyverekkel viszi végbe, mert fegyver igazi változást soha nem
hoz. Az Úr Jézus a szívünket változtatja meg az evangélium és Isten kegyelmi
esztendejének meghirdetése általa. Ahová Jézus betér, ott átalakul az élet.
Más emberré lesz a mammon által vezérelt Zákeus és a fegyver és az erőszak
erejében bízó Saul is. Személyes életünkbe is Ő hoz Isten akarata szerinti
minőségi változást. Ahol ott a Jézus, ott az Élet van jelen.
Pál apostol bátran felvállalja a dicséretre nem méltó dolgokat, és beszél
róluk (1Kor 11,17-34). Van, amit meg kellett dicsérni, és
így azt gondolták, jól haladnak, de az apostol rámutat: van, amit nem dicsérhet
meg, mert nem az Úr akarata szerint élik meg. Ezzel rossz fényt vetnek a
gyülekezetre. Az úrvacsorai közösség gyakorlásába beszűrődött a pogány kultusz
gyakorlata. Saját enni- és innivalójukat hozták, és így, akinek volt, jóllakott és
lerészegedett, dorbézolásba ment át. Akinek pedig nem volt mit hoznia, éhesen
figyelte azt, ami történik. A gyülekezeti alkalom nem erre adatott. Az
Úrvacsora pedig az Úr Jézus értünk hozott áldozatának a mély átélése. Aki előtt a kereszt eseménye valóság, és
belerendül abba, ami ott történt, és szembesül bűnei következményeivel, az nem
tud mulatni, dorbézolni, csak sírni és hálát adni.
Nekünk is meg kell vizsgálni magunkat, hogyan is járulunk az Úr
asztalához. Milyen szívvel élek a szentjegyekkel? Több-e puszta megszokásnál az Úrvacsora a
számomra? Erre készülni kell, tudatosan
ráhangolódom nagypéntek eseményére. Javaslom, hogy Úrvacsorára készülve
olvassuk el az egyik evangéliumból a szenvedéstörténetet. Engedjük, hogy
megelevenedjen mindaz, ami a kereszten történ, mert nem legenda, hanem véres
valóság az.
A kereszt tövében rendítsen meg, hogy mindez érettem, miattam és
helyettem történt. Nem lehetek kívülálló, itt rólam van szó. Az én bűneim
szögelték keresztre az Urat. Engem vállalt tudatos szeretetből, mert azt
akarja, hogy el ne vesszek, hanem megtérjek és éljek, hit által. Éljek most már
egy új, hálás életet. Hála van a szívemben, és öröm, mert tudom, hogy nekem kellene
meghalnom, de az Úr magára vette szennyes ruhámat, megbékítette Istent, Atyámat.
Engemet pedig az üdvösség fehér ruhájába öltöztetett. Dicsőség mindezért az
Úrnak!
MAGÁRA VETTE
Magára vette szennyes ruhámat,
megbékítette Istent, Atyámat.
Megbékítette, megbékítette Istent, Atyámat!
A kín, az átok én bűnöm ára,
de Ő felvitte a Golgotára.
De Ő felvitte, de Ő felvitte a Golgotára!
Bűn büntetését kereszten értem,
magára vette a szenvedésem.
Magára vette ,magára vette a szenvedésem!
Szerelmes szíve szakadt meg értem,
de eltörölte mind, mind a vétkem.
De eltörölte, de eltörölte mind, mind a vétkem!
Jézus, te drága, mit adjak néked?
Összetört szívem hozom elébed.
Összetört szívem, összetört szívem hozom elébed!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése